Darkangelhome

The Master’s Sun – Bir Dokunuş Yeter Bana


Adı: Joogoonui Taeyang
İngilizce Adı : The Master’s Sun
Yönetmen: Jin Hyeok
Senarist: Hong Jung-Eun, Hong Mi-Ran
Kanal: SBS
Bölüm: 17

OYUNCULAR

So Ji Sub – Joo Joong Won
Gong Hyo Jin – Tae Gong Shil
Seo In Guk – Kang Woo
Kim Yoo Ri – Tae Yi Ryeong
Choi Jung Woo – Kim Gwi Do
Kim Mi Kyung – Joo Sung Ran (Joong Won’nun halası)
Lee Jong Won – Do Seok Chul (Sung Ran’ın kocası)
Park Hee Von – Tae Kong Ri (Gong Shil’in ablası)
Lee Do Hyun – Lee Seung Mo
Hong Eun Taek – Lee Seung Joon
Lee Jae Won – Lee Han Joo
Jung Ga Eun – An Jin Joo
L – Joo Joong Won (genç)


KONUSU : Joong Woo sadece ve sadece paraya, güce ve rekabete inanan büyük bir alışveriş merkezi zincirinin başkanıdır. O ve hedefi arasında hiç kimsenin durmasına izin vermez. Herkese karşı mesafeli, soğuk kanlı, kapalı bir adamdır ama onun da kendine göre gizemleri vardır. Söylentilere göre geçmişte kız arkadaşını kaybettiği bir olay yüzünden peşinde bir lanet vardır. Eski kız arkadaşının hayaletinin onun mutlu olmasına izin vermediği söylenmektedir çünkü Joong Woo kiminle ciddi bir birliktelik düşünse -en azından menfaatleri için- bu ilişki eninde sonunda bozulmaktadır.

Tae Gong Shil ise insanlardan kaçan, olabildiğince az temas ile yaşamak zorunda olan, kendini görünmez kılmaya çalışarak yaşamını köhne bir yerde herkesten saklanarak yaşamaya çalışan bir kadındır. Tae Gong Shil’i diğer insanlarla iletişime geçmekten alı koyan ise onun hayaletleri görüyor olmasıdır. Bu yüzden gittiği her mekanda başına bir olay gelmekte, insanların istemese de kendisinden uzaklaşmasına neden olmaktadır. Hayaletlerden ödü kopan ama onların yarım kalmış işlerini tamamlamaları veya mesajlarını ieltmeleri için peşine düştükleri Tae Gong Shil için hayat tam bir zindardır.

Bir gün Joong Woo hayaletli bir evi zorla aldığında hayaletin kazabına uğrar ama bu gazab Tae Gong Shil’in ta kendisidir. Hayalet sayesinde yolları kesişen ikiliyi çok ilginç bir sürpriz beklemektedir. Tae Gong Shil Joong Woo’ya dokunduğu anda hayaletler ortadan yok olmaktadır. Dünya üzerinde bulabileceği tek sığınağı bulduğunu fark eden Tae Gong Shil arsızca ve sonuna kadar Joong Woo’nun peşinden koşacaktır.



KİŞİSEL YORUM : Bu senenin tartışmasız en çok izlenen ve sevilen dizisi oldu The Master’s Sun. Bu unvanı da sonuna kadar hak ediyor. Kore’de bu sene esen hayaletli diziler fenomanyası içindeki en iyi diziydi kesinlikle. Zaten ben anlamıyorum sezonsal olarak Kore’de neden hep aynı temalı diziler çekiliyor? Bir dönem beden değiştirme vardı, bir dönem zaman yolculuğu, sonra hayaletler O_o Bir başladı mı hepsi diğerinin peşinden geliyor ve izleyiciyi sıkıyorlar. Kim aynı sezonda birbirine benzer konuları işleyen dizileri seyretmek ister ki? 😛

The Master’s Sun da benzerlerinden sıyrılabilmek için değişik çekim taktikleri, daha önceden romantik komedi dizisinde rol almadığı için ilgi çekeceklerinden emin oldukları So Ji Sub’u kadroya katmak ve Gong Hyo Jin’in başarılı oyunculuğundan sonuna kadar yararlanmayı tercih etti doğal olarak.Bu üç önemli nokta olmasaydı dizi kesinlikle çok sıradan bir dizi olurdu. Baştan ele almak gerekirse özellikle gözlere ve bakışlara yapılan yakın çekimlerle oyuncuları oyunculuk güçlerini kullanmaya zorlamışlar, duygularını gözleriyle yansıtmalarını sağlamaya çalışmışlar. Bu So Ji Sub gibi kısıtlı mimik haznesine ve fix bir surat ifadesine sahip bir oyuncu için gerçek bir meydan okumaya dönüşmüş. O her zaman yüzünde olan ekşi ifadesini bir kenara bırakmak, zaman zaman gülmesi, aptalca mimikler yapması zaman zaman da o resim defterine bakarken ki bakışları gibi şokunu yansıtması gerekmiş ve bunu başarıyla yerine getirmiş. Ha bu çekim tekniğinin bence gereksiz olarak kullanıldığı yığınla sahne var. Bu kadar da burunlarına sokmayın şu kamerayı diye düşündüğüm pek çok sahne oldu. Ne demişler her şeyi kararınca kullanınca güzel…

Gong Hyo Jin’in zaten fakir, talihsiz ama sevimli rollerine alıştık. Bu yüzden rolünü gayet başarıyla canlandırıyor. Dizinin ilk başında hayaletler gerçekten çok korkutucu iken dizinin sonlarına doğru neredeyse yüzlerindeki makyajların bile görünecek kadar belirginleşmesi maalesef eksi bir nokta olmuş. Belki de mesaj Tae Gong Shil’in artık hayaletlerden korkmaması yüzünden hayaletlerin de eskisi gibi korkutucu olmamaları gibi bir şeydir ancak bence bu dizinin dayandığı temeli sarsan bir duruma yol açmış. Hayaletler hele de son bölümler de neredeyse sadece yüzleri boyalı insanlar gibiydiler ve hiç inandırıcılıkları yoktu.

Ortaya serpiştirilmiş gizem de öyle çok büyük bir gizem değildi ama idare ederdi. Dizi genel hatlarıyla güzel olsa da maalesef sonununa gelindiğinde çuvallamayı başaran Kore dizileri kervanına katılmış. Arkadaşım ben cidden anlamıyorum bu Kore dizilerindeki aşıklar arasına mesafe ve zaman sokma merakını. Tamam kadınlara ekonomik olarak güçlü bir konuma gelmeden, bir mesleği elinizde tutmadan sakın ama sakın evlenmeyin gibi bir mesaj vermeye çalışıyorsunuz da her dizide yapmayın bunu gözünüzü seveyim yaaa… İnanın aklınıza gelebilecek ilk 5 Kore dizisinde bu durum mevcuttur. Kadın illa uzaklaşır, ya para kazanır ya meslek tecrübesi edinir, bu arada duygularından emin olurlar vs… Bu ne ya? Ertelemeli aşk seyretmek zorunda mıyız biz her dizide?


Hayır bir de Tae Gong Shil’in gidişinin sonrasında adam akıllı gerçek şeyler elde edebilmiş olsa neyse diycem ama hayır elde edebildiği tek şey apartman satın alacak kadar para. Neymiş efendim artık aynı düzeydelermiş… Affedersiniz k.ımın kenarı… XD Cidden bence güvenlik görevlisi Kang Woo ve aktris Tae Yi Ryeong arasındaki ilişki bile bunlarınkinden çok daha inandırıcıydı. En azından Kang Woo değişmedi hala sıradandı, ekonomik olarak güçlenmemişti (tabii burda kadının ekonomik olarak ondan daha güçlü olduğu gerçeğini görmezden geleceğiz yoksa kesin bunları da ayırırlardı ve kadın güçlenene kadar beklerlerdi) birbirlerine sahip çıkmışlardı.

Dizinin ağır dram yanlarını bir kenara koyarsak genel olarak komedi dizisi olarak bakabiliriz. Çünkü bazı sahneler cidden çok komikti. Tae Gong Shil’in sarhoş olduğunda dileyen ruhun yol geçen hanına dönmesİ, mezarlıkta bir hayaletten farksız bir şekilde ortaya çıkması gibi, önceleri hayaletlere pirim vermeyen Joong Woo’nun sonradan en yakın sırdaşının onlardan biri olması ve onu “arkadaşım” olarak niteleyebilmesi gibi XD

Diziyi BURADAN veya BURADAN ya da BURADAN Türkçe alt yazılı olarak seyredebilirsiniz.

10/8 Neden?

Güzel ve ilginç bir konuyu, yine ilginç ve birbirine yakışan oyuncularla ele alsa da sonunda maalesef çuvallamayı başardığı için. O kadar güzel giden romatizm/korku dengesini son bölümlerde zıvanadan çıkararak güzel bir dizinin içine nasıl ederiz diye adeta uğraşmışlar adamlar yav. Cidden anlaşılır gibi değil. Ancak yine de sonuna rağmen keyifle izleyebileceğiniz güzel biri dizi olduğunun altını çiziyorum. So Ji Sub benim pek haz etmediğim bir oyuncuydu bu dizi öncesinde ama şimdi en azından kendisine sempati duyuyorum o Küçük Emrah kaşlarına rağmen XD

Dizinin harikulade soundtrackı da elbette bu kadar yüksek puan almasında etkili oldu yoksa sırf sonu yüzünden bayağı puan kırabilirdim. Bayıla bayıla dinleyeceğiniz nadide ve muhteşem parçalar içeriyor. En beğendiğim üç tanesiyle bu değerlendirme postumu noktalıyorum. Byss ❤

Reklamlar

6 Yorum

  1. sakuracan

    Bende izledim bu diziyi ve merakla basladim su ji sub u ilk defa dram disinda izleyecektuk ki kendisi benim enlerim arasinda olan misa daki mukemmel oyunculuguyla goz doldurmus bir oyuncu.. O kucuk emrah kaslariyla komedi nasl olackti diye merak etmekteydim. Ve bununda altindan kalkabilmisti cogu zamn ama bazi yerlerde o kaslar fazlasiyla on plana cikiyordu huzunlu bir sekilde..bence 🙂 ya da ben fazla zoomluyordm kaslarina bilemeyecegim 🙂 bas roldeki kizimiz zaten uzerine yapismis bir karakterdeydi yine, seninde dedigin gibi. Ama yakisiyr. Yalniz hayaletlern sonlara dogru basitlesmesi benimde dikkatimi cekmisti, yorumunda hakli olabilirsin, mantikli geldi. Ama hayaletlern basitlesmesi beni de soguttu biraz !!
    Sonuna gelecek olursak kesinlikle sana katiliyorm fakir olan kizlaen ara verip zenginlesip geldigi diziler baydi artik, keske bir son verselerde hemen evlendirp mutlu mutlu yasatsalar çiftimizi.yan karakterledeki son daha hosuma gitti burada da.
    Gecenlerde bende bu yilda hayaletlere taktilar diye dusunuyordm, súrü psikolojisi midir nedir 🙂
    Bu arada secret dizisini izliyorum fena degil gibi..finalini izlemeye firsatim olmadi bakalim ona nasil bir son hazirlamislar!?
    Boyle dizi elestiri yazilarini okumyi seviyorum, baska bakis acilari kazandiriyor, burada da oldugu gibi 🙂

    • Teşekkürler yorumun için 🙂 Ben Misa’yı çok ağlak bir dizi diye izlemedim bir de ben. Dayanamıyorum böyle ağlak dizilere. 😀 Bana bu dizi gibi kıvamını tutturabilmiş diziler gerek. 😉 İlk defa So Ji Sub’a gıcık kapmadan -en azından fazla gıcık kapmadan- bir dizisini izleyebildim çok şükür XD Tabii bunda Tae Gong Shil karakterinin büyük etkisi var. Cidden ya bir sürü psikolojileri var, bir çeşit moda oluşuyor dizilerde bütün kanallar aynı konuyu içeren diziler yapıyor 😛 Yazımı beğenmene sevindim. Elimden geldiğince kendime göre değerlendiriyorum sözüm meclisten dışarı 🙂

      • sakuracan

        Misa ya bayilirim, en sevdigim dizidir kendisi.ve evet drami severim bircok kizin aksine 😉 ve aglamak istedigin bir ara kesnlikle izlemelisin.cok iyk aglatmasinin yaninda kurgusu ve sonu mukemmel. Ya da ben abartiyorm bilemiyorm 🙂

  2. MİNİRE

    MİSA AH MİSA..MASTER’S SUN HARIKA ,,MİSA HARİKA,,SO JI SUB HARİKAA

  3. birsi

    diziyi cok cok gec izlememe ragmen zevk aldım ama butun dediklerine katiliyorum.son 2 bölüm aşırı derecede gereksiz şekildeydi.15 te ağlayıp 16 ve final 17 de resmen hayal kırıklığına uğradım.keske 15 inci bölümde bitseymis daha cok etkili olurdu.

    • Teşekkürler yorumun için^^ Korelilerin bu gereksiz uzatmaları ne zaman son bulacak ben de çok merak ediyorum. Hadi bizimkiler suyunu çıkartıp 20 bölümde toparlayabilecekleri diziyi 200 bölüm çekiyorlar ama Korelileri gerçekten anlamıyorum. Dizinin kıvamını okumaktan mı acizler yoksa mesaj verme kaygısı bu kadar mı yüksek? Neredeyse bütün dizilerde fazlalık olarak 2-4 bölüm mevcut. Umarım bunun farkına varırlar ve gereksiz aksiyonun sadece heves kırdığını görürler 🙂

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: