Darkangelhome

VAMPİR SERİLERİ – PART 4 – Morganville Vampirleri


Morganville Vampirleri Serisi – Yazar: Rachel Caine

Sanırım ülkemizde serisine ait kitaplar en çabuk çevrilen ve basılan vampir serisi bu serididir. Zira zaten çevrilecek bir şey yok. Kısa bir süre 10 kitaba dayandı ve devam edeceğe benziyor. Yorumlarıma geçmeden önce konusundan kısaca bahsetmek gerekirse,

Ailesinin kuzusu olan Claire biraz bağımsız biraz da yeni yerler görebilmek için kendi kasabasının dışında bir yere üniversiteye gitmeye karar verir. Claire okul birincisi seviyesinde zeki ancak oldukça saf bir kızdır. Geldiği kasabanın normal bir kasaba olmadığını kısa sürede anlayacaktır. Çünkü kasabayı ve kasabada yaşayan insanları kontrol edenler vampirlerdir. İnsanlar bağlı oldukları vampiri belirtmek için bileklerinde bir koruma bağı taşırlar. Claire’ın başı kısa sürede tipikal okulun başbelası kendini beğenmiş kaltak rolünü üstlenen ve aynı zamanda da kasabanın şerifinin kızı olan kızla başı belaya girince üç arkadaşın ortak kaldığı bir evde kiracı olarak kalmaya başlar.

Ancak ev de normal bir ev değildir. Evdekilerin de ondan gizledikleri sırlar vardır. Yakında Claire gerçeklerle yüzleşip seçimler yapmak zorunda kalacak, bu arada da üniversiteyi bitirmeye çalışacaktır.

Yorumumu okumaya başlamadan önce bunun bir yerden yere vurma yazısı olduğunu belirtmek istiyorum. Ona göre eğer bu serinin fanı falansanız yukarıdaki çarpı işaretinden yardım alarak buradan en kısa sürede çıkmanız sağlığınız açısından iyi olabilir. SPOİLER İÇERİR!

KİŞİSEL YORUM : Bu seri şu anda piyasada bulunan en basit, en saçma ve en dangalak vampir serilerinden biri. Bildiğiniz inek bir öğrencinin olağanüstü yaratıklarla mücadelesi ve yanındaki arkadaşlarını anlatan son derece basit bir seri. Bakmayın siz hikayesindeki vampirlerin varlığına, onlar bile seriyi kurtarmaya yetmiyor. O kadar klişelerle dolu ki hani yargılamayım okuyayım dedim 4. kitaptan sonrasına dayanacak gücü bulamadım. Devam eden varsa sabırlar dilerim. Bu seri ancak ortaokul öğrencilerini tatmin edebilecek seviyede çünkü.

Bu kadar mı saçmalanır, bu kadar mı bir şeyi anlatıyormuş gibi görünüp hiçbir şey anlatılmayabilir? Ne insanların ne de vampirlerin adam gibi bir nedenleri var. Seri birinci kitaptan başlayıp çözüme ulaşılmaya çalışan büyük bir gizem şeklinde ilerlemiyor. Her kitapta kahramanın önüne bir olay atılıp bunu çözmesi bekleniyor. Bu yüzden sanki her kitap bir dizinin birbirinden bağımsız ama diziyle alakalı bölümleriymiş gibi ilerliyor. Düşünün ki nasıl Buffy’nin her bir bölümü birbirinden farklıydı ama ana karakterlerle yürüyordu onun gibi. Karakterler sığ, hiçbir ayrıcalığı yok. Michael’den umutlandım bir ara ama o da vampir olmayı seçip karakterinin özelliğini kaybetti. Shane deseniz babası sözde vampir avcısı ama bu elemanda o potansiyelin zerresi yok. Bir de kıskanç popüler kız eziyetleri sokuşturuyorlar insan kusma seviyesine geliyor.

Anlatım yavan, hiç sarmıyor, son derece basit, betimleme fakiri bir seri var karşımızda. Esrarengiz bir ev içinde yaşıyorlar, bu ev onları vampirlerden koruyor ama nasıl koruduğuna hiç değinilmiyor, kimse kafa yormuyor, sorumlu vampir yapmış evi ama nasıl yapmış? Nasıl bu hale getirmiş? Claire o derece zeki bir kızsa bunu daha ilk kitapta sorgulamaya başlamasını beklerdim. Ama bu kız eğer okulun en zekisiyse o okulda okulanların Amerika’nın en IQ su düşük öğrencilerinden oluştuğunu düşünmeye başlayabiliriz. Vampirler felan yetmiyor bir de bu evin gizemine kafa yormak gerekiyor. Halbuki evle alakalı bir vampir bağlamı öyle muhteşem yaratılabilirdi ki harcanan potansiyele bakıp yazarın kafasını duvarlara sürtmeyi dilememek elde değil.

Kıssadan hisse hiç tavsiye etmiyorum. Eğer ben zaten kafamı yormayacak çok yavan serileri seviyorum diyorsanız bayat ekmek tadındaki bu seri tam size göre…

Serinin tüm kitapları.

1 Glass Houses / Bienvenue en Enfer – Cam Ev
2 The Dead Girls\’ Dance – Ölü Kızın Dansı
3. Midnight Alley – Gece Yarısı Çıkmazı
4 .Feast of Fools – Ahmaklar Şöleni
5. Lord of Misrule – Karmaşanın Efendisi
6. Carpe Corpus
7 .Fade Out – Karartma
8. Kiss of Death – Ölüm öpücüğü
9. Ghost Town – Hayalet Şehir
10. Bite Club – Isırma Klubu

10/3 Neden? Dört kitap okudum üç puan verdim. Çok bile…

Reklamlar

12 Yorum

  1. Darkangel yerden göğe kadar haklısınız desem yeridir. Üstelik bunun gibi bir dolu seri var piyasada. Hatta ve hatta “Gece Evi” serisi de bunlardan biridir benim gözümde, ya da “Dönüşüm” serisi. Vampirler üzerinden yapalım da ne olursa olsun mantığı ile hareket ediyor yazarlar. Sonrada beş para etmez kitaplar çıkıyor ortaya

    • Teşekkürler orada bir yerde benim gibi düşünenler olduğunu biliyordum. Ben zaten bu vampir serileri tanıtımlarını adam gibi seriler arayanlar için yapmayı düşündüm. Böylelikle yukarıdaki gibi serilere hiç bulaşıp paralarını dökmeden kurtulmuş olurlar bari 😛 Bu da yayınevlerine vampir olsun taştan olsun mantıklarından dönmeleri için uyarı olur. Şimdilerde bir vampir serileri bir de dönem kitapları patlamasıdır aldı gidiyor bakalım hayırlısı…

  2. yesil1778

    bu serinin hiçbir kitabını okumadım. başlık vampir olunca dikkatimi çekti))) ama gece evi serisini ben çok beğenerek okudum. hatta seriye başladıktan sonra alacakaranlık neymiş dedim. tabi zevkler ve renkler tartışılmaz. herkesin kendine göre kriterleri var. ben gece evi serisine ilaveten savannah serisini de tavsiye ederim. gerçi seri 5 kitaplık diye biliyorum ama sanki 6. olmalıymış gibi geliyor. bu serinin tek eksik yeri bu. ve evet biliyorum sonu b,le belli olmayan bi seriyi neden tavsiye ediyorum. çünkü okurken hem güldüğüm hem heyecanlandığım bi seriydi. belki benim gibi düşünenler olur diye))

    • Yavaş yavaş Vampir serilerini işlemeye devam edeceğim. Elbette ben kendi kriterlerime göre değerlendiriyorum kitapları. Vampir aleminin gediklilerinden biri olarak beni öyle her kitap kolayca tatmin edemez. Kimseye kitapları almayın demiyorum ama iyi ve kötü olanlar konusunda bir bilgisi olmadan alınmasını da istemiyorum. Boşa para, gereksiz destek bu serilerden de kötü serilerin yayınlanmasına neden olacaktır. İyi olanlar desteklenirse belki yayınevleri de bazı şeylere uyanır. 😉

  3. Bendede çok haklisin sadece 2 kitabını okudum daha fazla dayanamadım.. Ama iyi vampir serisi denildi mı gece avcisi serisi geliyor aklıma… Bence okumalısın 🙂

    • Gece Avcısı Serisi’nin orjinal adını ve yazarını alabilir miyim? Bir inceleyim bakayım 😉

      • Night huntress series by jeaniene frost 🙂

    • Türkçe yayınlandı bu seri? Çünkü bu inceleme dizisi Türkçe yayınlanan serileri kapsıyor. 😉

      • Evet ilk kitabının adı mezarla randevu

    • Ok o zaman bir sonraki kitapçı ziyaretimde aklımda olsun belki bir sonraki partta bu seriyi ele alırım 😉

  4. wilibiy

    Bencede çok dandik bi seri bende 4.kitaba kadar okudum sonra hiç okuyasım gelmedi aslında kitabın bazı özellikler çok yaratıcı ve güzel ama genele bakıldığında çok üstünkörü anlatılmış claire denen kızın zekiliğinden başka bi özelliği yok özgüveni sıfır ama bi anda o yerdeki bütün vampirlerin hedefi haline geliyo öteki karakterler çok zayıf uzun lafın kısası tavsiye etmediğim bi seri.

    • Elindeki materyali kullanamayan yazarlardan biri diye düşünüyorum. Yani elinde güzel malzemeler var, hayalet ve vampir olmanın sınırındaki Michael’den başlayarak. Ancak bütün kozlarını bozuk para gibi harcayarak özelliklerini yitiriyor ve sıkıcı bir seriye dönüşüyor maalesef.

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: