Darkangelhome

X JAPAN – Yaşayan Bir Efsaneye Tanıklık Edin!


Müzik gruplarının tanıtımlarına arada sırada yer veriyorum. Ama yarın 2 Mayıs ve JRock tarihi için özel bir gün. Matsumoto Hide’nin vefatının yıl dönümü öncesinde bu yazıyı yazmak istedim. Kardeşimin favori grubu olan bu grup benim için de çok özel, sanırım daha önceki müzik listemin 1 numarasına bu grubun bir şarkısını koymamdan bellidir. Eğer bir rockseverim diyorsanız ve haaaaaala X Japan’dan haberiniz yoksa tüü! size 😀 Madem öyle sizi bu ayıptan kurtarıp cehaletinizi gidereyim bare.

X japan Toshi ve Yoshiki tarafından 1982 yılında kuruldu. İkisi çocukluk arkadaşları oldukları için grupta en iyi birbirleriyle anlaşırlar. Grubun adı önceden sadece ” X ” ti ama Amerika’da albüm çıkaracakları zaman orada zaten X adlı bir grup olduğunu öğrenince adlarını ” X JAPAN ” olarak değiştirdiler. İlk büyük çıkışlarını 1989 yılında çıkardıkları Blue Blood albümüyle gerçekleştirdiler. Üç büyük albümle fırtına gibi estikten sonra solistleri olan Toshi’nin solo çalışmalar yapmak istemesiyle ortaklaşa bir karar alarak 1997 yılında dağıldılar. Ancak Hide’nin beklenmedik ölümü sonrasında grup yeniden bir araya gelerek müzik yaşamlarına devam etme kararı aldı. 2010 yılı itibariyle grubun 30 milyondan fazla albümü ve 2 milyondan fazla da DVD si satılmış durumda.

Grup tekrar birleştikten sonra ilk konserini 2007 yılında Tokyo’da Aqua City adlı alışveriş merkezinin çatısında verdi. Bu konser sırasında özellikle bir parça onlar için çok önemliydi. Çünkü I.V adlı parçalarının klibi bu konser sırasında çekildi. Bu şarkı Saw 4 filminde soundtrack olarak kullanıldı. Yoshiki tarafından yazılmış şarkının kaydı sırasında Hide’nin daha önce şarkılarda kullanılmamış gitar kayıtları da kullanıldı. Tekrar dönüşlerinin ilk konser serisi 2008 yılındaydı ve o kadar fazla ilgi gördüler ki konser biletleri kısa sürede tükendi. Ek günler koydular ve üç gece üst üste konser verdiler. Ayrıca konserde Hide unutulmadı. Onun sahnede her zaman durduğu yerde 360 derecelik bir ekran kurularak Last Live’daki görüntüleri yayınlandı. Konser boyunca hologram bir görüntü olarak gitar çalarak gruba eşlik etti. Bu konserden sonra Hide her konserde ekranlara yansıtılmaya ve anılmaya devam etti. Grup 2010 yılında Kuzey Amerika’da büyük bir konser serisi verdi. Aynı şekilde bu sene hem Amerika da hem de ilk kez Avrupa’nın büyük şehirlerinde konser verecekler. Berlin, Paris ve Londra bunlardan birkaçı. Ama gideyim diye düşünmeyin zira daha satışa çıktıkları ilk gün tükendiler bileeee.

Şöyle üyeleri bir tanıyalım.

Yoshiki Hayashi

Doğum : Kasım 1965

Aşmış insan… Ancak bu kelime onu tanımlayabilir sanırım. Yoshiki piyano ve davulda tam bir sihirbazdır. Piyanosu Yamaha tarafından sadece onun için üretilmiş çok özel bir piyanodur. Kristal olan bu piyanoyu dünya üzerinde böyle kusurusuz çalabilecek nadir kişilerden biridir. Yoshiki 1999 yılında imparatorun tahta çıkış kutlamalarında bestelediği Anniversary parçasıyla eşlik etmiş ve hem imparator hem de eşi tarafından ayakta alkışlanmıştır. Daha sonra imparator kutlamalarda okuduğu şiirle Yoshiki’yi onurlandırmıştır. 2000 yılındaki bahar kutlamalarında Yoshiki annesiyle birlikte saraya davet edilerek bir kere daha onurlandırılmıştır.

Yoshiki boynundan ciddi bir rahatsızlık geçirdi. Önceleri doktorlarının konserleri esnasında boyunluk takması yönündeki uyarılarını dikkate almıyordu. Ama boyun fıtığı onu tuş edince özellikle davula geçtiği zamanlarda boyunluk takmaya başladı. Kendisi X JAPAN grubunun lideridir. Harika parçalar besteler ve aynı zamanda yazar. Yetenek taşıyor adamda anlayacağınız. Ancak bir kusuru var adam konuşamıyor yahu 😀 Özellikle ingilizce konusunda kendine güvenemediğinden fazlasıyla saçmalıyor. Böyle tükürüklerinin çenesinden akmasından korkar gibi bir konuşma tarzı var. İki saniyede bir yutkunuyor, ayrıca çok utangaç ve kibar bi insan evladı. Güldüğü zaman tıpkı bir kadına benziyor bence. Ama ben seviyorum gülümsemesini çünkü kendini gülmekten alıkoymaya çalışırken sırıttığında çok şeker oluyor.

Yoshiki büyük bir Kiss hayranı olarak biliniyor. O kadar ki sonunda Black Diamond ile bir cover bile yaptı. Şarkıyı Londra Flarmoni Orkestrasıyla birlikte çalarak muhteşem bir kayıt yaptığını söylemeden geçemeyeceğim. Şu videoda solo çalışmalarının en önemlisi olan Violet UK nin Kore tanıtımı var. Hayranları tarafından neredeyse havalarında parçalanıp minik hatıralar halinde evlerinin yolunu tutacaktı gariban. 😀

YOSHİKİ KOREA

YOSHİKİ VE LONDRA FLERMONİ ORKESTRASI PERFORMANS

Yoshiki sadece X Japan’ın bir üyesi değildir. Japonya’nın dünyaca tanınan rock starları olan GACTK, Miyavi ve Luna Sea’nın gitaristi Sugizo ile birlikte S.K.I.N grubunu kurmuştur. ( Yeah OMG! ) Ancak X Japan’ın yeniden birleşmesinin ardından bu grubun aktiviteleri de durmuştur ve hala da belirsizliğini korumaktadır. Özellikle felaketten sonra GACTK özel bir konser için Skin grubunun tekrar birleşmesini ve bağış toplamasını istemiş ancak diğerleri bunu önce Yoshiki’ye sormaları gerektiğini söylemiş. Anlayacağınız orada da lider Yoshiki.

Yoshiki’nin müzikal anlamdaki yeteneğini en iki kanıtlayan parçası sanırım 30 küsur dakika süren parçası olan Art Of Life’tır. Bir performansı sırasında Yoshiki kendini o kadar zorlar ki sonunda baygınlık geçirir. O korumaların kucağında sahnenin arkasına taşınırken zaten Hide’yi kaybetmiş fanların ne derecede çıldırdığını sanırım anlatmama gerek yok. Tekrar sahneye çıkıp iyi olduğunu gösterene kadar çığlık çığlığa ağlayıp durdular.

ART OF LIFE PART 1

ART OF LIFE PART 2

ART OF LIFE BAŞKA KONSER TEK PART

Grup Los Angeles’ta albüm kaydı yapmak istediklerinde aradıkları gibi bir stüdyo bulamamışlar. Sesçilerinin fazlasıyla övdükleri bir stüdyoda karar kılmışlar ancak maalesef stüdyo zaten bir seneliğine başka bir gruba kayıt için kiralanmış durumdaymış. O zaman Yoshiki ne yapmış dersiniz? Tutmuş stüdyoyu satın almış. Bu arada diğer grubun adı ne miymiş? Metallica canım hiç önemli değil. 😀 Böyle de bir lidere sahipler yani.

Kendini birden seyircilerin üzerine atınca bakın neler oluyor 😀 Bunu sık sık yapar hani kendisiyle bi derdi var nedir? 😀

YOSHİKİ JUMP

Toshimitsu “Toshi” Deyama

Doğum : Ekim 1965

X Japan’ın solistidir. Sesi ilk dinlenildiğinde insana itici gelebilir ancak pes etmeyin dinlemeye devam ettikçe ne kadar güzel ve kuvvetli bir sese sahip olduğunu göreceksiniz. X Japan’ın dağılmasındaki rolü yüzünden zamanında oldukça tepki görmüştü. Zira kendisinin bir tarikata katıldığı ve bu yüzden ayrılmak istediği dedikoduları o zamanlar epey konuşulmuş. Grup yeniden birleşmeden önce 2005 yılı zamanlarında oldukça kilo alan ama sonra grup birleştiğinde eski performansına geri dönen Toshi çok yetenekli bir vokaldir. Yoshiki’nin onunla ilgili yorumu,

” Birleştikten sonra I.V ve Jade gibi şarkıları yazarken bazen durup düşünüyordum. Toshi’nin ses aralığı hala bu kadar iyi midir diye. Ve çok garip bir şekilde fark ettim ki yaşlandıkça sesi de gelişmiş. Hem ses aralığı yükselmiş hem de daha güçlü hale gelmiş. Bu nasıl olabildi, hiçbir fikrim yok. ”

Tomoaki Ishizuka – Pata

Doğum : Kasım 1965

Grubun ağır abisidir. Hide ile birlikte grubun gitaristliğini üstlenmiştir. Konserlerde coşmaz, kimseye pas vermez, tüm ciddiyetiyle işini yapar ve gider. Kendisini japon animesi karakteri Patarillo’ya benzettikleri için lakabı Pata’dır. Müthiş bir gitaristtir. Hide zamanında ” Ondan birkaç ders aldım. ” demiştir.

Hiroshi Morie – Heath

Doğum : Ocak 1968

Grubun ilk kurulduğu zamanlardaki basçısı Taiji ayrıldıktan sonra gruba katılmış ve bir parçası olmuştur. Yaşına göre cesur saç stilleri deneyen bi abimiz bu ama seviyorum kendisini, seyirciyle etkileşimi güzel. Ayrıca hiç de yaşını göstermiyor bu adah yahu!

Yasuhiro Sugihara – Sugizo

Doğum : Temmuz 1969

Gruba Hide’nin ölümünden sonra 2009 yılında dahil olmuştur. Ancak uzun süredir zaten grubun iki üyesinin de bulunduğu Luna Sea’nın bir üyesiydi. Grubun evlenmiş ve çocuğu olan (kızı var) tek üyesidir. Kızına gruplarının adına ithafet ad vermiştir , Luna Artemis Sugihara.

MATSUMOTO HİDE

Doğum ve Ölüm : Aralık 1964 – Mayıs 2 1998

Pespembe saçları, bir kadını anımsatan güzelliği ve arada sırada seyircilere attığı gülücükleriyle tanınan efsanevi bir gitaristtir kendisi. Şahsen solo şarkılarını sevmem ama gitarda eline su dökebilecek insan evladı azdır. Şüphesiz grubun en sevileniydi ancak ölümü herkes için şok edici oldu. Grup dağıldıktan sonra başarılı bir şekilde solo kariyerini sürdürürken bir gecede herşey değişti.

Anlatılanlara göre kız arkadaşı kendisini bıraktığında sarhoş bir şekilde uyuyormuş. Ancak birkaç saat sonra geri döndüğünde onu banyonun kapısına boynuna dolanmış bir havluyla asılı halde bulmuş. Rivayete göre ambulans geldiğinde nefes alıyormuş ama hastanede ölmüş. Ölümünün ardındaki gizem hala çözülemedi. Birincisi bir intihar notu bırakmamıştı. İkincisi intihar edeceğine dair en ufak bir ip ucu, depresyon belirtisi yoktu. Zaten doktorlarına göre intihar değil bir kaza. Büyük ihtimalle banyoya gitti, yüzünü yıkadı, yüzünü kuruladıktan sonra konserlerinde her zaman yaptığı gibi havluyu boynuna attı, odaya geri dönerken sarhoş olduğu için dengesini kaybetti ve düşerken havlu kapının koluna dolandı. Kendinden geçtikten sonra nefessiz kalarak yaşamını yitirdi. Veya birçok gitarist gibi o da boyun ağrılarını geçirmek için havluyla boyun germe hareketleri yapıyordu. O gece de bunu denedi ama sarhoş olduğu için kendinden geçip öldü.

İnanılmaz değil mi? Tıpkı Son Durak filmlerindeki gibi bir ölüm tezgahı. Zaten hayranları bu senaryoya inanmak istemiyorlar. Onlara göre Hide intihar etti. Çünkü eğer bu bir kazaysa ve o gerçekten ölmek istemediği halde öldüyse bu dayanamayacakları kadar büyük bir acı anlamına geliyor. Cenaze törenine 25.000 in üzerinde insan katıldı, milyonlarca kişi tvden takip etti. Dört hayranı kendisiyle aynı ölüm şeklinde intihar etti, ikisi öldü. Binlerce kişi ölümünün ardından psikolojik destek almak için hastanelere başvurdu. Yoshiki cenazesinde bir konuşma yaptı ama o kadar çok titriyordu ki konuşmasını yazdığı kağıdı tutmakta ve ayakta durmakta zorlandı. Forever Love onun cenazesinde seslendirildi. Ölmeden önce Yoshiki’yle sık sık bir araya gelerek 2000 yılında X Japan’ı yeniden kurmayı planlıyorlarmış. 2000 de Tokyo’da Hide’nin eşyalarının sergilendiği bir müze açıldı.

Ölümüyle ilgili haberlerin verildiği videolar, gördükleriniz şaka değil, bir insanın ne kadar derin ve büyük bir şekilde sevilebileceğini kanıtlıyor.

HİDE DEATH 1

PART 2

PART 3

PERFORMANSLAR

Elbette benim için her zaman 1 numara olacak parçaları

X JAPAN – ENDLESS RAIN

Baştaki Yoshiki davul soloya dikkat.

X JAPAN – FOREVER LOVE

Konserlerinden görüntülerle hazırlanmış canlı performans

X JAPAN – TEARS

Saw filminin parçası

X JAPAN – IV

X JAPAN – Crucify my love

13 Yorum

  1. hayatımın gruplarından, jrocka başlama sebeplerimden, yaptıkları şey sanat değilse başka ne olabilir bilmem. herkesin mutlaka bir kez dinlemesi gerekiyor diye düşünüyorum, sadece art of life yeter de artar bile ne kadar büyük olduklarını kanıtlamaya.
    bu güzel yazı için de teşekkürler, ellerine sağlık.

    huzur içinde uyu hide, seni unutmayacağız.

    WE ARE X!

    • Jrock denilince aklıma sadece üç isim gelir, Yoshiki, GACTK ve Hyde. Üçünün de çalışmalarını severek takip ediyorum. Ama X japan grup olarak benim gönlümde ayrı bir yer tutuyor. Canlı konserleri seyretmeyi çok severim ben, bu yüzden bu performansları yüksek olan sanatçılar her zaman gözdem olur. X japan da onlardan biri kesinlikle. İzlemeye de dinleyeme de doyum olmuyor.

  2. Ne desem bilemedim şimdi. Saol ablacım yaa. üşendim ben yazamadım. Harika süpper bir yazı olmuş. Ellerine sağlık :)))

    Yoshinin facebook sayfasında Türkiye’ye gelmesi için, Türkiye ‘e hayranları olduğunu bilmesi için yazılar yazıyoum. Slogan bilem oluşturdum. 😀

    HEAR TURKİSH FANS VOICES ~ FEEL TURKİSH FANS LOVE ♥

    Yoshiki harikadır. Ona harika demek bile hakarettir. Tanımlayacak kelime yoktur. O yüzden ona tanımsız derecede birşey demek bile gerekebilir. Şahane yeteneğini gösterdiği Art Of Life şahanedir. Piyona kısımları mükemmeldir.(yoshikinin çıldırıp piyanoya dirsek geçirdiği anlar hariç 😀 ) izledikçe dinledikçe daha fazla beğenir insan. 🙂 Gülmesi konusuda ise gülünce çok mütevazi bir şekilde gülüyor. Ama ben konuşmasına taktım. İngilizce konuşurken gayet feminen görünüyor. Ama japonca konuşurken de gayet erkeksi. Orta yolunu hiç görmedim. 🙂 🙂 Hele o jump yaptığı sahnede insanlar kuçu kuçu sever gibi saçlarını okşuyorlar yaaaa eueheuheuheeu öldüm.. orada olmak vardı… ne saçı yaaa bi git kardeşim…

    Toshi nin sesi harikadır. Ses rengi çok güzeldir. ilk dinlediğinizde size itici gelmesi normal. ruhunuza işleyince gerisi geliyor zaten.

    Heath çok utangaçtır. sahnede sesi soluğu çıkmaz. çok ender coşar böyle seyirciye karışır falan 🙂 ama severim kendisini.

    Sugizo-sama diyecek sözüm yok. Kurenai de çaldığı keman solo varya. beni benden alıyor. öffff… Müzik yorumları harikadır. dinlenesidir. sevilesidir :)))

    X Japan konserlerine gidilesi, neon ışıklı çubuklarla X yapılası, şarkılarına 56454354 gün konuşamayacak kadar yüksek sesle eşlik edilesi, kendinden geçilesi harika ötesi bir gruptur vesselam. Param olsa 1 dk. durmaz anında alırdım konser biletlerini. Para sözüm sana gözün çıksın emi. 🙂

    Neyse hayal kurmak bedava. günün birinde Türkiye’me gelirseler Allahım en ön sıradan konseri izleyip şişe suyu kafama yemeyi nasip etsin bana. 🙂 🙂 🙂

    Ablam ya bu yazının devamı gelir dimi??? ben üşeniyorum da yazmaya sen yazıver bi zahmet euehueheuheuheuehu…

    Duyanlar duymayanlara söylesini, dinleyenler dinlemeyenlere dinletsin…

    • Üşengecin en üşengeci 😀 Beğenmene sevindim canım. Oralarda yırtınıyorsun Yoshiki’nin dikkatini çekebilmek için bari bir faydam olsun dedim. Ne kadar çok hayran kazandırabilirsek X Japan’a onların turnelerinde ülkemize gelmeleri şansını da o kadar arttırırız. Slogan bile hazır ne de olsa 😀

      Yoshiki’nin jumplarına hastayım zaten. İnsanların saçlarını sevmesi ona nasıl değer verdiklerini ve kıyamadıklarını gösteriyor zaten. Ahh ah o çubuklarla her X yapışlarında için eziliyor zaten *snifffff* Umarım bir gün onları kendi gözlerimizle görebiliriz.

  3. ellerine sağlık çok güzel ve bilgilendirici bir yazı olmuş .benim gibi cahallar için iyi bir kaynak oldu.şimdi dinledim bir parçayı pek bir beğendim 🙂

    • X JAPAN ı herkesler bilsini öğrensin. Bir kişi bir kişidir. Grubu umuyorum ki çok beğeneceksin. 😉

  4. biraz saçma gelcek ama MATSUMOTO HİDE sondaki gitarlı resminde jang geun suk a benzeiyomu

  5. yesil1778

    bi arkadaşımın hide den bahsetmesi ile google amcaya bi sorim dedim sana yönlendirdi. klavyene sağlık çok güzel ve bilgilendirici bir yazı olmuş. ayrıca verdiğin linkler de cabası. art of life videosunu izledim üşenmedim gözümü kırpmadım kulaklığı taktım ve piyanodan(dirsek attığı solo) bateriye geçtiğinde farkettim ki nefesimi tutmuşum. dirsek atma kısımlarında sanki neden neden diye bağırıyodu(ağır bi gün geçirdim heralde fazla sarmış beni). o kadar etkilendim yani. adamı piyanodan uzaklaştırıp sakinleştirmek istedim. bateride ise o çaldıkça ben üstümden yük attım sanki rahatladım- bateri çalmak ii bişi olsa gerek-. solistin sesi beni ilk andan sardı. çok güzeldi -ki ben liseden beri yaklaşık 17 sene olmuş- rock dinlemem gackt i severim o da tipinden-evet öle görünen erkeklerden hoşlanan kızlar da var)))- dolayı. daha çok asya sever arkadaşlarım sayesinde yeni çocukları dinliyorum. bu zamana kadar nasıl olmuş da bu grupları farketmemişim dinlememişim. anıştırdığın için teşekkür ederim. çok güzel bir yazıydı))) bu arada yoshiki nin ingilizce konuşmaya çalışmasını tanımlama şekline çok güldüm)))

    • Teşekkürler yorumunuz için 🙂 Yazıyı beğenmenize sevindim. X Japan ne kadar çok hayran kazanırsa ben o kadar çok mutlu olurum. Bir gün onları ülkemizde düzenlenen rock festivallerinden birinde canlı olarak dinleyebilmek tek dileğimiz. Ne kadar çok istek o kadar şans demişler. Biz de grubun tanıtımı için elimizden geleni yapıyoruz. Yoshiki çok duygusal bir adam, adeta duygularıyla nefes alıyor ve bunu olduğu gibi müziğine kanalize ediyor. Binlerce hayranı karşısında hiç çekinmezken birinin karşısında yerlere kadar eğilerek kadar utanabiliyor. Çok sıkılgan bir yapısı olmasına rağmen beklenmedik ataklarda bulunabiliyor. Sağı solu belli olmayan bir vatandaş anlayacağınız. Liderimizi çok seviyoruz, o bizim biricik Yoshiki’miz, Japan pandamız, canımız. -bu arada GACKT ı ben de severim hem tipini hem de cesaretini- Bundan sonra bol X JAPAN lı günler dilerim size çünkü artık kanınıza girdiler, kolay kolay kurtulamazsınız, canlı performanslar sizi bekler bence 😀

  6. Okurken kendimi tutamayıp ağladım biraz. Ellerine sağlık, müthiş içten bir yazı olmuş.
    Konu hala güncelken, X Japan’in 30. yıl kutlamalarını sokabilir miyim araya? 🙂 Türk dinleyiciler olarak beklenmedik sayıda bir katılım gösterirsek belki bir konser şansımız olabilir 😀

    https://www.facebook.com/notes/x-japan-turkey/x-japanin-30-y%C4%B1l%C4%B1n%C4%B1-kutlama-etkinli%C4%9Fi/340022649367198

    • Teşekkürler, yazımı beğenmenize çok sevindim 🙂 Şimdi işteyim ama akşam hem şu yazıdaki kapanan resimleri düzelteceğim hem de sizin linkinizi de ziyaret edeceğim 😉

Trackbacks

  1. X Japan ~ Yüreklerde Yaşayan Dev Efsane « I NEED YOO.. I WANT YOO.. I'LL RUN TO YOO…

Bir Yanıt Bırakın

