Darkangelhome

Narnia Bahane, Caspian Şahane!


Cast

Georgie Henley … Lucy Pevensie
Skandar Keynes … Edmund Pevensie
Ben Barnes … Caspian
Will Poulter … Eustace Scrubb
Gary Sweet … Drinian
Terry Norris … Lord Bern
Bruce Spence … Lord Rhoop
Bille Brown … Coriakin
Laura Brent … Lilliandil
Colin Moody … Auctioneer
Tilda Swinton … The White Witch
Anna Popplewell … Susan Pevensie
William Moseley … Peter Pevensie
Shane Rangi … Tavros
Arthur Angel … Rhince

KONU

Lucy ve Edmund sevilmeyen, devamlı dır dır edip her şeyden şikayetçi olan ve tam bir ispiyoncu karakterine sahip kuzenleri Eustace ile beraber Narnia’da Şafak Yıldızı adı verilen Prens Caspian’ın gemisi ile yeni bir maceraya atılırlar. Görünüşte hiç bir sorunu olmayan Narnia’da gizemli bir kötücül güç insanları kaçırmaktadır. Prans Caspian ile Narnia’nın kral ve kraliçesi yedi kayıp Narnia Lordlarını aramaya ve onların aslan tarafından kutsanmış kılıçlarını ele geçirmeye çalışırlar.

KİŞİSEL YORUM

C.S. Lewis’in çocuklara yönelik hem masal anlatırım hem de din dersi veririm temalı kitaplarından bir kitap daha beyaz perde de. Narnia serisi ilk filmden sonra belirli bir ilgi çekmişti çekmesine ama şimdi eğri oturup doğru konuşalım ikinci filmin afişinde yerleştiği andan beri bu serinin rüzgarı Prens Caspian’dır. Zaten üçüncü filmde özellikle onun yer aldığı bir maceranın seçilmesi de bu yüzdendir.

C.S. Lewis günümüzde pek çok yazarın hoşlanmadığı bazılarının açıkça nefret ettiklerini dile getirdikleri bir yazardır. Hatta o kadar ki Narnia Günlükleri’ne tepki olarak yazılmış eserler ve seriler bile var. Zamanında yazar ilk kitabını pek sevdiği ve takdir ettiği yakın arkadaşı Tolkien’e okutmuş ancak Tolkien kitabı beğenmeyerek yazarı hayalkırıklığına uğratmıştır. Tolkien’e göre Lewis’in kitapları ” çok kalabalık “tır.

Lewis kendisi de çok sıkı bir din eğitimiyle büyüdüğü için kitaplarını yakın arkadaşı Tolkien’den ve kendi yetişme tarzını katarak yazmıştır. Dolayısıyla kitaplar bir yandan fantastik ve inanılmaz öğeler taşırken diğer yandan dini, Tanrıya inancı yüceltir. Aslan bariz bir şekilde Tanrıyı temsil etmektedir.

Bu kitaptaki mesajlar da çok açık. Başkası olma kendin ol, fazla mal göz çıkartır, bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyliyeyim. 😀 Lewis’in vermeye çalıştığı mesajları boşverip maceraya bakarsak akıcı sayılabilecek ancak ilk iki filmin biraz gölgesinde kalmış bir film var karşımızda. Mesela o kötücül sisle Lost dizisinin sisini bağdaştırdınız mı öldür allah bir daha sisi orjinal olarak göremiyorsunuz. Kaldı ki ben de acaba Lost sis fikrini buradan mı yürüttü diye az düşünmedim. Özellikle de somut bir düşman beklerken karşımızda içimizdeki kötüyle savaşıyoruz mesajı çıkınca biraz pıfflamadık da değil hani.

Ancak bir uyarım var bu filme 13 yaşın altındaki küçüklerle gitmeyin. Özellikle filmin sonundaki deniz canavarıyla dövüş sahnesinde salonda hengame çıktı resmen. Çocuklarının gözlerini kapatan ebeveynler mi dersiniz, ağlayarak kaçan çocuklar mı dersiniz… İnsanlar ne bilsin böyle bir şeyin filmde olduğunu?

10/7 Neden? Kıssadan hisse filmi tırtlayın o Caspian (Ben Barnes) boncuk boncuk gözleriyle baktığı, kömür karası saçlarını savurarak dövüştüğü sürece ben izlerim arkadaş! 😀

2 Yorum

  1. mavi

    gitmedim buna ben. Bütün kardeşlerin olmadığını öğrenince soğudum ettim. Aşk yoktur dedim aşk yoksa ben yokum dedim oturdum aşağı.
    ama ben Edmundu da çok seviyorum 😀
    sen izle ama bakarsın ilham gelir 😛

    • Evet bu kez aşk yoktu zaten genel olarak ço çocuksu ve dinsel öğelerin ağırlıklı olduğu seride ancak 2. filmdeki kadar aşk oluyor 😀 Ben de gitmeyecektim ama Caspian var dediler gönlümü çeldiler 😀

Bir Yanıt Bırakın

