Darkangelhome

Buzzer Beat – Aşk mı İdealler mi?


Dizinin Adı: Buzzer Beat
Yayınlandığı kanal: Fuji TV
Tema şarkısı: Ichibutozenbu by B’z
TOPLAM 11 BÖLÜM
YIL 2009

Oyuncular:

Yamashita Tomohisa as Kamiya Naoki
Kitagawa Keiko as Shirakawa Riko
Mizobata Junpei as Hatano Shuji
Aibu Saki as Nanami Natsuki
Komatsu Ayaka as Kanazawa Shion
Ito Hideaki as Kawasaki Tomoya
Maya Miki as Kamiya Makiko
Oomasa Aya as Kamiya Yuri
Chisun as Yukino
Kanjiya Shihori as Ebina Mai
Kato Keisuke as Oze Yoichi

ÖDÜLLERİ

62nd Television Drama Academy Awards: Best Drama
62nd Television Drama Academy Awards: Best Scriptwriter – Omori Mika
62nd Television Drama Academy Awards: Best Theme song
13th Nikkan Sports Drama Grand Prix (Summer 2009): Best Drama
13th Nikkan Sports Drama Grand Prix (Summer 2009): Best Actor – Yamashita Tomohisa
13th Nikkan Sports Drama Grand Prix (Summer 2009): Best Actress – Kitagawa Keiko
13th Nikkan Sports Drama Grand Prix (Summer 2009): Best Supporting Actress – Kanjiya Shihori

Konusu: Kamiya Naoki (Yamashita Tomohisa) çalıştığı şirketin basketbol takımında oynamaktadır. Sevgilisi (Aibu Saki) de aynı şirkette çalışmaktadır ve aynı zamanda amigo takımlarının da kaptanıdır. bir de sevgilisi vardır . Naoki kendisini güdüleyecek şeyi bulamamış, güçlü olduğunu kendi kendine tekrar ederek başarılı olmaya çalışan ama olamayan biridir. Kendine mazeretler uydursa da ne özel hayatında ne de basketbolda amaçladığı hedeflere ulaşabilmek için yeterli ateşe sahip değildir. Shirakawa Riko (Kitagawa Keiko) ise neşeli ve sözünü sakınmayan bir kızdır. Keman virtüozu olmak için çalışan genç kız aslında yeteneğine inanmayan biridir. Kader bu iki inançsız gencin yollarını kesiştirdiğinde hem aşk hem de geleceklerini yönlendirecek inanca da kavuşurlar. Ama gelecekleri için aşklarından vazgeçecekler midir?

KİŞİSEL YORUM : Bu dizinin sanırım en çok açılış jeneriğini sevdim. Çünkü dizinin kendi temposunun aksine heyecanlı ve cıvıl cıvıl. İnsan böyle bir jenerikle açılan dizide her bölüm çekişmeli maçlar, artistik hareketlerle sahada arzı endam edecek bir baskelbolcu! Yamapi bekliyor ama avucunuzu yalarsınız çünkü öyle bir şey olmuyor. Dizi kendi halinde karakterlerin iç çekişmeleriyle uğraşıp duruyor, aşka meşkle ilerlerken basketbol maçları rüya oluyor. Ha evet bol bol antrenman görüyoruz, bence basketbolu da diziye güzelce yedirmişler ancak maç olmayınca dizi ciddi anlamda sekteye uğrayıp hız kaybediyor.

Ancak bunu duygusal ataklar, kızlarımızın sevimlilikleri, beklenmedik gelişmelerle örtebiliyor. Mesela o saçlarını her bölüm aynı şekilde toplayan hatun Mai ve Shuji arasındaki ilişkinin şekerliği gibi detaylar diziye tatlılık katıyor. Temposu düşmesine rağmen izlenirlikten hiçbir şey kaybetmiyor. Koçumuz zaten taş, pek çok dizide kendisini seyretmişsinizdir. Ama beni bu dizide en çok şaşırtan kişi Aibu Saki oldu. O gamzeli gülüşüyle inanılmaz sevimli olan aktristi daha önce Zettai Kareshi’de seyretmiş, çok beğenmiştim. Ama meğersem bu kadında evil dişi rolünü oynama potansiyeli ne yüksekmiş!!! Gizli planlarını, gerçek düşüncelerini gamzeli masum gülüşünün arkasına saklayan, düşünceli konuşmalarla gerçek düşüncelerini örten hatun rolünde adeta parıldıyor. İnsanları görünüşleriyle yargılamamak gerektiği gerçeğini tokat gibi yüzümüze çarpıyor desem yeridir.

Bu dizi benim bir şeyi daha fark etmemi sağladı. Yamapi gerçekten de Kitagawa Keiko’yu seviyormuş yahu! Bilmeyenler için ekliyim Yamapi ve Keiko uzun yıllar birlikte olmuşlar, ilişkileri oldukça ciddi ilerlemiş ama sonra ayrılmışlardır. Yamapi’ye genellikle temkinli yaklaşıyorum çünkü gerçek karakterini insanlara açmadığını hissediyorum. Ama onu Kitagawa Keiko’ya bakarken gördüğüm anda Yamapi’nin sevdiği ve değer verdiği bir insana nasıl bakacağını anladım, yüzünün nasıl yumuşadığını, gözlerinin içinin nasıl ısındığını gördüm ve işte o zaman onu sevdim, anladım. Yamapi’nin çektiği hemen bütün dizileri seyretmiş, onu showlarda vs izlemiş biri olarak söylüyorum onu daha önce bir başkasına böyle bakarken hiç görmedim. Daha önce de aşık rolünü oynadı, kadınlarla yakınlaştı ama meğer onlarda inandırıcı olmayışının nedeni sevgiyi taklit edememesiymiş. Adam sevdiği zaman bunu gizleyemeyen biri olduğu gibi sevmediği birine de seviyormuş rolü yapamayan biriymiş. Keiko sayesinde Yamapi aşık olduğunda sevdiği kadına nasıl bakarmış, nasıl dokunurmuş, nasıl öpermiş!!! öğrenmiş olduk.

Şimdiye kadar oynadığı bütün dizilerde öpüşme sahnelerinin neden yavan olduğu da anlaşıldı zira sevdiği kadını öpmediği için tutkusunu ve sevgisini yansıtamıyormuş. Ama gördüm ki bu dizi de bu konuda hiç zorlanmıyor. Adamın babası yüzünden kalbini koruması ve insanlara mesafeli yaklaşması çok normal bir idol bile olsa bu onun kırılmayacağı ve psikolojik olarak darbe alamayacağı anlamına gelmez. Bu yüzden ona olan anlayışım kabardı ve bazı hareketlerini affettim. Dışarıya soğuk olmanın nedeni karamel gibi kalbini korumaya çalışman değil mi Pi? Sevdim seni kereta *ensesinevurur*

Diziyi BURADAN türkçe alt yazılı olarak seyredebilirsiniz.

10/7 Neden? Yamapi’yi sevgi dolu gözlerle görme şansını kaçırmayın derim.

Açılış jeneriğini sevmek için Yamapi’nin sırt kaslarından daha geçerli bir neden olabilir mi sorarım a dostlar? 😀

4 Yorum

  1. Sonunda! Bütün gün bekledim 😀 Kitagawa ile olan öpüşme sahnesini (bu denli gerçek) ilk defa bir JDramada gördüm. Benim kişisel düşüncem aşk-aşk-aşk üçgeninde diziyi bitirmişler. Ayrıca kesinlikle jenerik konusunda haklısın. Sırf o sırt kasları ve Yamapi için izleyen arkadaşlarım bile oldu 😀 Ayrıca Yamapi’ye birazda olsa ısındığını görünce sevindim 🙂

    • Gerçekten de Yamapi’nin bu öpücüğü Jdromalara damgasını vuran bir öpücüktür. Bir de Kame’nin Supli’deki ard arda verdiği öpücük silsilesi çok konuşulmuştu zamanında ama bunun kadar değil. Pi ve Kitagawa arasındaki aşkı bu öpücükte hissedebiliyorsun. Adam cidden sevmiş bu kadını. Yamapi’yi her zaman sevdim ama ısınamadım. Şimdi biraz daha anlayışlıyım ona karşı diyebilirim 🙂

  2. Bu diziyi çok severim ama bir tek sonunda yalpalıyor bana göre.Spoiler olmasın diye yazamıyorum ama neden o bir seneyi öyle geçirdiklerini bir türlü anlamadım :(((.Kalemine sağlık çok güzel bir yazı olmuş…

    • Sağol canım yorumun için 🙂 Diziyi bir basketbol draması olarak görmeden, romantik komedi olarak izlersen çok daha izlenesi bir dizi oluyor bence de. Ama eğer basketbol konuysa insan biraz daha fazla maç, heyecan vs bekliyor. Ama yine de güzel dizi hakkını yememek lazım. 🙂

Bir Cevap Yazın

