Darkangelhome

Hana Kimi – Dikkat bu bir Anime değil Dizidir!


İsim(romaji): Hanazakari no Kimitachi e
İsim(ingilizce): For You in Full Blossom
İsim(türkçe): Yakışıklılar Cenneti
Nam-ı Diğer Kısaltmalar: İkemen Paradise, Hana-kimi
Kategori: Okul, Romantik, Komedi
Yayın Kanalı: Fuji TV
Bölüm Sayısı: 12 + 1 Canlı SP + 1 SP
Tema Şarkıları: İkenai Taiyou (Orange Range, Açılış) Peach (Otsuka Ai, Kapanış).
Kullanılan Diğer Şarkılar: My Love (Kawashima Ai), Boom boom boom (Go Hiromi), Paradise Ginga (Hikaru Genji), Tomaranai Ha~Ha (Yazawa Eikichi), Girlfriend (Avril Lavigne), Hana-kimi OST Şarkıları
Orjinal Eser: Nakajo Hisaya
Senaryo: Muto Shogo, Yamaura Masahiro
ProdüktörGoto Hiroyuki (Fuji TV), Moriyasu Aya
Yönetmenler: Matsuda Hidetomo, Tsuzuki Junichi, Sato Genta
Müzik:Kono Shin, Takami Yu, Shida Hirohide

KONUSU,

Bir okul düşünün, öğrencilerini yeteneklerine, başarılarına, zeka oranlarına ya da paralarına göre değil, görünüşlerine göre seçiyor. Çevrede “Yakışıklılar Lisesi/Yakışıklılar Cenneti” diye anılan bu erkek okuluna Amerika’dan yeni bir öğrenci katılıyor, Ashiya Mizuki.

Ashiya Mizuki aslında bir kız. Ancak yıllar önce yüksek atlama şampiyonu Sano tarafından birkaç serserilerin elinden kurtarılıyor, ancak serseriler Sano’yu ayağından yaralıyor ve Sano üzerindeki baskıları da düşünerek atlamayı bırakıyor. Bunu tamamen kendi hatası olarak gören Ashiya, onun gülümsemesini elinden aldığını düşünüyor ve onu tekrar atlamaya ikna etmek için onunla aynı okula gitmesi gerektiğini düşünüyor. Ne var ki bu bir erkek okulu ve etraf yakışıklılarla dolu.

Başlarda sınıfa yeni geldiği için baya bir alay edilen Ashiya, arkadaşlarına samimiyetini ispatladıktan sonra onlar tarafından çok sevilen biri haline dönüşüyor. Hatta gariptir ki, bazıları tarafından gereğinden fazla seviliyor.. Sınıf arkadaşı Nakatsu, Ashiya’yı diğerlerine karşı herzaman savunan ve onun yanında olan biri oluyor, bunu dostlukları adına yaptığını düşünse de zamanla ondan hoşlandığını farkediyor, ama Ashiya’yı bir erkek sandığı için kabullenmek istemiyor.

Okulda üç adet yurt bulunmaktadır, müdüre tarafından sürekli yapılan ve güzel ödüllerle karşılığı verilen yarışmalarda sürekli birbirleriyle yarışırlar, bu yüzden özellikle yurt başkanları birbirlerinden nefret ederler. Öğrenciler bu yurtlardan istediklerini seçme hakkına sahiptir.

Birinci yurt, Tennoji Megumi yönetimindedir. Dövüş sanatları üzerinde yoğunlaşmışlardır. Sürekli antrenman yaparlar, her konuda kazanmanın bilek gücüne bağlı olduğuna inanırlar. Okulun en disiplinli yurdudur, başkanlarından hepsi nefret etse de kimse ona karşı gelemez.

İkinci yurt Nanba Minami başkanlığındadır. Spor üzerine yoğunlaşmıştır. Okulun en az disiplinle yönetilen yurdudur, bizimkiler de bu yurtta kalmaktadırlar, dolayısıyla dizi boyunca en çok içli dışlı olduğumuz yurt da denilebilir. Aynı zamanda en geyik yurt da kendileridir, eğlenmeyi gerçek anlamda bilirler ve arkadaş olarak yurttaki herkes birbirleriyle çok yakındır. Zaten Nanba sempainin okul sınırlarını aşan çaplıklık efsaneleri yüzünden yurt da oldukça ünlenmiştir.

Üçüncü yurt Himejima Masao başkanlığındadır. Yurt başkanı kendisine Oscar der, yurt gösteri sanatları üzerinde kendini geliştirmektedir. Asla kötü bir görünümle dışarı çıkmazlar, ortama girişleri her zaman çok görkemlidir.

Sakura Komitesi, Üç yurdun başkanlarının oluşturduğu bir komitedir. Zaten birbirleriyle iyi geçinemeyen yurt başkanları, sadece gerçekten önemli bir durum olduğunda komitede bir araya gelirler. Öğrencilerin ortak sorunlarını çözmek için kurulmuşlardır.

Diziyi Ezgi Dizi ve benzeri sitelerden türkçe alt yazılı olarak izleyebilirsiniz.

KİŞİSEL YORUM

En bilinen ve sevilen japon dizilerinden biri olan Hana Kim’yi tanıtmasaydım olmazdı, eğer hala bu diziyi keşfetmemiş olanlarınız var ise bence daha fazla beklemeyin. 😉 Başlıktan da anlayacağınız üzere daha ilk bölümü izlediğinizde sizi şaşırtacak bir dizi var karşınızda. Eğer animelere yabancı iseniz büyük ihtimalle diziyi içerdiği binlerce saçmalıktan dolayı sevmeyeceksiniz ama eğer birazcık bile animesever iseniz bu dizi başköşesi dizilerinizden biri olacaktır. Çünkü Hana Kimi’de bir animede olması gereken herşey var. Hoşlandığın kızı/erkeği görünce burunların kanaması, dokununca elinin yanmış gibi abartılı tepkilerin verilmesi, karakterlerin sık sık başlarının üzerinde vizyonların belirmesi, ortamı şenlendiren eğlenceği efektlerin yer alması ve en önemlisi bolca harala gürelenin ortasında bile hikayesini anlatabilmesi Hana Kimi’yi diğer dizilerden ayıran özelliklerin başında geliyor.

Ama Hana Kimi dendiğinde bir isim var ki bu diziyi efsane haline getirmiş, kendisinin şöhretini uluslararası alana taşımıştır. Ikuta Toma, Nakatsu karakterine öylesine eldiven gibi uyuyor ki ondan başka kim bu karakteri böylesine sevimli canlandırabilirdi? Nakatsu’nun kendi içindeki tartışmalarını, hüznünü ve mizahını, kocaman gülümseyip dudaklarını büktüğünde işinizi bitiren tatlılığını Ikuta büyük bir başarıyla canlandırıyor. Öyle ki dizideki diğer başrol oyuncusu olan Oguri Shun onun gölgesinde kalıyor.

Sadece Nakatsu karakteri değil elbette dizide öne çıkanlar, hemen hemen bütün karakterler bir harikalar. Okul müdür yardımcısından, gözleri lensli gay doktorumuza, dramatizmin kralı Oscar’dan, çapkınlar kralı Nanba sempaiye, Hibari’den Komari’ye türlü türlü karakter çeşitliliği insanı bir sarıyor bırakmıyor. Bir bakıyorsunuz ki bütün karakterler gözbebeğiniz olmuş. İzlerken gülmekten yanaklarınız ağrıyor özellikle de Nakatsu’nun meeeeeşhur ” OVERA HOMO JANAİİİİ” (Ben homo değilim) sahnesi var kiiii… 😀

Ben 10 /9 veriyorum o da final bölümünün türk dizililerini aratmayan sonu için. Halbuki ellerinde imkan varken 2. sezon da çekilebilirmiş. Ama her zamanki gibi doyulmaz bir anda diziyi noktalamak uzak doğulu yapımcıların en sevdiği şey.

Yalan makinesinde Nakatsu yirim 😀

Alkollü turşuları yiyince önüne geleni öpen Sano, Mizuki’yi kurdun pençelerinden korumak için kendini feda eden Nakatsu 😀

Nakatsu’nun kendisiyle yaptığı konferansları özleyenler için 😀

NAKATSU

Adeta canlanmış bir anime karakteri olan NAKATSU *Spoiler içerir*

NAKATSU

9 Yorum

  1. en sevdiğim doramadır kendileri hana yori dango ile beraber. zamanında ben de bu aşkımı belirten yorumlarıyla da beraber destana dönen bir yazı yazmıştım, üzerine konuşmadığımız konu yapmadığımız geyik kalmadı. gerçekten de en çok geyiği dönen, en sevilen doramalardan.
    benim en sevdiğim karakter de nakatsu ama hemen ardından oscar geliyor. oscar’a bayılıyorum, hele şu ingilizce konuşuyor ayaklarına yattığı sahne, exorcist müziğiyle ortama dalışları şahane. işte bu yüzden japon oyuncuları çok yetenekli buluyorum, bu karakteri oynayan arkadaşın burda yapmadığı şaklabanlık kalmazken, mei chan no shitsuji’de yakışıklı, cool uşağı oynayabiliyor. bu kadar çabuk değişmelerini ise yadırgamıyoruz. mesela türkiye’de şişirilen kıvanç tatlıtuğ birden bir komedi dizisinde şebelek bir tipi oynasa ortaya ne çıkar, yada nasıl tepkiler gelir bilemiyorum. bizde herkes belli bir kalıba oturtuluyor ve asla o kalıptan çıkmıyor.

    bir de koreciler kızmasın ama japon oyuncular bu açıdan korenin de önünde(koreliler de başka açılardan daha cesur, haklarını yiyemem, kimse celallenmesin^^). misal so ji sub’a bayılırım ama hep dram hep dram. aman ya ben de yazıyı katlettim, kendi çapımda monolog halinde tartışıyorum kusura bakma, dolmuşum galiba^^’

    geçelim bunları ya kısacası nakatsu bir tanedir, hana kimi de bir tanedir. dark’ı da dinleyin koşun izleyin^^

  2. sulli

    İlk 3’ümde yeri değişmeyen dizi. Çoğunluğun olduğu gibi benimde izleme sebebim Nakatsu. Toma müthiş oynamış. Kendinizi hakikaten bir anime seyrediyor gibi hissediyorsunuz. Hala ara sıra diziyi açar ve sadece Nakatsu ile ilgili bölümleri seyrederim.
    Diğer favorim de Nanba(Hiro) idi.
    Japon anime,manga ve dramalarında aslında Japonlar ile ilgili görsel herşeyde rastlayabileceğimiz eşcinsellik olayına finalde ilginç bir dokundurma yapmışlar…
    Kendisine devamlı asılan Senri’ye Nanba’nın cevabı:”Burası yakışıklılar cenneti değil, günahkarlar cenneti olacak”
    Çok güzel tanıtım olmuş darkangel…Kolay gelsin…

  3. @ kimbapsushi : Şimdi ben biraz geriden geldiğim için bu tanıtım olaylarında ama Hana Kimi’yi hala keşfetmemiş olanlar varsa diye bir çiziktirivereyim dedim. Ayrıca en sevdiğim japon dizilerinden biri hakkında birşeyler yazmasam olmazdı. Oscar benim de favori karakterlerimden biriydi. En başından beri onu Hibari’ye yakıştırıyordum sonunda da öyle olunca pek gülmüştüm. O şeytan çıkartma filmindeki sahneleri aratmayan halleri süperdi. Watakşivaaa diye başlayıp envai çeşit zırvalıkla devam eden söylevleyi de öye 😀 Aslında bütün yurt başkanları kendi içlerinde çok alem çocuklardı ya. Sana kesinlikle katılıyorum japon oyuncular kendilerini her türlü role empoze etmesini başarabiliyorlar. Misal Ikuta Toma Nakatsu gibi bir karakterden sonra Maou’da yüzü gülmeyen ciddi dedektif rolünde de döktürmüştür. Üstelik her an bir şaka yapacakmış gibi görünen yüzünü bile bu role uydurmayı başarabilmiştir.

    @ Sulli : Bu dizide eşcinsel göndermeler gırla zaten ilk başta baş karakterler arasında böyle bir ikilem söz konusu. Kızımızı erkek sandığı için kendi kendisiyle çelişen, kaçan ama en sonunda ona sevdiği itiraf eden Nakatsu gibi 🙂 Sano’nun öpücükleriyle kendinden geçen sporcuyu da unutmamak lazım 😀

  4. süper yapmışsın zaten canım. ben de yazdığımda baya olmuştu izleyeli, aynı senin gibi yazmasam olmaz diye düşünmüştüm, hala da önceleri izleyip yazmak istediğim dolu dizi var. böyle sonradan yazmak da iyi oluyor, hem hatırlatmış oluyorsun hem de yeni başlayanlar da haberdar oluyor eskilerden^^

    bu arada sözü açılmışken maou’yu izlemeyi düşünüyordum ben de, geçenlerde bir yerde gördüm tanıtımını. sen de tavsiye edersen indirmeye başalayayım:)

  5. Önce One Pound Gospel sözün var unutma 🙂 Ama evet Maou cidden güzel bir dizidir. O Ohno’nun abidik suratına rağmen Ikuta dizide gerçekten başarılı. Gerçi Kore versiyonunu daha çok seviyorlar ama ben sırf Ikuta var diye onu değil japon versiyonu izledim. Bir ara onun da tanıtımını yaparım burada 😉

  6. Lee

    Benim de en sevdiğim doramadır ve ben de Toma’yı inanılmaz derecede başarılı buluyorum 🙂
    Nakatsu kesinlikle görüp görebileceğiz en harika dizi karakterlerinden biri.
    Koreliler o kadar Japonlardan aldılar ama hala Hana Kimi’nin Kore versiyonunu çekmediler. Şaşırıyorum 😛
    Oscar ayrı bir alem zaten. Peleriniyle Harry Potter misali oradan oraya zıplıyor aha 🙂
    Hibari ise bomba: “Ben günahkar bir kadınım” ^^

    Bu diziyi izledikten sonra kendi kendine “Hibari Fourrr!” demeyen oldu mu? 🙂

  7. @ Lee : Daha bölüm 1 dakka 5 Hibari ” Ben günahkar bir kadınım ” lafıyla bu dizinin nasıl bir gidişata sahip olacağının ilk sinyalini verir. Hepsi alemlerdi vallahi. 4. elemana üvey evlat muamelesi yapsalar da -hoş öyle saf bir kızı nasıl olup da içlerine almışlar bilmiyorum ama- çok komiklerdi gerçekten. Kore’lile bu diziyi uyarlasalar Nakatsu rolünü oynayabilecek bir eleman var mı ki? Düşünüyorum düşünüyorum You’re Beautiful’u izlerken Jeremy’nin hallerini ona benzettiğim aklıma gelince sanırım tek bir seçenek belirleyebiliyorum Lee Hong Gi. Ondan başkası kalkamaz bu rolün altından 😀

  8. mavi

    Nakatsu’ya aşık olmama kaç puan 😀
    ama ben gerçekten bıktım en şekerlerin yan karakter olmasından ve kızın hep en şekeri reddetmesinden. Öffffffffff

    • Nakatsu’ya puan yetmez bea yüz üzerinden bile bi milyar alır kereta 😀

Bir Cevap Yazın

