Darkangelhome

Coffee Prince – Yoksa siz hala izlemediniz mi?


Baktım ki hiç Kore yapımı bir dizi tanıtmamışım ama zaten ilk başta Japon yapımlarına ağırlık vereceğimi söylemiştim. Yine de bu Kore yapımlarını izlemiyorum ve takip etmiyorum anlamına gelmez. Araya şöyle en sevdiklerimden tanıtımlar serpiştirmeye karar verdim. Ve elbette beni Kore yapımlarıyla tanıştıran iki yapımdan birinden (diğeri Goong serisi) başlamaya karar verdim. Özellikle de bu dizi hayatıma *dolayısıyla kardeşimin de hayatına* Gong Yoo’yu sokması dolayısıyla benim için çok özel. Ben Nefertiti ve Lafea gibi olmasam da gerçekten çok severim Gong’u. Kore’li aktörler için bir sıralama yapsam her zaman benim için ilk sırada olacaktır.

Gelelim dizimiz hakkındaki bilgilere,

Title: 커피프린스 1호점 / The 1st Shop of Coffee Prince
Also known as: Coffee Prince
Genre: Romance, Comedy
Episodes: 17
Broadcast network: MBC
Broadcast period: 2007-Jul-02 to 2007-Aug-27
Opening Theme: Lalala, its Love, by The Melody

Yoon Eun Hye as Go Eun Chan
Gong Yoo as Choi Han Kyul
Lee Sun Gyun as Choi Han Sung
Chae Jung Ahn as Han Yoo Joo

Extended Cast

Kim Ja Ok as Han Kyul’s mom
Choi Il Hwa as Han Kyul’s dad
Kim Young Ok as Han Kyul’s grandmother
Park Won Sook as Eun Chan’s mom
Kim Chang Wan as Hong Gae Sik (ex-Coffee Prince president)
Kim Jae Wook as No Sun Ki
Kim Dong Wook as Jin Ha Rim
Lee Un as Hwang Min Yeop
Lee Han Wie as Mr. Ku (the butcher that likes Eun Chan’s mom)
Han Yeh In as Go Eun Sae (Eun Chan’s sister)
Kim Jung Min as DK (Yoo Joo’s ex-boyfriend)
Min Seo Hyun
Yoon Seung Ah
Jo Hyun Sook
Han Da Min as Han Byul
Lee Joon Ha
Choi In Sook

Komedi ve romantik tarzda çekilmiş eğlenceli bir dram var karşımızda. Konusu yemek taşımacılığı ve tekvando hocalığı yapan bir hanım kızımızın devamlı erkek sanılmasının getirdiği bir dizi komik olay diye anlatabiliriz. Şimdi kızımız o kadar şeker ve doğal ki bayılacaksınız ama tavırlar felan erkek gibi herkes bunu erkek sanıyor. Burada kızımızı canlandıran Yoon Eun Hye’nin büyük bir başarısının da katkısı var elbette. Kendisi zaten zayıf bir insan evladı ama burada hafif kambur duruşu, kısacık saçları, erkeksi yürüyüşü, tavırlarıyla karakterine adeta eldiven gibi uyuyor. Erkek kılığına giren kız konulu çok dizi seyrettim ama şu ana kadar bu rolün altından Eun Hye kadar başarıyla kalkanını görmedim. Yuvarlak sevimli yüzünde bir gram makyaj olmadan tatlılığıyla sizi mest edecek tıpkı esas erkekimizi mest ettiği gibi.

Bir de yakışıklımız var tabii, böyle ailece voleyi vurmuş, zengin bir çocuk. Gülünce yüzünce güller açan cinsten. Şeytan tüyü dedikleri şeyden de bolcana olunca beyimizin çapkınlığı dillere destan bir hal almış. Amaaa bu keyfi uzun sürmeyecek. Bunda bir büyükanne var evlere şenlik. Bizim oğlan başını bağlamaya çalışan büyükannesinin hamlelerini bertaraf edebilmek için bizim kızla anlaşıyor. Onu erkek biliyor ya gay gibi davranıp taliplerini kaçırıyor. Sonra olay çocuğun büyükannesinin zoruyla cafe açması ve kızımızın da orada çalışmaya başlamasıyla dallanıp budaklanıyor.

Cafede birbirinden ilginç ve sevimli karakter mevcut. Ayrıca bizim esas oğlanın aşık olup bir türlü unutamadığı bir hatun ve bunun birlikte olduğu ama esas kızımızın peşinde olduğu bir de erkek arkadaşı hayatlarına dahil olunca siz görün curcunayı. Diziyi Ezgidizi, Asyadrama gibi sitelerden türkçe alt yazılı izleyebilirsiniz. Dizi hem komediyi hem de dramı birbirine güzel bir şekilde harmanlamayı iyi başarmış. Eun Hye’nin bazen bana çok salakça gelen abartılı mimiklerine bile katlanabiliyorsunuz.

Yeri gelmişken dizide Go Eun Chan’ın kız kardeşine aşık güçlü kuvvetli safı oynayan Lee Eon 2008 yılında geçirdiği motorsiklet kazasında hayatını kaybetmiştir. Diziyi ikinci kez seyrettiğimde onun olduğu her sahnede acayip hüzünlendim. Uzak doğulular motorsiklet kullanmayı seviyorlar zaten o trafikte bazen de mecbur kalıyorlar ama çok fazla da kaza meydana geliyor maalesef.

Dizinin çok güzel bir soundtrack albümü var. Birbirinden güzel şarkıları dinlemek için buraya bakabilirsiniz.

10/9 Neden? Şu Korelilerin tam finale gelince hadi biraz ara verelim birkaç yıl sonra büyüyünce kavuşuruz mantığı nedir arkadaş. Tamam güzel bi mesaj olabilir ama seyirciyi tatmin etmekten çok uzak olduğunu belirtmeliyim. Benim kişisel yorumuma gelince,

Birini sevdiğiniz zaman nelerden vazgeçebilirsiniz? Paradan? Güçten? Ailenizden? Değer yargılarınızdan? Kendinizden? Peki ya bu karşınızdaki kişi bütün bunların hepsinden birden vazgeçmenizi gerektirecek, bütün dünyaya, ailenize hatta kendinize meydan okuyarak kazanabileceğiniz biri ise? Yapabilir misiniz?

Önce üzerinizdeki yargılardan soyunmanız gerekir. Katman katman… Acı çekerek… Kabul etmek zordur. Önce onu kabul etmek, sonra onu sevdiğinizi kabul etmek, sonra da kendininizin aslında ne olduğunu kabul etmek. Diziyi seyrederken Han Kyul ile birlikte bütün bu aşamalara tanık oluyoruz, onunla birlikte aşıyoruz bütün engelleri. Onunla birlikte kaçmanın sadece kendinden kaçmak olduğunu keşfediyoruz. Onunla birlikte pes ediyoruz. O en dayanılmaz, en uç noktaya gelip kopuşuna tanıklık ediyoruz. Aslında bu bir pes ediş değil, ona sarıldığında yüzünde beliren ifadeye bakınca anlıyoruz, bu bir kazanış. Karşısındakinin biz kız olduğunu biliyoruz ama o bilmiyor. Ya Eun Chan gerçekten erkek olsaydı bu aralarındaki aşkı küçültür müydü? Değersiz mi kılardı? Han Kyul’un çektiği acılar önemsizleşir miydi? Ya siz? ” Ne olursan ol artık hiç önemli değil. İster erkek ister uzaylı seni seviyorum. “ diyebilecek kadar cesur musunuz?

5 Yorum

  1. Çok güzel anlatmışsın canım. Özellikle sonu altına imzamı atarım. Biz zaten Hyan Kul’un aşkına aşık olduk o aşkı kime duyduğunun bir önemi yoktu.

  2. Sağol canım yazıyı beğenmene sevindim 🙂 Biliyorum pek çok kişi bu dizi hakkında yazdı ama ben de bu dizinin neden benim için bu kadar değerli olduğunu anlatmak istedim 🙂

  3. seyretmemek şanssızlık olurdu sanırım, arşivledigim ender dizilerden. o kadar saf o kadar gerçek bir şeyi anlatıyor ki, seyrederken garip olmustum. garip, tuhaf, şahane ne denir ki, hepsi birden.. bir de müzikleri var ki hala tekrar tekrar dinliyorun. ne güzel yazmıssın, hatırlattıgın için tesekkürler.

  4. Sağol canım yazıyı beğenmene sevindim 🙂 Bu dizi sanırım benim üç kere izlediğim nadir dizilerden. O kadar seviyorum ki tam arşivlik cidden. Kore dizileriyle ilk kez tanışacaklara her zaman önerdiğim dizidir Coffee Prince 🙂

Trackbacks

  1. Akame Hayranları Buraya! «

Bir Yanıt Bırakın

