Darkangelhome

Playfull Kiss – Animesine Yaklaşamasa da Benzerlerinden Sıyrılıyor


* İsim: Mischievous Kiss / Playful Kiss / Hınzır Öpücük
* Orjinal: Manga Itazura na Kiss (Tada Kaoru)
* Tür: Romantik Komedi
* Yapım: Group Eight
* Yönetmen: Hwang In Roe (Goong , Goong S)
* Senaryo: Go Eun Nim
* Bölüm Sayısı: 20 idi ama artık 16 (Düşük reytinglerden dolayı 4 bölüm kesildi)

Kim Hyun Joong (Baek Seung Jo)
Jung So Min (Moon Ha Ni)
Lee Tae Sung (Bong Joon Gu)
Jang Ah Young (Hong Jang Mi)
Choi Won Hong (Baek Eun Jo )
Kang Nam Gil (Oh Gi Dong )
Oh Kyung Soo (Baek Soo Chang
Yoon Seung Ah (Ko Min Ah )
Hong Yoon Hwa (Jung Joo Ri )
Hwang Hyo Eun (Song Kang Yi )
Kang Doo (Song Ji Oh )

Bu sezonun tartışmasız en çok ses getiren yapımlarından birine yer vermemek olmazdı ama önce diziyi şöyle bir izleyip hakkında bir fikir edinmek, önyargılı ve kulaktan dolma şeylerle yazımı yazmak istemedim. Playful Kiss benim çok sevdiğim bir anime olan Itazura Na Kiss’ten uyarlanıyor. Konusu hakkındaki bilgileri benim daha önceden yazdığım ŞU YAZIMDA bulabilirsiniz. Daha önceden Tayvan versiyonuna şöyle bir göz atıp beğenmeyeceğime karar vermiştim. Ama Kore’li yapımcılar uyarlamadan bahsettiklerinde heyecanlandım diyebilirim. Çünkü iyi oyuncuların elinde iyi bir diziye dönüşebilirdi.

Dizi ilk açıklandığında odun Irie-kun’u hakkıyla canlandırabileceğini düşündüğüm iki oyuncu vardı. Biri alaycı bakışlarıyla ortalığı yıkan Jang Geun Suk, diğeri de buzdolabından farksız Kim Hyun Joong idi. Başrol Kim Hyun’a gidince heyecanım artı. Üstelik bir de yönetmen benim göz bebeğim dizilerden biri olan Goong serisinin yönetmeni Hwang In Roe olunca beklentim iki katına çıktı. Geriye tek bir şey kalmıştı. Animeyi ayakta tutup sevdiren karakter olan Kotoko’yu canlandıracak kişinin belirlenmesine.

Ne yalan söyliyeyim kızı hiç beğenmedim. Kısa boylu, tombikçene ve çarpık bacaklı olması bir yana yüzünün yarısını dudakları kaplıyor ayol 😀 Neyse ki gerektiğinde sevimli davranmasını becerebiliyor da birazcık kurtarıyor diziyi. Karakterler özellikle de Irie-kun, Ken-chan ve evlere şenlik anne rolüne seçilenler cuk oturuyorlar rollerine. Diğer karakterler de fena değiller. Haliyle kendilerine uyarlarlarken bazı ufak tefek değişklikler yapmışlar ama onlar da hikayeden fazla birşey götürmüyor. Hatta olabildiğince hikayeye sadık kalmaya çalışmışlar.

Yönetmenin yeteneğini zaten biliyordum ve bu uyarlamada bu konuda içimin rahat olmasının sebeplerinden biri buydu ve haksız da çıkmadım. Gerçekten elindekinin değerini bilip ona göre uyarlama yapmasını becerebilmiş. Zaten bölüm sonlarındaki ayıcıkları görünce hemen aklınıza Goong serisi gelecektir. Belli ki yönetmen hala yıllar önceki başarsının fazlasıyla etkisinde. Bu yetmezmiş gibi bir de bölümlerden birinin içinde Goong müzikalinin tanıtımını yapmasını feci şekilde itici bulduğumu belirtmek istiyorum. Dizi içinde bir başka dizinin tanımımı yapmak bazen uygulanan bir yöntem ama bitmiş bir dizinin küllerini canlandırmaya çalışmak için böyle çabalara girmesi bana çok saçma ve gereksiz geldi. Sen önce elindeki diziye odaklan değil mi yani. 😛

Üstelik bu kez Goong serisinden farklı olarak soundtrack çalışmasını oldukça zayıf buldum. Dişe dokunur sadece iki parça var onlar da o kadar iyi sayılmaz. Zaten dizi yayınlanmaya başladığından beri oldukça düşük reytingler alıyordu. Bu yüzden 20 bölüm olarak plananlanan sayı 16 bölüme düşürüldü. Ancak yayınlandığı saatte biri ev hanımlarının çok sevdiği bir dizi olmak üzere iki güzel dizinin denk gelmesi bunun nedenlerinin başında geldiğini söylemeliyim. Geçen hafta bu dizi yayınlanmayınca aldığı reyting birden tavan yapmış ve şimdiye kadarki en yüksek reytingini almıştı.

Liseden mezun olduktan sonra üniversiteye başlarken belirgin bir yetişkinlik olayına giriş yapılıyordu animede hatırlarsanız dizide de bunu saçları değiştirerek yapmaya çalışmışlar. Mesela ben Kim Hyun’u şu aşağıdaki halde görünce Yamapi’nin Code Blue’daki haline feci derecede benzettim.

Nassı benziyorlar di mi 😀

Dizi halen devam ediyor bakalım finalde batırırlarsa bu kez zehir zemberek bir yazı yazarım artık. Ama 20 değil de 16 bölüm olsa da bu hızda giderlerse toparlayacak gibi görünüyorlar. 8 bölüm bitti hastane bölümüne geldiler bile. Yakında yabancı gelin adayımız damlar diye beklemedeyim biraz da Bong Joon Gu (Ken-Chan) sevinsin di mi 🙂 Diziyi online Asya dizileri yayınlayan sitelerden türkçe alt yazılı olarak seyredebilirsiniz.

22 Yorum

  1. izlemek için bitmesni bekliyorum, animesini yarım bırakmıştım tayvan versiyonunu ise çok severim. kızı bad guy’da izlemiştim ama sevimli bence, itici bulmadım. yine de oyunculuğunu izlediğimde gıcık olma hakkımı saklı tutuyorum. kim tak goo tüm reytingleri sömürdüğünden bu dizi ve my girlriend is a gumiho ancak o bitince toparlanabildi tabi, sevindim reytingleri yükseltmesine. tayvan öyle içime sinmiş ki açıkçası biraz da onun tereddütünü yaşıyorum, bazı açılardan daha kaliteli olacağı su götürmez ama yine de o kadar bağlanabilir miyim bilemem. yine de bir şans vericim, ama sen bitirince dersen ki “beğenmedim izlemeyin

  2. üssteki yorumu yanlışlıkla yolladım, böyle mallıkları sıkça yapıyorum 😛
    yani kısacası sonunda da yorum yazısı patlatırsan, beni de boş yere izleme zahmetinden kurtarırsın 😀 çok makbule geçerdi hani^^(evet herşeyi devletten bekliyorum)

    yaa bir de harbiden dostum hyun joong demişsin ama bu yamapi 😀

    • Ehhee bazen ben de yaparım onu 😀 Ya Tayvan versiyonunu bir türlü sevemedim bıraktım. Aynısı Hana Yori Dango’nun Tayvan versiyonunda da oldu. Belki çincenin kulak tırmalayan telaffuzundan dolayı bilmiyorum izleyemedim işte. Bitirince kesin yazacağım zaten ama bu dizinin nasıl gittiği konusunda da bir yazı yazayım dedin on hafta beklemektense bir nevi ön bakış oldu 🙂 Yamapi’ye feci benzemiş ya görünce direkt Piiiii diye güldüm 😀

  3. Lee

    Beğenmedim, beğenmedim, beğenmedim.
    İleri ala ala seyrettim. Anne ve Lee Tae Sung için izliyorum şahsen. Bu iki karakter cuk uymuş.
    Hyun Joong’lu bütün sahneleri ileri alacağım sanırım bu gidişle.
    Tayvan versiyonu rulezzzz! 🙂
    ^^

    • Anne ve Joon Go karakterleri gerçekten de çok eğlenceli. Irıe karakteri en kalasından sağlam bir odun olduğu için açıkçası Hyun Joong’u hiç yadıgamadım rolde 😀 Benim için animede de dizisinde de kızın yeteneği ve sevimliliği önemliydi. Animede bu fazlasıyla karşılanırken dizisinde maalesef beklentilerim yeterince tatmin edilemedi ama son birkaç bölüm toparladı gibi sanki bakalım bitince nihai bir yazı yazarım artık 🙂

  4. besra

    İzlediğim en berbat Kore dizisiydi 5’inci bölümde bıraktım izlemeye değmiyecek bir dizi ..

    Dip not YamaPi benzersizdir asla benzetmedim KimHyunJung’a yoksa Pi’yi sevemezdim ….

    • destek

      görüşlerini söylmemn güzel ama ileri gitmen saçma olmuş son cümleni analamdım ayrıca pi derken neden kastediyorsun khj benzersidir melektir o bambaşkadır …..

      • Pi erken Yamapi’yi kast ediyor arkadaş, Kim Hyoon’u değil. Bilginize…

  5. evrem

    kim hyun jung dünyadaki en yakışıklı ve en alçak gönüllü insan olduğu için bence diziye renk üstüne renk katmış

    • :)) Ben o kadar muhteşem olduğunu düşünmüyorum ama zevkler tartışılmaz 🙂

  6. Selam, ben diziyi daha yeni izledim. Bazı bloglarda çok övülüp bazılarında yerlere vurulan bu diziyi merak ettim doğrusu. Tabiki izlememdeki pay büyük oranda Kim Hyun Joong’a ait. Kendisi benden 3 yaş küçük de olsa, yeri özeldir 🙂 Kimde değil ki sanki 🙂
    Neyse ben diziyi sevdim, ilk bir kaç bölümde acayip sıkılmıştım ama yavaş yavaş alıştım, baştan beri seug jo habire kıza itip kaksa da sonunun mutlu biteceği belliydi dizinin. Ama beklenmedik bir hızda olduğu için saçmalıkta rekor kırdılar tabi, annesininz oruyla pat diye evlilik ama kimsede itiraz yok. Sonradan okuduğum Beak Seung Jo Günlüklerinden olay anlaşılıyor tabi biizm soğuk nevale meğerse kızdan nasıl da yavaş yavaş etkilenip de aşık olmuş 🙂
    Diziden sizin yönetmenin imzası niteliğini almış ayıcıklar gerçekten de çok hoştu, çok tatlıydı.. Ben bazen acaba bu bölüm sonunda ayıcıklarla hangi sahneyi yapacaklar diye düşünüyordum 🙂

    • Orjinal animeyi seyredersen eğer neden dizinin sevilmediğini çok daha iyi anlayabilirsin diye düşünüyorum. Ayrıca gerçekten çok çok eğlenerek izleyeceğini garanti ederim. Bu dizinin uyarlandığı anime dizilerine on basar orası ayrı ama bu dizi de fena değildi. Bu yüzden zaten animesine yaklaşamayan ama benzerlerinden sıyrılan dedim çünkü yine de uyarlamayı yapabilmek için ellerinden geleni yapmışlar 😉 Bu arada önerdiğin blogu da inceleyeceğim 😉

      • gizli

        hiçte bile dizi indirilme oranlarında en yüksek reytingi almış dizi hatta iris dizisinden bile daha fazla ben acayip bayıldım tayvan versiyonunu bilmem ama izlemeyi de düşünmüyorum en güzeli animesi ve kore versiyonu beğenmeyenelrin kendi tercihi ama gerçkten bu kadar fazla izlendiğini reytinglerin yüksek olduğunu bilmiyorudum çok sevindim 🙂

      • Dizinin izlenme oranları 4.2 / 8.1 arasında değişmiş ve kendi ülkesinde çok düşük reytingler almıştır. Ancak baş rolü sağ olsun bu sayede çeşitli internet sitelerinde 70 milyondan fazla izlenmiştir. Ben doğru bilgileri veriyorum ve eğer yeni Japon versiyonu Itazura na Kiss Love in Tokyo’yu seyretmediyseniz bence ” en iyi ” iddiasında bulunmayın. Hiç hakça olmaz çünkü. 😉

      • gizli

        olmaz diyorsun ama tayvan versiyonu iddalı olarak bulunmamalı o zaman tamamen hakça olmaz. valla ben kore versiyonunu severek izledim ama japonlara ait olduğunu bilmiyordum arkadaşıma tavsiye ettim bütün yaz boyunca playfull kiss i izlemiş.animesini önerdim ama izledimi bilmiyorum.. doğruyu söylemek gerekirse reytinglerde fazla olacağını düşünmemeiştim ama çok sevindim 🙂 oppa mı bu da dizi tanıdım ve halende fanıyım. japon animesini izledim tek kelimeyle muhteşemdi ama dizisini izlemek gelmiyor içimden nedeni görselleri çok kötü japonların bu da izlememi soğutuyor korelilerin çamcanlı ve harika gözlerini alamıyorsun ….

      • Ne demek Tayvan versiyonu iddialı bulunmamalı? Eğer ki bu versiyonu izlemediyseniz ne kadar iyi olduğu hakkında bir fikir sahibi de olamazsınız kusura bakmayın. 😉

        Her şey görüntü kalitesi değil. Aslında Japonların daha değişik çekim tekniklerine sahip olmaları bence anlattıkları hikayeyi çok daha gerçekçi kılıyor. Bir masal değil gerçek hayattan izlenimler izliyormuşsunuz gibi hissetmenize neden oluyorlar. Açıkçası her ne kadar pırıl pırıl ekran görüntüsü çekici olsa da birkaç diziden sonra olay yapaylık kazanıyor ve albenisini yitiriyor bence. Ayrıca Japon versiyonu izlemeden yargıya varmak gerçekten çok haksızca olur. Umarım tavsiyemi dinler Love in Tokyo versiyonunu da izlersiniz^^

      • gizli

        ben sizinle aynı görüşte değilim öyle olabilir ama bu da diziden soğutmayı başarırı konu bakımından şüphesiz japonlar ön planda ama bunu diziye döktüklerinde helede görssell olarak hiç beğenmiyorum camcanlı olması her zaman bu kanateyim nedeni diziyi izlerken gözlerimi alamam trt okulda bof başladığında o kadar güzel camcanlıydı ki diziyi izlerken gözleriim alamıyordum f4 çıktığın ev daha da aydınlanıyordu 🙂 belki japonlar öyle isteyebilir ona karışamam ama bende bunları söylemek zorundayım teknoloji de 1. numara ülke ama maalesef dizilerde efektler berbattt açıkçası japon erkek oyunucalrı da pek yakışıklı değil yalnzı matsumato jun (adını yazamadın 🙂 ) bu oyuncu hariç .. sadece animesini izledim bayıldım iyiki izlemişim diyorum ama diziye gelince geri çekiliyorum kardeşim izlemişti diziyi nasıl buldu bilmiyorum ..ama anca yazın izleyebilirim

      • Japonlar için oyuncunun yakışıklı olması önemli değil ” oyuncu ” olması önemli. Ayrıca estetik yüzünden neredeyse birbirinin kopyası haline gelmiş onlarca oyuncu barından Kore piyasasına bu konuda oldukça büyük bir fark atarlar onu da belirteyim. Japonlar da isterlerse capcanlı diziler çekebilirler ama tercih etmiyorlar. İyi ki etmiyorlar. Gerçekliklerinden kopmuyorlar. Olmayan dünyalar yaratmıyorlar. Herkes Kore dizilerinde geçen hayatların gerçekten öyle olmadığını ve Kore’nin gerçekten öyle bir yer olmadığını biliyor. Ama Japon dizisinde izlediğiniz Japonya gerçek. En basitinden bu bile başlı başına artı puandır benim gözümde. Bunlar benim değerlendirmelerim, sizin hoşunuza gitmiyor olabilir. Sizin tercihinizdir.

      • gizli

        kore dizilerindekini herkes biliyor gerçek olmadığını ama yinede sevdiriyor dizileri.ayrıca kore erkekler estetik de değil yalnızca unnilerini biliyorum ama aolmayanlarıda var aynı tas aynı hamamsın ben camcanlı olmasından yanayım görsel efektlerin yinede çok kötü ve sanki 9o ların dizisi gibi bu da inandırıcılığını kaybediyor o sizin düşünceniz ama bu da benim düşüncemm bunu da es geçmeyin .zaten benim tercihim olduğu için söylüyorum hale aynı şeyi söyleyemeyin.. ona bkarsan bizim dizilermide de hiç gerçeklik payı yok olmayan şeyleri izletirler milleti en azından kore diizlerinde saçmlaıklar yok ama o duyguyu veriyorlar ..karşılaştırıldığında benim izlenimlerimde bunlar…

      • Sizin anlamadığınız zaten karşılıklı fikirlerimizi açıkladık ve ben konuyu çoktan kapadım. Ama hala gelip gelip aynı şeyleri yazmaya devam ediyorsunuz. Boşuna zahmet ediyorsunuz. O konu benim için çoktan kapandı zaten. 😉

Trackbacks

  1. Aramışlar, Beni Bulmuşlar :) « Darkangelhome
  2. Itazura na Kiss – Love in Tokyo – Animesiyle Yarışan Dizi | Darkangelhome

Bir Cevap Yazın

