Darkangelhome

Fitness / Rejim / Şifalı Otlar – Eyvah Yaz Geldi!!!


Ailemizde hem anne tarafında hem de baba tarafında çok kalp hastası var. Ben de bu yüzden birkaç yıl önce spora başlamaya karar verdim. Maksat vücudu formda tutmak ve güçten düşmemesini sağlamak, yağlanmasını engellemek. Üç yıl düzenli olarak haftada üç gün spora gittim ama geçtiğimiz sene annemin rahatsızlığı nedeniyle ara vermek zorunda kaldım. Dolayısıyla bu arada hazır yiyecekleri yemekten, kendime dikkat etmemekten kilo aldım. Çok değil ama benim için çok sayılır. Bu sene de sadece iki ay önce yeniden başladım. Spor salonları geçmişi olarak da spora başlamayı düşünenlere bu yazıyı yazmak istedim. Hem böylece yaz geldi telaşıyla çılgın rejimlere başvuranlara da biraz olsun yardımcı olurum belki 🙂

Artık pek çok spor salonu Spor Akademilerinden mezun eğitmenlerle Fitness ve Pilates sınıfları açmakta. Bu sınıflara katılmak isteyenler veya tereddütte olanlar iyice düşünmeliler bence. Şahsi tecrübelerimden oluşmuş fikirlerimle avantajları ve dezavantajları,

Öncelikle eğer amacınız benim gibi sadece vücudunuzu formda tutmak ise Fitness ve Pilates oldukça yararlı spor dalları. Ancak eğer amacınız kilo vermek ise size çok fazla yardımcı olmayacağını açıkça söyleyebilirim. Ha eğer 90 kilodan atıyorum 70 e düşmeye çalışan aşırı kilolu biri iseniz bu dersler sırasındaki aktiviteler size kilo verdirecektir. Ancak bunlar on kiloları bulmaz. Zira Fitness ve Pilates kas çalıştırır. Yani siz çalışmayan kaslarınızı çalıştırmaya başladığınız için vücudunuz kilo kaybedecektir doğal olarak. 5-6 kiloya kadar derslerle kilo verilebilir. Ancak daha az kilo sahibi iseniz mesela atıyorum 57 kilodan 50 kiloya düşmeye çalışıyorsanız bu dersler size ancak 2-3 kilo verdirecektir. Fitness ve Pilates desteklenmeden yetersizdir.

Mutlaka rejiminize sadık kalmalısınız. Nasıl olsa spor yapacağım diye tıkınmak size hiçbir fayda sağlamaz. Bir dilim kekin size vereceği kaloriyi ancak 1 haftalık dersle vücudunuzdan atabileceğinizi unutmayın. Öyle kendinizi öldüresiye aç bırakmanıza da gerek yok. Ekmeği kesin, makarna, tatlı, kızartma ve yağlı yiyeceklerden uzak durun. Sporunuzla birlikte zaten doğal olarak kilo kaybedeceksiniz. Şeker ihtiyacınızı doğal yoldan yani meyve ile karşılayın. Günde en az 2 litre su içmeye özen gösterin. Yanınızda mutlaka su şişeniz olsun ve kendinizi içmeye alıştırın. Bağırsak sistemi ne kadar iyi çalışırsa vücudunuzdaki artıkları o kadar iyi atarsınız.

Ancak unutmamanız gereken bir şey Fitness ve Pilates gibi sporlar kilo vermek amaçlı değil genellikle vücudu sıkılaştırmak amacıyla tercih edilmektedir. Dolayısıyla eğer sporu bırakır ve uzun süre uzak kalırsanız vücudunuz sıkılığını kaybedeceği için yeniden kilo alma eğilimine gireceksiniz. Yani bir kere spora başlarsanız bunu devam ettirmeniz gerekir. Bu tür derslere girmek istemiyorsanız da en azından düzenli yürüyüşler yaparak vücudunuzun spor ihtiyacını karşılamalısınız. Bu yüzden genellikle ay işte ben spora gitmiştim ama bırakınca yine kilo aldım şikayetlerini sıkça duyabilirsiniz.

Derslere girmek istemiyorum derseniz yürüyüş bandı, bisiklet, uzay bisikleti gibi çalışma aletlerinden faydalanarak da vücudunuzu forma sokabilirsiniz. Vücudunuzdaki yağ yakımını arttırmak için destekleyici ürünler de kullanmanızda sakınca yok. Sauna eşofmanı, sauna şortu, selülit yakıcı kremler oldukça faydalı olabilir. Mesela benim de sauna şortum var, termal tuzla birlikte kullanılıyor ve oldukça faydalı. Hem çok iyi ter atmanızı sağlıyor hem de termal tuz sayesinde yağ yakımı hızlanıp termal etkisiyle cildi güzelleştiriyor. Fiyatı da 40-60 TL arasında değişmekte bilginiz olsun.

Ama ne yaparsam yapayım gırtlağımı durduramıyorum diyorsanız sizlere doğal ürünler de tavsiye edebilirim. Mesela Sandaroz sakızı gayet iyi bir yağ yakıcı. Bunu bütün aktarlardan bulabilirsiniz. 100 gramı 8-10 TL civarında aman sakın kazıklanmayın. 100 gramı size 1 ay gidiyor. Sandaroz Sakızını aldıktan sonra hepsini öğüterek toz haline getiriyorsunuz, 1,5 litrelik suya karıştırıyorsunuz ve her sabah aç karınla yarım çay bardağı içiyorsunuz. Sandaroz Sakızı kullanan kişi ilk 3 günde 1 kilo verir. Çünkü ilk yaptığı şey vücudunuzdaki fazla suyu atmaktır. Bu yüzden ilk üç gün sık tuvalete çıktığınızda endişelenmeyin. Zaten hemen etkisini gösterip sizde doğal bir iştahsızlık yaratacaktır. Evet acıkacaksınız ama yemek istemeyeceksiniz. Sadece bundan alıp bütün gün aç kalın demiyorum elbette. Yukarıdaki tavsiyelere uyacaksınız, salata, balık, ızgara tarzı şeylerle öğünlerinizi hafifleteceksiniz. Mümkünse öğle yemeklerini meyveyle geçiştirebilirsiniz bile. Bir tavsiye de kabız olmamak için arada sırada Aktivia’nın meyveli yoğurtlarından yemek faydalı olacaktır. 😉

Kimileri Sandaroz Sakızını elma sirkesi ile birlikte kullanıyor ancak ben hem kokusuna hem de tadına dayanamadığım için kullanamadım. Midesi hassas olanlara tavsiyem denememeleri gerektiği. Ama kullanırım diyorsanız Sandaroz’u içtikten sonra bir tatlı kaşığı da elma sirkesi içebilirsiniz. Böyle çok daha etkili olduğu söyleniyor. Sandaroz sakızının hiçbir yan etkisi yoktur. Gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Eğer çok kilo vermeye niyetliyseniz ve ağır bir rejim uyguluyorsanız Gilaburu ve Enginarsuyu’yla vücudunuzu desteklemenizi öneririm. Her ikisi de gayet doğal içecekler ama tatları çok berbat *eewwwwy* benden uyarması 😀

Şimdilik bu kadar. Sormak istediğiniz bir şey varsa lütfen yorumunuzda belirtin. Çılgın rejimlerle sağlığınızla oynamayın, spor yaparak ve rejiminizi düzgün uygulayarak çok daha sağlıklı üstelik de kalıcı kilo kaybına ulaşabilirsiniz 😉

4 Yorum

  1. Ben de bir 5-6 kilo vermek istiyorum ve yaklaşık bir yıldır da spor yapmayı planlıyorum:) Acaba bu planım bi gün hayata geçecek mi merak etmekteyim…tavsiyelerin içinse sağol aklımın bir köşesindeler 😉

    • Spor sadece kilo vermek için değil sağlınız için de çok faydalı. Bir spor salonuna gidemiyorsanız en azından yürüyüş yapabilirsiniz. Spor salonları sabahtan gece 11 e kadar açık olmaları dolayısıyla aslında çok kolaylık sağlıyorlar. Ben mesela işten çıkınca 7,5 -8 gibi varıyorum ve o saatten sonra sporumu yapıp evime gidiyorum. Hem vücudumu canlandırıp stresinin atılmasına da yardımcı oluyor. 🙂

  2. türkan

    süper bir yazı bir solukta okudum gerçekten haklısın diyet şart vücudu sıkılaştırmak ve form için spor şart bu ikisinin yanında sandroz sakızı sadece alternatif olmuş ben bilmiyordum hemen alıcam tüm kış otururuz yaz gelince diyete spora koşan tek milletiz heralde:)

    • Aynen. Yumurta kapıya dayanınca rejiiiiim diye inim inim inler Türk kızları 😀 Ama iş spora gelince hemen yan çizerler. Aç kalarak sadece kendilerine eziyet ediyorlar halbuki. Doğal ve sağlıklı kilo vermek hem basit hem de daha kalıcı sonuçlar veriyor benden söylemesi. Kullanırsan lütfen sonuçları burada paylaş ki bakalım tavsiyelerim netice vermiş mi merak ederim bak 😀

Bir Cevap Yazın

