Darkangelhome

Chilling Romance – Tüyler Ürperten Bir Aşk


Adı : Chilling Romance
Diğer Adı: Spellbound
Yönetmen: Hwang In-ho
Senarist: Hwang In-ho
Ülke: G. Kore
Dil: Korece
Tür: Romantik-Korku
Süre: 114 dakika

OYUNCULAR

Son Ye-jin (Yu-ri)
Lee Min-ki (Jo-go)
Sin Seong-hoon
Yoon Ji-min
Park Cheol-min

KONUSU : Yeo-ri hayaletleri görme gibi ilginç ama aynı zamanda korkunç yan etkilere sahip özel yeteneği olan genç bir kadındır. Hayaletler özellikle de ona takıntılı olan bir hayalet yüzünden etrafındakiler zarar gördüğü için kendini toplumdan izole ederek yaşamaya çalışmaktadır. Arkadaşları ile sadece telefonda görüşebilen, ailesinin bile korktukları için başka bir ülkeye kaçtıkları Yeo-ri’nin hayatı bir sokak sihirbazı olan Jo-go ile tanıştığında değişecektir. Yeo-ri’nin sahip olduğu ürkütücü havadan ilham alarak bir sihirbazlık showu yapmayı planlayan Jo-go ona iş teklif eder ama başına geleceklerden habersizdir…

Film 2011 yılında en fazla hasılat elde eden Kore filmlerinden biri olmuş aynı zamanda en iyi romantik komedi filmleri arasında kendine yer bulmuştur.

KİŞİSEL YORUM : Çok az film korku ile komediyi birbirine mükemmel bir şekilde harmanlayabilir. Burada Scary Movie serisi tarzında bir filmden bahsetmiyoruz. O kadar kaliteli ve kıvamlı bir film ki absürd komedilerle kıyaslanması zaten kabul edilemez bir durum olurdu. Gayet romantik ve eğlenceli bir filmin içine sizi arada sırada sandalyenizden sıçratacak birkaç korku öğesi yerleştirilmiş ama bunlar kesinlikle filmin işleyişini aksatmıyor hatta lokomotif oluyorlar. Özellikle de bazı sahneler var ki literatürlere girmesi gerek bence.

Mesela hayaleti korkutma sahnesi yemin ediyorum gülerken sandalyemden yere kapaklandım. O derece müthiş bir sahne. Ya da saftirik Hostes x hayalet sahnesi aman yarebbim!!! Gülmekten karnıma ağrılar girdi. Hele de sahnenin tamamının süper komik olması yetmiyormuş gibi hostesin Kore’ce cevap alamayınca karşısındaki hayaletle Japonca konuşmaya başlaması Halka filmlerine süppppper bir gönderme olmuş. Aman diyim dikkatinizden kaçmasın 🙂

Oyuncuların her ikisi de gayet harikalar. Zaten Son Ye-jin’i Personel Paste dizisinden hatırlayacaksınızdır. Lee Min-ki ile kimyaları o kadar uyumlu ki izlemeye doyamıyorsunuz. Ben bir romantik komedi de çiftlerin uyumunun çok önemli olduğuna inanıyorum. Filmin konusu ne kadar müthiş veya ilginç olursa olsun eğer oyuncular arasında kimya yoksa film tamamen yavanlaşabiliyor. Neyse ki bu filmde böyle bir tehlike yok. Özellikle de sarhoş halleri alemlere şenlik 😀

Ayrıca kızımızın telefonla görüşmek zorunda olduğu arkadaşları da ayrı alemler. Birbirinden bu kadar farklı üç kadının arkadaş olabilmeleri bir yana farklılıklarıyla dalga geçip eğlenebilmeleri bir harika.

10/8 Neden?

Çünkü çok film izliyorum ama burada sizlere gerçekten izlediğinizde pişman olmayacağınız filmleri tanıtıp tavsiye ediyorum. İşte bu da onlardan biri. Kim korkar hain hayaletten zaten di mi? 😀

Filmi BURADAN veya BURADAN Türkçe alt yazılı olarak seyredebilirsiniz.

TRAILER

 

 

10 Yorum

  1. saranganda

    kesinlikle izlemem dediğim bi filmdi çünkü hayaletli filmleri hiç sevmem gerçekten korkuyorum çünkü ama senin tavsiyenle bunu denicem

    • Evet sizi çok korkutma potansiyeli olan birkaç sahnesi var ama bunlar haricinde tam anlamıyla bir romantik komedi. Bu açıdan değerlendirirsek de başarılı bir film 🙂

  2. Sakuraçan

    Birçok yerde övüldüğüne rastlamıştim ama hiçbiri beni ikna etmemişti. Bu yazıdan sonra kurduğum cümle : hemen izlemeliyim 🙂
    uzun zamandır güzel bir film izlemiyordum buna bir son demenin vakti gelmiş galiba

    • Korku filmi beklentisiyle yaklaşırsan hayal kırıklığı yaşarsın çünkü korkudan ziyade bir romantik komedi film 😉 Korku öğeleri olmasına rağmen güzel bir komedi filmi hadi bakalım beğenecek misin? 🙂

  3. Ceycey

    Bu filmi tesadüfen izledim, Kore ve Koreli önyargımı kıran Chiling Romance ve Lee Min Ki oldu 🙂
    Bir yere yazmazsam çatlayacaktım konu için sana minnettarım 😀
    Lee Min Ki aşırı tatlıydı bence film de, zaten dikkatimi çeken o oldu. Bir kaç filmini/dizisini daha izledim resmen “BEN OYUNCUYUM!” diye bağırıyor kaçık liderim 🙂
    Son Ye-Jin kızımızda çok şirin ve garipti cidden 😀 O gömleğini yırttığı sahnelerinde yıkıldım gülmekten 😀 İkinci defa yırttığında artık Jo-go önlemini almış 😀
    Yeo-ri’nin arkadaşının öpücük tavsiyesini de hatırlarsın belki 😀
    Sonunda Jo-go’nun ağlayışına hayraney 😦

    • Her film bu filmin tutturduğu düzeyi tutturamıyor maalesef. Ben de sadece böyle tavsiye edebileceklerim hakkında yazı yazmaya çalışıyorum 🙂 Film hakkında çok spoiler vermemeye dikkat edeceğim derken de göbeğim çatlıyor burada ama olsun 🙂

  4. sakuraçan

    *spoiler içeriyor mu emin değilim ama yine de uyarayım 🙂 *
    başroldeki adamı hiç sevmeme rağmen izledim ve iyi ki izlemişim. Bazı yerleri dehşet komikti hele adamın hayaleti korkutması aklıma geldikçe gülüyorum 😀 😀 yalnız sonunu biraz garipsedim yani hayalet kızı affettimi, affetti de ben mi anlamadım !!?? açık uçlu muydu o noktada?? film biterken çiftimizin geleceğini hayal ettim, birkaç tatlı çekik çocukları var ve hayaletlerle büyüyorlar falan,,kıh kıh :)) korktuğum bir yer oldu mu, hayır. belki de gece izleseydim farklı olurdu!?
    güzel filmdi ama aşırı güzel diyemem.. uzun zamandır film izlemiyordum sanırım. tavsiyelerinle devam etmek isterim 🙂

    • SPOİLER

      Hayalet kızla aralarındaki problem çözülemedi. Kolyesini iade etmiş olmasına rağmen kızın ona yapmış olduğu şeyin haksızlık olduğunu düşündüğü için hayalet ona yaşamı boyunca musallat olmaya devam edecek 😀 Filmi beğenmene sevindim 🙂

  5. Çok güzel bir filmdi. Romantizm ve komedi tadını gereği kadar vermişti bana. Ellerinize sağlık.

    • Teşekkkürler yorumun için filmi beğenmenize sevimdim 🙂

Bir Cevap Yazın

