Darkangelhome

Kim demiş İngilizce evrensel dildir diye?


Benim blogumu dolaştığınızda müzikal bilgilerin, grup tanıtımlarının ve özellikle de KAT-TUN un büyük ağırlık taşıdığı göreceksiniz. Çünkü ben müzik dinlemeyi, müzikten ilham almayı, müzikle birşeyleri bütünleştirmeyi, müzikle yeni ufuklar açmasını seven biriyim. Okumak, izlemek kadar dinlemenin de ayrı bir önemi var benim için.

Bazen annem neden dilini bile anlamadığın bu şarkıları dinliyorsun diye sorar kinayeli kinayeli. Şarkıları dinlemek, kendini o güzelim müziğe bırakmak için neden lisanı bilmeye ihtiyacın olsun ki? Tek bir kelimesini bile anlamadığın bir şarkı bazen gözlerini yaşartabilir, öyle yoğundur ki duygular kelimelere gereksinim duymazsın, müzik adeta içine akar. Bazen temposu ruhuna sızarak yüreğine çöreklenmiş sıkıntıyı atabilir, seni neşelendirebilir, saatlerce dans etmeni, coşmanı sağlar. Bazen gözlerini kapatıp bırakırsın kendini melodilere, bir sal üstündeymişçesine hayal aleminde gezinirsin, ilhamın olur müzik, yaratıcılığını körükler. Tek kelimesini anlamasan da söyleyen o kelimeyi öyle yürekten söyler ki tüylerin diken diken olur, boğazın düğümlenir. Bazen duyman bile gerekmez. Beethoven gibi müziği ruhunda taşırsın, paylaşırsın, dinlenmesini sağlarsın.

Müzik insanların farkında olmasa da hayatlarının çok önemli bir parçasıdır. Bir milli marş, bir takımın eğlenceli marşı, daha ilk notasını duyduğunuzda hep beraber mırıldanmaya başladığınız şeydir. Müzik insanları bütünleştirir, hatıralarının da önemli bir parçası olur. Bir şarkıyı dinlerken hey gidi günler heyyy çekmeyen var mıdır? Bir senfoni, tatlı bir keman konçertosu, piyonun üzerinde gezinen parmaklar insanları millet, ırk ve dil farkı gözetmeksizin aynı şekilde etkiler. Müzik dünyanın en evrensel dilidir. Eh boşuna uzaylılarla bile müzikle iletişim kurmaya çalışmıyor Nasa değil mi?

Bütün bu yazıyı yazmamın nedeni sevgili Kimbapsushi nin beni mimlemiş olması. En sevdiğim japonca şarkılardan bir TOP 10 oluşturmam gerekiyor. Seçenekler o kadar fazla ki… Japonca şarkı listesi deyip burun kıvırmayın, işte yukarıdaki yazıyı yazmamın nedeni bu. Fransızca, ingilizce, rusça, korece ve japonca gibi pek çok dilde şarkılar dinliyorum. Şarkı dinlemek için illa o dili bilmenize gerek yok. Dinleyin, belki de favori parçalarınızdan biri olurlar.

Benim listem Jrock, jpop, balad karşık bir liste olacak. Ayırmaya kalkarsam bu yazının sonunu nasıl getireceğimi bilemiyorum açıkçası 😀 Benim için bir şarkının favori olabilmesi için içinde dört şeyden birini barındırmalıdır. Keman, piyano, yerinde ve güzel kullanılmış elektro gitar veya gitar, son olarak da beni etkileyen bir ses. Bazen sesin ön planda olduğu ve müziğin geri planda kaldığı şarkıları daha çok seviyorum mesela. Hadi başlayaşım bakalım.

10 ) Shibasaki Kou – Tsuki No Shiziku

Tsuki no Shizuku Yomigaeri / Resurrection (2002) nun them parçası. Benim tesadüfen keşfettiğim sonra da çok beğendiğim bir ses olan Shibasaki Kou söylüyor. Ama nedense klibini pek sevmem. Tamam konusu çiğ, yağmur damlaları vs ama klibi izlemektense bence sadece şarkıyı dinlerseniz daha büyük zevk alabilirsiniz.

Shibasaki Kou – Tsuki No Shiziku

4shared

9 ) TOKIO – Sorafune

Şarkı My Boss My Hero dizisinin kapanış parçası. Şarkıyı da dizinin başrolünde oynayan TOKIO grubunun solisti Nagase Tomoya söylüyor. İnsan onu dizide izledikten sonra böyle konuşma sesine sahip bir insanın şarkı söylemeye başladığında sesi nasıl böyle çıkar diye düşünmeden edemiyor. Hem diziyi hem de parçayı tavsiye ederim.

TOKIO – Sorafune – youtube

TOKIO – Sorafune – D.Motion

4shared

8 ) YAMAPİ – Gomen ne Juliet

Daite Senorita, One in a Million derken Yamapi’nin bilinen çok parçası var ama ben daha eskilere gitmeyi tercih ettim. Bir an Shuuji to Akira’yı listeme almayı düşündüysem de bu şarkıda karar kıldım. Nedeni de hem temposunu çok sevmem hem de Yamapi’nin bu şarkıdaki karmaşık parmak hareketlerine hasta olmam 😀 Bir konser bir de stüdyo performansını koyacağım ki el hareketlerini de görün biraz daha izlesem dilsiz dilini çözerim sanırsam. İşin garibi arka plandaki hatunlara dikkat ederseniz hepsinin hareketleri sektirmeden taklit ettiklerini görebilirsiniz.

YAMAPİ – Gomen ne Juliet konser live

YAMAPİ – Gomen ne Juliet stüdyo performans

7 ) Kaori Hikita – Michiyuki

Şarkı Loveless isimli shounen ai bir animenin kapanış parçası. Zaten bu animenin en güzel tarafı çok güzel bir soundtrack albüme sahip oluşu. Animeyi izleme aç soundtackı dinle o derece yani. Bu şarkıyı ne zaman dinlesem bende ağlama isteği uyandırıyor nedendir bilmiyorum.

Spoiler yemek istemeyenler BURADAN dinlesin ama animeyi nasıl olsa izlemeyeceğim nasıl bi bakayım derseniz BURADAN da dinleyebilirsiniz.

4shared

6 ) ARASHİ – Love So Sweet

Arashi’ye mutlaka listemde yer vermek istiyordum ama hangi şarkılarına yer versem bilemedim. O kadar çok sevdiğim parçaları var ki. Ama ben gözbebeğim olan parçalarında karar kıldım. Zaten kim Aşk Çok Tatlı diyen bir şarkıya karşı koyabilir? 🙂 Yanlız bu kliplerini hiç beğenmem siz iyisi mi yine klibi seyretmeden dinleyin. D:

Arashi – Love So Sweet

4shared

5 ) Mr.Children – HANABI

Şarkı Code Blue dizisinin kapanış ve dizi içinde çalan them parçasıdır. Sanırım bu şarkıyı anlatabilmem için gerekli sözcüklere sahip değilim siz en iyi mi dinleyin. Kalbinizle dinleyin. Belki sözlerine bir göz atmanız iyi olabilir.

HANABI PV

CANLI PERFORMANS

4shared

4 ) K – Only Human

1 Litre of Tears dizisini en sevdiğim parçalarından biridir. Benim aradığım en önemli şeyi bünyesinde barındıryor, güzel bir ses. Klibi güzel olsa da bende siz yine şarkı çalarken gözlerinizi kapatıp kendizi sadece sese verin. Silinme ihtimaline karşılık iki link vereceğim.

Youtube

D.Motion

4shared

3 ) KAT-TUN – Precıous One / KAMENASHİ KAZUYA – KİZUNA

KAT-TUN için apayrı bir liste oluşturmam lazım aslında benim. Seçim yapmak çok zor. Ben de gönlümün sultanı olan iki parçada karar kıldım. Üçüncülüğü ikisi birden paylaşıyorlar. Belki ileride de sadece KAT-TUN için böyle bir liste hazırlayabilirim.

One day, one day you’ll fine your precious one
If you look up at the sky, there’s a single shining star

PRECİOUS ONE

4SHARED

KAMENASHİ KAZUYA – KİZUNA

4shared

2 ) Sunset Swish – Sakurabito

Bleach animesinin fanlarından biri olarak bir şarkısını bu listeye almasam olmazdı. Bir performans ya da pv bulamadım ama Kame için hazırlanmış bir klipte bu şarkının kullanıldığını keşfettim. Klip elbette güzel 😀 Ama klipsiz de şarkıyı dinleyebilirsiniz. 😉

SAKURABİTO

4shared

1 ) X – JAPAN – ENDLESS RAİN

Bazı şarkılar vardır bana hikaye yazdırır. O kadar etkisinde kalırım, o kadar benimserim, yüzlerce kez dinlerim. Hatta beynimde devamlı o parça çalmaya başlar. Ta ki ben bir düğme olsa da kapatıversem şunu diyene kadar 😀 Böyle durumlarda çareyi bir hikaye yazıp bu şarkıyı içimden atmakta bulurum. İşte Endless Rain’de böyle bir şarkı. Bana hikaye yazdırmış bir şarkı.

Canlı performansı vermenin en doğrusu olacağına karar verdim çünkü Hide’nin olduğu bu son konserde insanın tüylerinin diken diken olmaması ve gözlerinin yaşarmaması mümkün değil. ( Hide pembe saçlı gitaris oluyor bu konserden sonra solo müzik yaşamına başarılı bir şekilde devam eden Hide maalesef intihar mı kaza mı olduğu belli olmayan ama resmi olarak intihar olarak açıklanan bir olay sonucu vefat etti. ) Özellikle bir kısım var ki şarkıcı ve müzikal aletlerin teker teker susuşu sonrasında binlerce seyircinin nakaratı bir ağızdan tekrar etmesi. O bölümde içiniz titriyor. Ve vedada aynen bu şekilde oluyor. Grup üyeleri teker teker sahneyi terk ederken seyirci nakaratı tekrar tekrar söylemeye devam ediyor.

İşte 3 alternatif linkle

ENDLESS RAİN – Youtube

ENDLESS RAİN D.Motion

4SHARED

I’m walking in the rain,
though everything seems to be hurting me for some reason.
There is only nothing.
Just kill me now … as I roam forever.
Until I can forget your love.

To me sleep is a confusing, narcotic
that only quiets the beating heart.
All my love seems to flow from my body like a heart felt memory.
I keep my love for you to myself.

*Endless rain, fall on my heart In this wounded soul.
Let me forget, all of the hate, all of the sadness,

Days of joy, days of sadness slowly pass me by.
As I try to hold you, you are vanishing before me.
You’re just an illusion.
When I am awake, my tears have dried in the sands of sleep.
I’m a rose blooming in the desert.

It’s a dream, I’m in love with you.
Hold me warmly in your arms.
I awake from my dream
I can’t find my way without you

The dream is over.
I can no longer hear the voice of your gentle words.
Floating off tear stained walls.
So awakening in the morning, I’ll move into my dreams …
until I can forget your love.

repeat *

Endless rain, fall on my heart, in this wounded soul.
Let me forget, all of the hate, all of the sadness.
Endless rain, let me stay a memory in your heart.
Let me take in your tears, take in your memories.

Yazımı bu noktada bitirirken mimi sevgili Astrea ya gönderiyorum. 😀

4 Yorum

  1. oy yazı gelmiş bile, şahane de olmuş. çok sevdiğim şarkıları barındırıyor, valla zevklerimizin bu kadar uyuşmasına bir kez daha şaşırdım sayın seyirciler^^

    my boss my hero izleyen bir arkadaşım seveceğimi tahmin ederek TOKIOnun parçasını yollamıştı zamanında, sayesinde bir dönem çılgınca dinledim. doramayı hala izleyemesem de, ost’siyle önceden kalbimi çalmıştır.
    yamapi’nin bu parçasını bölük pörçük dinlemiştim, sayende adamakıllı dinleyebildim ve evet sevdim, hele ki o dansı:)
    arashi’yi dinleyemedim, copyright ayağına kaldırılmış görünüyor. yenilemen gerek sanırım darkcım.
    daha bugün code blue’nun 2. sezonunu artık izlemeliyim derken, gerekli gazı verdi hanabi, çok severim. neden bıraktım ki, oysa ki yamapinin hırslı, cool doktor hallerine ölünür:)
    zamanında ağlatan şarkılar diye bir yazı yazmıştım, orda vardı only human. ne diyeyim ki şahane. unuttuğuma yanarım:)

    veee 1 numara: burda duracaksın arkadaş. işte ağlatan şarkılar listemde benim de zirveye koyduğum parçaydı bu, sen de 1 numaraya alınca dedim ki bu şarkının değerini bilen birileri daha var (aslında çok kişi var) en çok hide’min dolu dolu gözleri dokunur bana, seyircinin içli katılımı. her x japan şarkısı gibi, uzun olmasına tezat olarak kısacık gibi gelir bitiverir. hayatımda ilk kez bir şarkı dinlerken bu kadar duygulanmış hatta ağlamıştım. işte yukardaki last live performansıdır beni ağlatan, dinleyin dinletin.

  2. Sağol canım yazıyı beğenmene sevindim beklentilerini karşılamıştır umarım. Ne güzel yaa bu yazılar da olmasa ne kadar çok ortak noktamız olduğunu keşfedemeyeceğiz demek ki 😀 Yazına baktım gerçekten de sen de 1 numaraya almışsın vaysss ama 1 numaraya alınacak şarkı şimdi Endless Rain. Canlı performsta böylesine etkileyici olanı zor bulunur. Hem eskiyi yad edip yitirilmişlere ağlamak için hem de güzel bir müzik ziyafeti için.

    My Boss My Hero hakkında bir tanıtım yazısı yayınlamıştım ben gerçekten çok sevdiğim dramalar arasında yer alıyor. Sadece Nagase değil Koki’yi de içinde barındırmasıyla özel bir dramadır. Şarkı da o zamanlar takıntılı derecede dinlediğim bir parça. Yamapi’nin o el hareketlerine hastayım buz gibi herif ama bu cool halleri de bir başka hoş yahu 😀

    Arashi’yi de yeniliyorum şimdi. Hatta ben en iyisi bütün şarkılara 4shared linkleri eklileyim iyi olur 🙂

  3. Gkcn

    Yazını çok beğendim. Müziğin yeri bu kadar mı güzel anlatılır ve yabancı şarkıları sevmemizin nedeni bu kadar mı iyi açıklanabilir.Gerçekten çok iyi bir anlatmışsın.Ben de kendi halinde Uzak Doğu ile ilgilenen biriyim. Bloğunu da çok beğendim. Başarılar.

    • Teşekkürler blogumu ve yazımı beğenmene sevindim, kendimce müziğa bakış açımı yazdım sadece 🙂

Bir Yanıt Bırakın

