Darkangelhome

Pretty Man – Jang Geun Suk’un Sadece “Güzel” Olabildiği Dizi


Dizi adı : Beautiful Man / 예쁜남자 / Pretty Man
Yönetmen : Jung Jung Hwa
Senarist : Chon Kye-Young ( çizgi romanın yazarı ), Yoo Young-A (PS : Beautiful Man dizisi 2009 yılında yayınlanan”Yebbeun Namja” çizgi roman serisinden esinlenilmiştir. )

OYUNCULAR

Jang Geun Suk – Dokgo Ma Te

IU – Kim Bo-Tong

Lee Jang Woo – Choi David

Han Chae Yong – Hong Yoo-Ra

Kim Bo Yun – Na Hong Ran

KONU : Dokgo Ma Te hayatı boyunca bir erkek güzeli olmasının faydasını görmüştür. Okulda fazla çalışması gerekmemiştir çünkü bayan öğretmenleri bile ona hayrandır. İş hayatına hiç atılmayı düşünmez tek hedefi zengin bir kadının ona rahat bir hayat sunmasıdır. Kim Bo-Tong ise onu ilk gördüğünden beri aşık olan aynı mahallede oturduğu komşu kızıdır. Kim Bo Tong ‘un bütün hayatı Ma Te’nin etrafında dönmektedir. Tek istediği onun mutlu olmasıdır ve yanında kalmaktır. Ma Te birlikte olduğu zengin kadın sayesinde lüks apartmanında yaşar ve sadece annesi yakınıdır. Ancak bir gün Hong Yoo Ra isimli bir kadın Ma Te’nin hayatına girerek ona aslında MC Grup adındaki büyün bir şirketin patronunun gayri meşru oğlu olduğunu söyler. Ma Te büyük bir özgüvenle MC Grup’a gittiğinde asıl başkan olan Na Hong Ran ile karşılaşır. Bu güçlü kadın MC Grubu yöneten kişidir. Geçmişte kardeşlerini bir bir eleyerek şimdi bulunduğu yere gelmiştir. Ma Te’ye bir çöp gibi davranarak onu kovar.

Hong Yoo Ra bundan sonra Ma Te’nin yol göstericisi olacaktır. Ma Te’nin yükselebilmek içinse elinde tek bir şeyi vardır, güzelliği. Bunun farkında olan Hong Yoo Ra onun olgunlaşıp gerçek bir iş adamı haline gelebilmesi için önüne engeller ve işler çıkarmaya başlar. İlk olarak vermesi gereken mücadele ise bir depo dolusu çorabı kar ederek satmaktır. Kutularda para olduğunu sanarak depoya gelen Ma Te önce çok kızsa da sonra başka çaresi olmadığını anlayarak işe koyulur ve ilk iş olarak da Kim Bo Tong’u işe alır. Karşılığında ise yüzünü her gün görme şansını verecektir. Bu teklife balıklama atlayan Kim Bo Tong aslında Ma Te’nin verdiği ilk ve en önemli karardır.


KİŞİSEL YORUM (SPOİLER İÇERİR) : Bu dizi belki de izlediğim en ama en hafif Kore dizilerinden biriydi. Hem senaryonun zayıflığı açısından hem de baş rollerdeki iki kişi arasındaki kimya eksikliği nedeniyle dizinin büyük kan kaybettiğini söyleyebilirim. Diziyi ciddiye almak mümkün değil, başından sonuna kadar komedi dizisi olarak yaklaşırsanız belki izlemenizi kolaylaştıracaktır. Son bölümlerde her zamanki gibi ağlaklık dozu yükselse de ne yazık ki dizi toparlanma aşamasını çoktan geçtiği için bu da bir işe yaramıyor. Neresinden başlayacağımı bilemiyorum. Şimdi öncelikle dizinin ana konusu güzel bir adamın 10 kadını etkileyerek yaşamında yükselmesiydi. Ancak bu sayılan 10 kadının sadece ilk birkaç tanesini cazibesiyle etkiledi, bundan sonrakiler ya samimiyetinden etkilendiler ya da Ma Te’nin başına gelenlere empati kurdukları için ona yardım ettiler. Hatta bazen Ma Te’nin yardım istemesine bile gerek kalmadan kadınlar gönüllü ona yardım ederek dizinin ana nedenini sarstılar bile diyebilirim. Örneğin Savcı Kadın’la hiçbir ortak noktası olmamasına rağmen sanki kırk yıllık arkadaşlarmış gibi içmeye başlamaları tam bir saçmalıktı. Bilgi hırsızının da aynı şekilde kendiliğinden yardımcı olması bayağı abesti.



Jang Geuk Suk’un bu diziye seçilmesinin nedeni de sanırım sadece güzel olması. Çünkü gerçekten başka hiç bir artı özelliği yoktu. Hatta ne yazık ki esas kızımız IU ile arasındaki olmayan kimya nedeniyle esas oğlan bile olamayarak tahtını Cho David rolüyle dizide fırtına gibi esen Lee Jang Woo’ya kaptırdığını söylemek zorundayım. Jang oynadığı dizilerde her zaman tam dizinin başında veya ortalarında bir yerde saçlarını ya keser ya da değişik bir şeyler yapar. Bu dizide yaptığı müdahale belki de en yanlış müdahale oldu. O güzelim dalga dalga saçları kesip -fanları kusura bakmasınlar ama- saçma sapan bir şekle soktu, üstelik bir de mor parıltılar eşliğinde… 😛 Böylelikle en azından benim gözümde Lee Jang Woo’nun yakışıklılığının yanında oldukça sönük kaldı. Ama sadece bu da değil daha durun… Jang dizinin başında biraz You’re Beautiful dizisindeki gibi mimik denemeleri yaptı. Evet bunlar yüzümüze tebessüm getiriyordu ancak karakteri ciddiye almamızı da zorlaştırdı. Oysa ki Cho David sahneye girdiği andan itibaren gösterdiği nezaket, ilgi, düşünceli hareketleriyle bir anda izleyicinin ilgisini çekiverdi.


Lee Jang Woo sadece karakteri nedeniyle de değil IU ile yakaladığı inanılmaz kimya ile de baş rolü çaldı diyebilirim. Beğenmediğim tek özelliği sahte gülüşleriydi, kabul edelim adam gülme taklidi yapamıyor. Ancak sadece o değil ilk kez Jang’ın da bazı gülümsemelerinin yapaylığı beni irrite etti. Sanırım o da sönük kaldığını fark etmiş olacak ki karakteri birden U dönüşü yaparak o mimikleri kesiverdi. Sadece ” İriniiii! ” diye biten cümleleri sabit kaldı ki bu benim de hoşuma gidiyordu. Ayrıca yönetmen çekim tekniğinde zayıftı. Neden derseniz herkes Jang’ın gözlerinden birinde yapısal bozukluk olduğunu bilir. Genelde diğer dizilerinde çekim teknikleri nedeniyle bu fazla göze batmazdı ancak bu dizide fena halde sol gözündeki problem dikkat çekiyordu.

IU ya gelince doğal ve sevimli bir yapısı olmasına rağmen ” Ighh ” şeklinde bir nefes almayla yaptığı bir hareket var ki iğrennçç derece itici. Bu hareketi dizinin ortalarına doğru yapmayı kesince daha derli toplu bir oyunculuk sergilemeyi başardı. Jang’la kimyalarının tutmaması onun suçu değil. Aslında bu dizinin baş rolünde Lee Jang Woo olacaktı ki romantizme gelecektiniz. ❤ Dizi ayrıca soundtrack açısından da zayıftı. Sadece öne çıkan 3 parça dışında uzun süre dinlemeye değer bir parçası yok. Zaten bu parçalardan birini de bizzat Lee Jang Woo seslendiriyor. Maalesef Jang’ın seslendirdiği parçayı o kadar da beğenmedim. Jung Joon Young tarafından seslendirilen parça dizinin en iyisi kesinlikle.



Bizler genellikle Kore dizilerinde ikinci adamların kalp kırmalarına ve sevilmelerine alışmışızdır. Ancak bu ikinci adam baş rol gibi olunca bu dizi iki başrollü bir dizi haline geliyor. Bu da diziyi izleyenleri ciddi anlamda ikiye bölüyor sanırım. Çünkü eğer IU ile arasında hiç kimya olmasaydı ne kadar fedakarlık yaparsa yapsın ikinci adam hep olduğu yerde kalırdı. Şu kimya meselesi gerçekten ne kadar da önemli bunu anlamak için bile bu dizi izlenmelidir.

10/6 Neden?

Jang’ın güzelliği ve altın kalpli Lee Jang Woo’nun yakışıklılığı diziyi yeterince taşıyor. Yoksa bu gayri meşru evlat meselesini bu derece saçma ve sığ işleyen bir dizinin tutunması pek mümkün olmazdı diye düşünüyorum. Patlamış mısırlarınızı alıp sadece gülmek için izlemenizi tavsiye ediyorum. Çünkü özellikle ilk bölümler Jang’ın kendini düşürdüğü komik durumlara resmen katılarak güldüm. Kibirinden burnunun ucunu göremeyen Ma Te karakterini başarıyla canlandırdığı belirtmem gerek. Bir de birçok Kore dizisi seyrettim ve hala en içten, en acılı ve gerçekçi şekilde ağlayan adamın Jang olduğunu düşünüyorum. Lee Seung Gi’ de bu konuda iyi ama Jang ağladığında benim de ağlayasım geliyor lan! Kame gibi bu iki güzel adamın ağlamalarına dayanamıyorum.

Türkçe alt yazılı olarak BURADAN online seyredebilirsiniz ya da BURADAN indirerek izleyebilirsiniz. 😉 Emeği geçen arkadaşlara teşekkürler.

Lee Jang Woo – Saying I Love You

10 Yorum

  1. Ellerinize sağlık, her bir kelimesine katılıyorum…Jang’ı çok severim, ama bu dizisini hiç sevmedim. Evet yakışıklı hatta benden güzel kabul ediyorum ama sürekli güzelsin, yakışıklısın, vay muhteşemsin vs. vs. bir yerden sonra sıkıyor keşke daha ciddi karakterleri canlandırıp diğer yeteneklerini konuştursa da yakışıklılığı bonus olsa.

    • Ben onun yerinde olsam beni sadece güzelim diye casta isteyen bir diziyi kabul etmezdim. Çünkü karakteri gerçekten boş bir karakter. You’re Beautiful’daki karakteri de kendini beğenmişin tekiydi ama dolu bir karakterdi, kendini izlettiriyor ve ikinci adamın karşısında ezilmiyordu. Ne yazık kı bu dizisi sınıfta kaldı bence. Teşekkürler yorumun için 🙂

  2. Öncelikle ellerinize sağlık.. JGS yi çoook seven birisi olarak gerçekten bu dizisi vasattı.Resmen yarım bırakmamak için zorla devam ettim. Dizi esnasında hep sol gözüne takılıp durdum, yapısal bozukluk olduğunu bilmiyordum gözünde. Bence IU kesinlikle 2.başrolle sevgili olmalıydı nedense IU ile JGS birbirlerine yakıştıramadım..
    Bu arada Uzakdoğu Postasına giremiyorum acaba bir sorun mu var 😦 ?

    • Ezelden beridir bu sorun var Jang’da ama çekim teknikleri sayesinde bu fazla dikkatleri çekmiyordu. Bu dizide neredeyse özellikle farkına varmamıza çalışmışlar gibi hissettim.

      Bloglar com.tr uzantısına geçti ve bu geçiş nedeniyle sanırım bazı erişim bozuklukları var şu anda. Ben az önce girebildim ama bilemiyorum O_o

  3. sevcan

    IU ile suk arasında kimya olmamasının nedeni IU’nun soğuk tavırları. Belkide suk’un cazibesini kapılmamak için uzak durdu. Bu tavırda olmasa dizi daha güzel olabilirdi. Ayrıca suk’un gözüne niye kusurlu dediniz anlamadım. Suk’un elinde olan bir şey değil bu ve suk’a da yakışıyor

    • Ben Suk’un gözüne kusurlu demedim yapısal bozukluğu var dedim. Ben bunu onu eleştirmek için değil yönetmenin eksikliğini vurgulamak için belirttim yoksa doğuştan sahip olduğu fiziksel kusur nasıl oyuncunun hatası olabilir ? 😉 IU bence gayet sıcak oynadı. Kimya tutmayınca tutmuyor Suk ne kadar yakışıklı olursa olsun, her kadınla kimyası tutacak diye bir kaide yok 😉

  4. Dizi hakkında vermiş olduğunuz tüm detaylar için sağolun sayenizde harika bir dizi izliyorum içtenlikle yazmış olduğunuz tanıtımı okumak bile zevk verdi kolay gelsin.

    • Ben teşekkür ederim^^ Yazımı beğenmenize sevindim 🙂

  5. damla

    evet sırf suk için izledim denebilir 🙂 çok özlemiştim yeni dizisini merakla beliyordum, kadınları tavlama sahnelerine bittim orası ayrı ❤ ama senaryo gerçekten daha iyi olmalıydı, neyse umarım bi dahaki dizisi tutulur 🙂 gözündeki problemi farketmemizin nedeni de diğer dizilerinde eyeliner kullanması.. hatta bu dizinin de ilk bölümlerinde çok göze batmıyordu çünkü eyeliner vardı dikkat ederseniz.. son bölümlere doğru sürmemiş o yüzden bu kadar göze batmış olabilir bence 🙂 kullanmalı bence çok yakışıyor, hatta sürmeli diyolar bizimkine ❤ ellerine sağlık güzel bir yazı olmuş 🙂

    • Teşekkürler yorumun için 🙂 Ben de bayağı hevesle izledim, fena bir dizi değil ama Jang’ın önceki dizilerine kıyasla çok zayıf kaldığını da kabul etmek gerek sanırım. Kızla kimyalarının hiç tutmamasının da bunda çok büyük bir etkisi var. Eyeliner etkisi olabilir evet ama çekim açılarında da bir gariplik vardı sanki ne olursa olsun bu durum dikkat çekiciydi. Yazımı beğenmenize sevindim ^^

Bir Yanıt Bırakın

