Darkangelhome

Sahi biz neciyiz?


Biliyorsunuz bir süredir yayınlayacağım AKAME yazısı hakkında söylenip duruyorum. Silinen videolar, hazır olamayan resimler derken sarktı da sarktı. Ama bu yazıyı yazma nedenim benim Akame yazımla alakalı değil, benimle, hayran olmakla, KAT-TUN la ve bir dolu şeyle ilgili. Bunu şimdi yazma nedenim de ŞU LİNKTEKİ BU SAYFADAN başlayan ve bununla kalmayıp tartışanlardan birinin de kendi blogundaki ŞU YAZISINA yansıyan bir dizi olay.

Tartışmayı okuduysanız, yazılan yazıyı da okuduysanız ben başlayabilirim demektir. Gördüğünüz forumdaki tartışmada 15-16 yaşındaki Akame hayranlarının yazdıkları yazıları ve onlara verilen karşılıkları okuyunca hepiniz benimle aynı şeyi mi hissettiniz merak ediyorum? Henüz daha kendi karakterlerini oturtamamış, kendini tanıyamamış ama tamamen saf bir sevgiyle ve bütün bir inançla yazdıkları birşeyler var. Çocuklarda da hatalar var elbette ısrarcı olmaları, kesinmiş gibi yazmaları vs Ama yine de doğru veya yanlış, ne büyük bir coşku ve saflıkla yazıldığı o kadar açık ki. Ve bu yazılara gelen cevaplar nasıl?

Bu foruma yazı yazan bütün üyeler aynı zamanda Oppasia ‘da da KAT-TUN bölümüne yazı yazıyorlar, hepsini tanıyorum, bazen benim de onları aşırılıkları konusunda uyardığım, abartmamalarını söylediğim oluyor. Ama ben bunu nasıl yapıyorum, mantıklı bir şekilde onlarla tartışarak, alttan alarak, yönlendirerek. Eğer kimseyi rencide etmek istemiyorsan, incitmek istemiyorsan, senin fikirlerini dinlemesini sağlamak istiyorsan yapman gereken şey uslubunu osuruktan teyyare seviyesine indirmek, 16 yaşındaki çocuğa kafa tutup hötlenmek, bir de üstüne sanki haklıymış, bu çocuklar onlara saldırmışmış gibi sayıp dökmek değildir.

Ben aslında onların kime bulaşmaya çalıştıklarını ama mazeret yaratamadıklarını biliyorum. Tıpkı benim bundan önceki yazılarımı okuduklarını, davet ettiğim ama kendilerinin rezil buldukları için burun kıvırdıkları Oppasia yı her gün takip ettiklerini, yazdıkları yazılarda bir şekilde giydirme yapmaya çalıştıklarını biliyorum. Ama ben bir kere bu insanlarla arama bir çizgi çektiğim için bunu direkt bana yapamıyorlar. Bana olan hırslarını onlara kusuyorlar, verdikleri her cevapta, yazdıkları yazıda bunlar çok açıkça ortada. Neden mi?

En başından anlatmam gerekirse, Oppasia ilk açıldığında ve bana gruplar bölümünün sorumluluğu verildiğinde elbette en sevdiğim grubun güzel bir bölümü olsun istedim. Birkaç siteden bilgiler topladım ve kendi bilgilerimle harmanlayarak topicleri açtım. Bunlardan biri de Janoomma’ydı. Onun da birkaç yazısından alıntıda bulunduğum için kendisine ulaşıp bu konuda bilgi verdim, çünkü yapılması gereken buydu, aynı zamanda Oppasia ya davet ettim, kendiminde Kat-tun ve Akame hayranı olduğumu belirttim. Ama daha Akame yazar yazmaz yazarın tepkisiyle karşılaştım. Kendisinin tagında eminim konuşmalarımız hala duruyordur, inkar edemez. Kendisinin bana olan tavrı ve benim bütün olanlara rağmen tartışmayı saygı çerçevesinde götürüp noktalandırma çabamı da görebilirsiniz. O zaman da bu arkadaş ben sanki onu bir şeylere ikna etmeye çalışıyormuşum gibi esip gürlemişti.

Ben ne kendi forumlarımda, ne blogumda ne de katılımda bulunduğum hiçbir forumda benim bildiğim en iyisidir tavrı takınmamışımdır, sahibi olduğum alanların tanrıçası kesilmem, herkesin fikrine, düşüncesine, yorumuna açığımdır. Hiç kimsenin düşüncelerine ” gülüp geçmem. ” Her birey, her düşünce, her fikir önemlidir, değerlendirilir. Zaten bir fanfiction yazarı isen böyle olman lazım ki yapılan yorumları kaldırabilesin. Ha aklıma gelmişken yazısında fanfiction yazarlarına da birşeyler sokuşturmaya çalışmış. Ben neredeyse 5 yıldır fanfiction yazıyorum, Türkçe hikayeler yazan Fanfic yazarları arasında bilinen 4-5 kişiden biriyim, yazdığım hikayeler onlarca forumda yüzbinlerce kez okundu. Bunları övünmek için yazmıyorum. Bunları benim bir temelim, geçmişim olduğunu, boşa konuşmadığımı göstermek için yazıyorum. Onların üç beş çocukla değil benim gibi ne yazdığını, ne konuştuğunu bilen biriyle tartışmalarını ilk başta ben arzu etmiştim. Ama hayır, illa diş geçirebilecekleri, ezebilecekleri, istedikleri gibi alay edebilecekleri insanlara bulaşacaklar.

KAT-TUN Akame’den ibaret edildir. Akame KAT-TUN un bir parçasıdır. Önce AKAME NEDİR? onu bilmek gerekir ki hakkında böyle atıp tutmadan önce bilgi sahibi olalım değil mi? AKAME veya japoncada kullanıldığı şekliyle AKAKAME ” Akanishi ” ve ” Kamenashi ” nin adlarının kısaltılıp birleştirilimiş halidir. İlk başlarda grubun iki favori üyesini vurgulamak için kullanılan bu lakab zamanla ikisinin birlikte olmasını isteyen hayran tarafından sahip çıkılarak slogan haline getirilmiştir. Belki izlemek ve dinlemek daha iyi gelir size aşağıdaki videoda AKAME lakabını takanların aslında Kame ve Jin’in JR içindeki arkadaşları olduğunu, daha sonra onların da bu lakabı benimsemesiyle konserlerde ikisinin etkileşime girdikleri anlarda arka fondan ” AKAKAME! ” anonslarının yapıldığını duyabilirsiniz. Yani AKAME demek illa Kame ve Jin sevgülü olsunnncuları anlatan bir tabir demek değildir. AKAME Kame ve Jin’in arkadaşlıklarını, ortak çalışmalarını ve güçlerini göstermek için takılmış bir lakaptır. AKAME KAT-TUN un gücüdür.

VİDEO BURADA

KAT-TUN grubu tıpkı NEWS grubunun Yamapi’nin etrafında kurulması gibi Kame ve Jin’in etrafında kurulmuştur. Grupta en fazla fana sahip kişiler bu ikisidir. KAT-TUN Akame’den ibaret değildir ama AKAME olmasa KAT-TUN diye bir grubun varlığı da söz konusu olamazdı. Düşününki şu anda Jin grupta yok ve grup ne büyük bir düşüşe geçti. Bir de Kame’nin grupta olmadığını düşünün? O zaman KAT-TUN diye bir grup kalır mıydı sizce geriye? Nakamaru, Taguchi kendi solo kariyerlerinde ne kadar başarılı olurlardı? Albüm çıkarsalar yüzbinlerce satar mıydı? Ben bundan önceki yazılarımda her bir grup üyesini ne kadar çok sevdiğimi ve grup olarak KAT-TUN u sevdiğimi sanırım gösterdim.

Ama KAT-TUN u keşfetme nedenim Kame’dir. KAT-TUN u severim KAME den dolayı. Eee ne var bunda? İstersem Kame’nin dili yüzünden, göz kırpması yüzünden, göbek deliği yüzünden severim KAT-TUN u, sevgili Kimbapsushi nin de dediği gibi istediğim gibi akıtırım salyalarımı sana ne? Sokaktan on kişi çevirseniz kırmızı hakkındaki düşüncelerini sorsanız size on değişik cevap vereceklerdir. KAT-TUN u sevmek için herkesin kendine göre bir nedeni vardır. Kimse kimsenin beğenisine kriter koyamaz, değer biçemez, sen bu nedenden seviyorsan KAT-TUN sever değilsin deme hakkını kendinde bulamaz.

Yazmaya niyetlendiğim AKAME yazımın girişi kabul edin bu yazıyı. AKAME yi bir de anlatmasını bilenlerden dinleyin. Blogumda şimdiye dek yaptığım gibi yine tamamen kendi düşüncelerimi ve bakış açılarımı sunarak yazacağım yazımı. Amacım ne bundan önce birilerini bir şeylere ikna etmek oldu ne de bundan sonra öyle olacak.

Kendisini eleştirenlere ” osuruktan ” cevaplar vererek durduğu noktayı belli eden insanlarla da işim olmaz. Kötü olmak, laf sokmak, ayarlar vermek, güzel yapıldığında şahanedir, şahsen beni çok eğlendirir, hiç öyle ‘ ayyy insanları sevsek ama, üzmesek birbirimizi ‘ demem. Öte yandan, kötü olduğunda, bel altı vurulduğunda, kendisi gibi düşünen üç beş tane insan evladı daha yelelerini okşayıp ‘ hadi aslanım ‘ desin diye yapıldığında, daha doğrusu yapılamadığında, hakkaten can sıkar, yapanı komik duruma düşürür.

Kim veriyor sana o hakkı? Şimdiye kadar kaç forumda KAT-TUN u tanıtmak için yırtındın, Kaç kişiye Türkiye’de KAT-TUN seven insanlar olduğunu gösterdin? Hey yavrum hey!! Klavye emrinde tabi sadece ” buyur sahip ” diyebiliyor sen de buyuruyorsun, bi de seni okuyup ” hagaden len reklam şeysi bu haaaa abağtıyorlarr ” diyen insanlar olursa eyvah eyvah… Bundan böyle Kame ve Jin yanyana oturamaya, aynı kıyafetleri giyemeye, dünyanın dikkatini birbirlerine nasıl baktıklarına çekemeye, yüzlerine kezzap atıla, pipileri hadım edile… Ne de olsa bunlar bundan anlar, sen bilmezsin ünlü ya bunların kalbi filan olamaz… Sevemez hemcinsini mazallah! Zaten eşcinsellikte sapıklıktır, bir çift eşcinsel adres sormaya kalktığında “aaa sapık” moduna giren bu insanlara daha ne anlatabilirsin ki?

Bizler gereğinden fazla yüksek konuşunca neyi söylediğimiz yerine nasıl söylediğimiz önem kazanan bir millettiz. İlla harala gürele cevaplar vermek istemiyorum. Kendi çapında birşeyleri paylaşan insanlara bulaşılmasını, karşılaşıp tartışma ortamına girildiğinde her iki tarafın da saygı seviyesini kaybetmemesini istiyorum. Saygımı kazanmış herkese yönelmiş aşağılayıcı ve yanlış bilgi karşısında tepki gösteririm. Yaptığım da bir yazarın işkembeden salladığı yazısını eleştirmektir. Ha bunda dozunu kaçırmışmıyımdır, belki ama bunun için özür dilemem onun Akame yazısı için bizden dilemeyeceği gibi. Neysee sempati ve antisempati kişiden kişiye değişiyor. Önümüzdeki somut gerçeklerle uydurulanlar arasındaki çizgiyi fark edersek hiçbir sorun olmaz. Ben de istediğimde yukarıdaki gibi kusabilirim size, canım istediğimde krema gibi olurum canım istediğimde acı biber. Takan takar takmayana eyvallah…

PS: Akame yazım gelecek, her şeye rağmen gelecek.

7 Yorum

  1. Biliyor musun ben o yazıyı tesadüfen okudum ve ilk sen aklıma geldin ama dedim ne alaka Darkangel böyle biri değil sonuçta ama senin dediğin anti fanatik bir grup vardı bunlar ona dahil sanırım

  2. şimdii ben de bu konuda bir kaç kelam etmek isterim. öncelikle akame konusundaki görüşümü belirtirsem, ne kesin dediğim ne de inkar ettiğim bir şey. bu konuda görüşleri daha donanımlı Kat-tun hayranlarına bırakıyorum çünkü gerçekten bu konuda kesin bir yargıda bulunacak kadar bilgiye sahip değilim. yani net bir düşünce belirtebilmem için en azından “ben bir kat-tun hayranıyım” diyecek cesarete sahip olmam gerek.

    ancaak kendimce bu grupla uzak doğu’yla ilgilenen biriyim ve bu boys love/yaoi muhabbetinin uzak doğu ve onun vasıtasıyla dünyada özellikle hatun kesimin hoşuna giden bir şey olduğunu biliyorum, çok da normal karşılıyorum. sonuçta ortada güzel ve hoşa giden iki adam var ve kızlar onu başka bir kıza kaptırmaktansa daha ilginç bir ilişkiye sahip olmasını cezbedici buluyor. ben daha çok jrock’la ilgilenen biriyim ve o türde de sıkça bu tür dedikodularla karşılaşıyorum.

    bu tür dedikoduların çokça yapılmasını gerçek olmadığına yormuyorum açıkçası. daha gerçekçi bir dille konuşursam eşcinselliğin uzak doğuda yaygın olduğunu duymuştum ve -bunun kesinlikle kat-tun’la bir ilgisi yok- ama genel olarak boyband türündeki grupların elemanları kadınsı bulunur yada eşcinsellikle damgalanır, bu amerika’da da böyledir, hatta belki de boybandlerin bitişinin sebeplerindendir.

    şimdi şu tartışmaya dönersek şimdi verdiğin linklerden takip ettim, ben dediğim gibi dahil olacak kadar iddialı değilim, kat-tun üyelerini müziklerinden çok dizi ve tv programlarında takip ederim, müziklerine aşinalığım sayende olmuştur, onu da ekleyeyim. ancak zaten şu memleketten topu topu kaç kattun hayranı çıkar ki? bu tür ateşli bir tartışma bana anlamsız geldi. bırakın isteyen istediğine inansın ve dillendirsin. karşılıklı görüş alışverişinde bulunulabilir ama kavgaya dönüştürmek saçma daha doğrusu gereksiz. hele ergenlik dönemindeki birinin başkalarının görüşlerinden etkilenmesi çok doğaldır bence. yani ben herkes takılsın kafasına göre modundayım. aynı ortamda biri benim asla katılmadığım bir görüş belirtse ki çok oluyor hiç sallamam açıkçası görüşümü belirtir geçerim. mesela sen de akame’ye inananlardansın ve ben kat-tun’la ilgili çok şey öğrendim yazılarından ama hiç “hmm o zaman ben de akame’ciyim” moduna geçmedim. yani gereken olgunluktaki kişiler için bu tür şeyler zaten sorun değil.

    aman ne konuştum yahu! iddialı değilim dedim kendimle çeliştim ama kat-tun olmasa da bu konularla ilgili genel bir görüşe sahibim ve bazen ben de işi geyiğe vurduğum halde yanlış anlaşılabiliyorum. yani “oppacı” vb. saçma muhabbetlerden bahsediyorum. son olarak kısaca şunu söyleyeyim kat-tun’dan bağımsız olarak ben sadece sanata bakarım tarzı entel bir imaja sahip değilim ve insan olarak birinin dış görüşünü beğenip, bunu belirtebilirim. isteyen bunu düz ve boş insan olarak adlandırabilir, bense o tür insanlara sadece saygısız gözüyle bakarım.

  3. @ Lafea evet bahsettiğim grup bu, zaten bu yazıyı yazma nedenim de eninde sonunda o yazının benimle ilişkilendirileceğini bilmemden kaynaklanıyor. Neyse ben verdim cevabımı ve Akame yazımı da kendime göre yazıp göndereceğim kısmetse 🙂

    @ Kimbapsushi, aynen zaten az sayıda KAT-TUN hayranıyız, ortak noktalarımızı paylaşıp ayrılıklarımıza saygı duymamız gerekirken olayın taşındığı noktaya bak. Cevap vermek zorundaydım çünkü zaen bu yazı eninde sonunda benimle ilişkilendirilecekti. Bundan önceki yazılarımda Akame’Den az çok bahsettim ama senin de bildiğin gibi kimseyi ikna etme çabası içine girmedim. Kendimce belirtip geçtim. Böyle olması gerekiyor zaten. Olsun ya çok konuş uzun kon uş severim ben 🙂

  4. Akame Forever

    normalde bu kadar ısrar edilecek bir durum değildi bile.Aslında mesele kesin olduğunu söylemek değildi.Ben onlara kendime göre bunların benim için doğru oldğunu söyledim.Hatta dikkat edersen şuda var ben işte şöyle şöyle demiyorum inanmasanızda öyle diyemezsiniz gibi bişrşeyler söyledim.Açıkçası meseleyi uzatacak değildim ama inanın bana o kadar sinirlendirdilerki iş birazda inada bindi.Hiçbir zaman KAT-TUN AKAMEdir demedim.AKAME meselesi KAT-TUN’un önemli bir parçasıdır demeye çalıştım.Yani o üyelerden çok o meseleyi kastettim. ,,
    Ayrıca orda denilmek istenede senin dediğin şeydi yani onlar önemli iki üye kimse inkar edemezki fanların yarısı onardan oluşuyor(açıkçası benher üyeyi severim.Hatt ses bakımından en sevdiğim yüe Nakamarudur.Yada işte diğer üyeleri severim.Bu forumdaki mesajlarımdada var zaten

    Ben illaki bieşy var demek istemiyorum aslında ama ordaki mesajda zaten şöyle ”bana göre siz bunug örmediğiniz için böylesiniz ama ben size bişey demiyorum.Katılmasanızda laf söylemek zorunda değilsiniz”
    Ben AKAMEyi seveli 1 yıl oldu ondan öncede bir kaç yıldır fanlığım var.Sadece AKAME için seviyorsam o 1 yıldan önceki fanlığı ne yaptım.

  5. Neyse Aki’cim sorun değil bazen işin dozunu kaçırdığınızı ben de size daha önceden forumda belirtmiştim. Yazıları yazarken olaylar hakkında kesinlik katarak yazmamanızı, bütün bunların spekülasyondan ibaret olduğunu ve AKAME nin fanların inancı sayesinde var olduğunu, inanan ve inanmayanların da birbirlerine saygı duymaları gerektiğini onlarca kez yazdım. Mesele benim için verdiğim cevapla birlikte kapandı. Siz de meseleyi uzatmayın, kendi sevginize odaklanın ama her zaman saygı ve görgü kuralları içinde 😉 Bana cevap hakkı doğduğu için ben cevap verdim bundan sonra uzatırlar ise kendilerinin bileceği bir şey. Bu arada bu akşam veya yarın AKAME yazımın ilk partını atabilirim 😉

  6. sulli

    Tesadüf eseri bulduğum siteni zevkle takip ediyorum,yukarıda vermiş olduğun linklerdeki haberleri bende okumuştum.Tarzların “akameye inanmıyorum”dan çıkıp küstahlaşma boyutuna erişmesi baya canımı sıkmıştı.Senin sakin ve saygılı tavrını çok beğeniyorum.Bu yazında baya bi sinirlenmişsin ama bunda haklısın.Akame yazını heyecanla bekliyorum:)

  7. Teşekkür ederim, hem desteğin hem de iltifatların için 🙂 Belki bu akşam veya yarın AKAME yazısının ilk partını atacağım 😉

Bir Cevap Yazın

