Darkangelhome

Nobuta Wo Produce – Dolduramaz yerini hiç kimse, arkadaş…


DİZİNİN ADI : NOBUTA WO PRODUCE
Yönetmen:Hitoshi Iwamoto
Senaryo:Izumi Kisara
Yusuke Watanebe
Yapım Yılı:2005
Bölüm Sayısı:10
Tür:Komedi / Dram
Oyuncular:Maki Horikita, Kazuya Kamenashi, Tomohisa Yamashita, Erika Toda, Akiko

Bu dizi bildiğiniz o sıradan lay lay lom lise dizilerinden biri değil. Bu dizi kendini bulmak üzerine, aşkı keşfetmek üzerine, belki ikinci kez dönüp bakmayacağın birinin en iyi arkadaşın olması üzerine… Arkadaşlığın paradan, güzellikten, popülariteden, güçten, kötülükten ve düşmanlıktan güçlü, güzel ve derin olduğunu anlamak üzerine…

Konusunu karakterleri de tanıtarak vermeye çalışacağım. Shuji Kiritani(Kamenashi Kazuya), okulun en popüler çocuklarından biridir. Ancak o popülerliği bir görev olarak algılamaktadır, okuldaki bütün öğrenciler ona küçük çocuklar gibi gelmektedir. Yaptığı herşey, hatta sevgilisine olan davranışları bile sadece göstermeliktir. Her zaman gerçekten neler hissettiğini, nasıl bir insan olduğunu diğerlerinden gizler. Çünkü Shuji’nin en büyük korkusu yanlız kalmaktır. Ancak sözünün eri ve zeki biridir. Her gün okula giderken bir ağaca dokunup rahatladığını hissetmektedir. Ancak bir gün, ağaca dokunmak için inşaat bariyerini aştıktan sonra ağacın taşındığını görür. Orada garip bir kızla karşılaşır. Kız aşırı derecede bakımsız, hatta adeta korkunçtur. Yüzünü garip bir şekle sokar, o güldüğünü zanneder ancak Shuji korkup kaçmıştır.

Ertesi gün, okula nakil bir öğrenci geleceği duyurulur. Bu öğrenci bir kızdır, şimdiden tüm okula mükemmel bir güzelliği olduğu dedikodusu yayılmıştır. Ancak sınıfa giren kız, Nobuko Kotoni (Horikita Maki), bakımsız, kendine güvensiz ve sessiz bir kızdır. Shujiyi şaşırtansa, bu kız geçen gün karşılaştığı kızdır!

Sınıftaki herkes Nobuko’u ezse de, Akira Kusano (Yamashita Tomohisa) onu sevmiştir. Gerçi onun da okulda pek popüler olduğu söylenemez, hatta çoğu kişi tarafından rahatsız edici bulunmaktadır ancak kendine olan güveni yerindedir ve halinden memnundur. Akira kimseyi sallamayan, dünyayı umursamayan, bir şekilde kendisinin Shuji’nin arkadaşı olduğu fikrine saplanıp kalmış eğlenceli bir gençtir. Korkunç zengindir, babası liseyi bitirdikten sonra şirketinin başına onu geçirmeyi planladığı gibi lise hayatını istediği gibi yaşamasına izin vermiştir. Yani Akira saldım çayıra mevlam kayıra bir hayat yaşamaktadır.

Shuji de tıpkı Akira gibi Nobuko’ya bu şekilde davranılmasına üzülmektedir. Ancak bu saatten sonra Nobuyo’nun diğerleri tarafından kabul görülmesi ve sevilmesi çok zordur. Ancak popüler olmanın tüm inceliklerini bilen Shuji, Akira’nın da resmen dürtüklemesiyle eğer isterse Nobuto’yu tüm bunlardan kurtarabileceğini söyler. Ona yardımcı olmak isteyen Akira, tüm maddi ve manevi desteği karşılayacağını söyler, Nobuko da hayatı boyunca ezilerek yaşamak istememektedir. Hep beraber Nobuko’yu popülerleştirme operasyonuna başlarlar, gizli isimleriyse Nobuto wo Produce’dur. Nobuko’nın Nobuta adını beğenmesinin sebebi japoncada buta’nın domuz anlamına gelmesidir. Nobuko’nun değiştirilme süresinde Akira ya da Shuji’ye asla karşı gelmemesi gerekmektedir.

Hep beraber çatı katında eğlenen bu üç kişi, birbirlerini tanıdıkça daha çok sevecektir. Çirkin ördek yavrusunu bir kuğuya dönüştürme operasyonu bildiğimiz ama bir bakmışız ki değişen sadece kızımız değil erkeklerimiz de. Her biri farklı farklı dersler alarak büyüyorlar, olgunlaşıyorlar ve değişiyorlar. Shuji tıpkı ” Başkası olma kendin ol ” lafındaki gibi kendisi gibi olmanın o kadar da kötü olmadığını, arkadaşlarının onu olduğu gibi de kabul edeceklerini keşfeder, aslında sevmediği ama sırf popüler olduğu için bir kızla çıkmanın karşısındakine de ne büyük bir haksızlık olduğunu anlar. Akira karun kadar zengin bile olsa bir kızın kalbini kazanmanın o kadar da kolay olmadığını fark eder özellikle de en büyük rakibi en yakın arkadaşıyken. Nobuta ise değişimin saçla başla olmayacağını, insanın olduğu gibi kabul edilmediği sürece hiçbir değişimin önemli olmadığını…

Önemli olanın ne kadar popüler, ne kadar güzel veya güçlü olduğun olmadığını ne kadar sevildiğin olduğunu öğreniyorlar. Arkadaşlarına ne kadar değer verdiğin, hadi gidelim dediğinde nereye diye sormak yerine elini tutmak olduğunu, arkadaşlığın biçmlerle, şekillerle alakalı olmadığını öğreniyorlar.

Kamenashi Kazuya ve Yamapi gibi benim takıntılı olduğum iki oyuncu bir dizide olur da ben izlemem mi? Her ikisi de kendinelerine cuk rollerdeler. Kame ve Yamapi arasındaki uyum Maki’nin sakinliğiyle birleşince ortaya harika bir dizi çıkmış. Ben tavsiye ederim açıp izleyin ve eğlenin. Akira Shock! Kon Kon! ve Nobuta Power! sizlerin de vazgeçemeyeceğiniz sloganlar olacak.

Kamenashi sevimliliği ve rol yeteneğiyle zaten ön planda olan biri ama bu dramanın yıldızı kesinlikle Yamapi. İyi ki senaryoya bağlı kalmayıp doğaçlama hareketler geliştirmiş. Yönetmen önce çok şaşırdıysa da aldığı sonuçtan çok memnun kalınca Yamapi’yi tamamen serbest bırakmış, iyi de yapmış. Merdivenleri zbıldaya zıbıldaya inmesi, kolunu bacağını ha bire bir taraflara çarptırması, kon kon hareketi, Akira Shock! tepkisi, Shuji’ci canından bezdiren sululukları, kimseye çaktırmayan zenginliğiyle bir harika. Onu izledikten sonra zaten dizinin de hayranı olacaksınız. Bitirdikten sonra kesinlikle keşke 2. sezonu olsaydı diyeceksiniz. Özellikle japonlar ellerinde böylesine iyi bir malzeme varken neden çekmezler 2. sezonları hiç anlamıyorum ben ya 😛 Diziyi asya dizileri yayınlayan hemen bütün online sitelerde bulup türkçe alt yazılı olarak seyredebilirsiniz.

Akira’nın bulduğu Nobuta Gücü hareketi 😀

Akira’ca selam Kon Kon 😀

Akira’nın manyak hareketlerine hasta olacaksınız 😀

Akiraca tehdit 😀

10/10 Neden? Dolduramaz yerini ne ana ne de kardaş… Bu en güzel, en sıcak duygudur arkadaş…

Başrollerdeki Kamenashi Kazuya aslında bilindiği üzere Kat-Tun grubun en sevilen üyelerinden biridir. Yamashita Tomoshisa(Yamapi) de NEWS grubunun en sevilen üyesidir. Bu dizide birlikte rol aldıkları zaman kapanış jeneriğinde çalan parçayı birlikte seslendirdiler. Sırf bu single için dizideki karakterlerinin adını taşıyan tek albümlük bir grup kurdular. ” Shuji to Akira “ çıkardığı ” Seishun Amigo “ singleı ile 2005 yılında 1.6 milyon satarak en çok satan albüm olmuştur. Yamapi ve Kame’nin birlikte katıldığı bütün programlarda hala bu şarkıyı söylemeleri istenmektedir. Hala satan ender albümlerden olduğu için de Johnnys bünyesinde de özel bir yeri vardır. Şarkıyı ve ikilinin klibini aşağıda izleyebilirsiniz.

11 Yorum

  1. yarım kalan canım dizim. ilk 4 bölümü indirip izlemiştim fi tarihinde, o sıralar doramalar konusunda pek tecrübeli olmadığımdan deneme amaçlı indirmiştim. devamını indirecektim, kaldı öyle. kadro bakımından en bi muhteşemlerdendir. kame var, yamapi var, maki var daha kim olsun. hepsi de birbirinden şeker. bakalım ne zaman geri dönüp izleyebilicem, listem o kadar kabarık ki. ama gerçekten arkadaşlık üzerine pek tatlı, şeker bir dizidir. oy yerim haykırışlarıyla izlenebilir 🙂

  2. Aşklı meşkli dizilerden gınalar gelenlere tavsiye edilir 😀 Ben böyle bir arada izlemiştim çünkü bayağı iyi gelmişti.Hem çiroz gibi bir Kame, çarpık dişli bir Yamapi’yi daha nerde izliycez 😀 İkisi de aldı başını gitti maşallah 😀

  3. mavi

    ay izledim bitirdim çok sevindim ya.
    hemde çok sevdim. yani o AKİRA nasıl bir şeydir ya 😀
    Özellikle arkadaşlık üzerine kurulu bir dizi olması çok hoşuma gitti. Vıcık vıcık romantizmden öğ gelmişti gerçekten. Anlamadığım AKİRA neden vazgeçti? Kızın diğer çocuğu öyle deli gibi sevdiği falan yoktu bence.
    Birde veda sahnesinde kötü oldum. Ama esas oğlanı hiç sevmedim. Pek bir artist.

  4. yorumlarım’da görünce geldi aklıma, ben sözümü tuttum tamamladım sonunda. acayip bir şekilde ilk başladığım ama son bitirdiğim jdramalardan oldu. aslında ne zamandır yazıcam sana bitirdiğimi ama yazı hazırladığımdan ona saklamıştım. şimdi mavi yazınca ben de yazayım dedim. izlediğim bölümleri tekrar izledim sonra da 2 günde tamamını bitirdim. sonunda garip bi şekilde duygulandım, hatta ağlıycaktım neredeyse. mavinin dediği gibi sonu biraz kıl etti, nobutacık yalnız kaldı oysa ben akira’yla olmalarını istemiştim^^ neyse ben yazıyorum zaten mavi de yazar daha çok tartışırız biz nobuta’yı 🙂

    bu arada mavi bir kame hastasının blogunda hiç olmıcak bişey yazmışsın, kame’ye normalde bayılan biri olarak burda ben de sevmem gerçi(akira dururken). normalde ikisinin de hastasıyım! ayrıca eğer kurosagi’yi izlersen şeker çocuk akira’dan nefret edebilirsin 🙂

  5. Çağla

    Dark ile aramızdaki duygusal bağa güvenerek dedim ben öyle
    aranmaz aramızda değil mi Dark =D
    benim yazım hazır da artık yarın postalarım
    bugün sporcu günü olsun benim için =)

  6. oy benimki de hazır ne zamandır bir kaç resim eklemesi kaldı. aynı gün mü postlasak muhahah bizim senle hep böyle denk geliyor. bir kaç kere daha bişeyi izlediğim anda senin blogda yazısını görüp yazmaktan vazgeçmiştim 🙂 yoksa gizlice bilgisayarımı ele mi geçirdin 😀

    dark alınmaz canım, bir rakibe eksilir fena mı?

  7. Ehehehe Mavi’ye önerim Kame yanılgısından kurtulması için en kısa sürede ONE POUND GOSPEL’i seyretmesidir. Akira Nobuta’da ne ise Kame One Pound Gospel’de odur. Kame rolü gereği artiz takılıyordu ama içten içe en büyük korkusunun yanlızlık olduğu için yampacık davrandığını öğrendik. Sonuna gelince ” arkadaşlığın ” önemini vurgulamak için sonu bu şekilde bağlanmıştı. Akira zaten ileride Nobuta ile evlenmeyi kafaya koymuş. Nobuta ikisinden birini seçebilecek durumda değil. Shuji deseniz kendisini aralarında kalmamak için hep çekiyor. Dizide Akira aşkını bağıra çağıra söylese de izleyen herkes Nobuta ile Shuji arasında garip bir git-gel olduğunu fark etmiştir. Aşk üçgenümsi işlenen ama böyle bayağılaşıp vermesi gereken arkadaşlık mesajını kaybetmeyen bir dizi bu. Bu yüzden oldukça farklıdır. Hem son bence çok tatlıydı. Shuji sonunda onu gerçek anlamda bilen biriyle arkadaş olmuştu. Akira sonunda ona değer veren biriyle arkadaş olmuştu ve Nobuta arkadaşları sayesinde artık gülümseyebiliyordu. Önemli olan da buydu 😀

    Şimdi bakkiiim kimler yazılar yayınlamış hemen yorum edeyim 😀

  8. Gördüğüm her Nabuto’nun altına yazacağım, çok güzeldir harikadır izleyelim izlettirelim dostlar 😀
    Shuji’nin rolü gereği öyle artist gibi görünebilir ama aslen çok efendi çocuktur. (sanki tanıyormuşum gibi) Burdada Kame popüler olmaktan şikayetciydi, Yamato Nadeshiko Shichi Henge dede böyle bir roldeydi. Nolcak bu çocuğun popülerlikten çektiği hihi 😀

  9. Aynen öyle zaten o rolü kabul ettiğini duyduğumda ondan başka kimse oynayamazdı diye düşünmüştüm. Hem popülaritenin ne zor birşey olduğunu bilen ve çeken hem de erkekler tarafından da fazlasıyla beğenilen birini ondan daha iyi kim oynayabilirdi ehehe 😀

Trackbacks

  1. Nobuta Power Çunyuuu! « Kimbapsushi's Blog
  2. Uzak Doğu Postası – 18 « Darkangelhome

Bir Yanıt Bırakın

