Darkangelhome

KAT-TUN 22. SINGLE – IN FACT


Bir KAT-TUN yeni single tanıtım yazısıyla daha karşınızdayım efenimmm~ Bu yazımı göndermekte geciktim biliyorum ama zamansızlıktan hiçbir yazımı yetiştiremiyorum ne yazık ki 😦 Ama elimden geleni yaparak geç olsun ama güç olmasın diyerekten yazımı yine de yayınlamak istiyorum. Çünkü KAT-TUN un yeni single ve albümleri hakkında yazmak benim için bir gelenek biliyorsunuz^^

IN FACT KAT-TUN un 22. singleı olarak Oricon’u toplamda 145.872 adetlik satışla 1. sırada tamamlamayı başardı. Debutlarından itibaren devam eden 1. lik gelenekleri de böylece kırılmamış oldu. Tanaka Koki’nin gruptan ayrılmasından sonra çıkardıkları ilk single olan IN FACT satış grafiği olarak bir önceki singlelarından daha iyi genel olarak ise düşük bir satış rakamında kaldı. Yine de 150 bin sınırını geçebilen bir single için az sattı denmesi de abes olacağından bunun KAT-TUN gibi darbe üstüne darbe atlatan bir grup için büyük başarı olduğu görüşündeyim. Koki’nin gruba kaybettirdiği hayran 20-25 bin civarında görüldüğü üzere. 😦

Yukarıdaki grafikte de göreceğiniz üzere 2. ve 3. haftada gelen satışlarla single toplam satışını 157 binin üzerine taşımayı başardı. Yıl sonuna kadar 160 bini geçeceğini umut ediyorum. Özellikle de şu sıralar konser turları başlamışken biraz daha satış eklenecektir. Gelelim singlea neredeyse tam 1 yıl aradan sonra yayınlanan ilk singleları olan IN FACT gerçekten de özenle hazırlanmış bir single. Bütün parçalarını çok sevdim. Özellikle BLACK ve MY SECRET benim favorilerim. KAT-TUN un eskiden çalıştığı kaliteli aranjör ve müzisyenlere yeniden geri dönüş yapması da single ve albümlerine kalite getirdi bence. Keşke bunu çok daha önce yapsalardı. Jin gittikten sonra mesela 😦 Sıra sıra şarkıları bir inceleyelim bakalım^^

IN FACT – Miyakei / KAHLUA (GIMME LOV)

LYRICS

Singleın çıkış parçası IN FACT KAT-TUN un artık alışkın olduğumuz dans parçalarından biri. Klip yönetmenleri GIMME LOV gibi benim çok sevdiğim kliplerinin yönetmeni olunca yine başarılı bir klip ortaya çıkmış. Bu yönetmenin tarzını seviyorum gerçekten çünkü grubu verirken üyelerin çekici yönlerini de yansıtmayı başarıyor. Bence zayıf bir nakarat kısmına sahip ancak dinlemesi kesinlikle sıkmıyor. Ama bir Run For You ya da GIMME LOV değil kesinlikle.

KAT-TUN IN FACT PV

Klipten ve kamera arkasından bazı sahnelere yer vermek istiyorum. Özellikle KAT-TUN un klip makingleri meşhurdur. Sırf bunun için bile single çıkarsınlar istiyorum yav XD

Junno meşhur pununu yapına onu cool bulan tek Kame oluyor XD o BU İriguchi Deguchi Taguchi şeysini yaparken diğer üyelerin bakışlarına her seferinde kopuyorum ben ama hahaha XD

Seksiliğin kitabını yazmaya kendini kaptırmış Kame…….*_* Çekim aralarında bile hala devam ediyor bak aloooooo ppgfpfhfg

BELIEVE IN MYSELF – Leika Leon (Ultimate Wheels, Change Ur World )

LYRICS

Kame’nin sunucularından olduğu GOING programının aynı zamanda da Japonya Beysbol Ligi’nin bu seneki resmi şarkısı olan Believe In Myself tam bir spor parçası. Sözleri olsun temposu olsun ben taraftar parçasıyım diyor ama bir tribün şarkısı değil maalesef. KAT-TUN bence bu konuda gerçekten çabalıyor. Ama DRAMATIC ve GOING hariç diğer hiçbir parçaları bir tribün parçası değildi. Şöyle taraftarların ağzına sakız olacak bir parça yapamadılar hala ama yaptıkları bütün spor parçalarının da bir kalitesi olduğunu kabul etmek gerek.^^

BIRDS – Koudai Iwatsubo (in the dark)

LYRICS

Bu parça pek fanının singledaki favori parçası benim ise favori sıralamamda üçüncü sırada kendine yer bulabildi ama ne yapayım hepsi birbirinden güzel bu parçaların ayol! XD Şarkı taşıdığı İspanyol ezgileriyle diğerlerinden sıyrılıp benim de ilgimi çekti. Aslında dinledikçe dinleyesiniz geliyor. Böyle parçaları dinledikçe KAT-TUN un daha çok İspanyol havası taşıyan parça seslendirmesini istiyorum. Geçmişte bu tarz parçaları çoktu son zamanlarda ise nadiren bu lezzette parçalar yapıyorlar. Ne bileyim şöyle İspanyol dansları izleyebileyeceğimiz bir klibin geleceği bir şarkı olsa pghbpfhfgphgfh ♥

BLACK – 25 graffiti (4U) Aranjman DAICHI (Birth)

LYRICS

Bu parça benim IN FACT singleındaki favori parçam. Öncelikle KAT-TUN un gruplarının rapperını kaybettikten sonra böyle bir parça yapma cesaretini gösterdikleri için tebrik etmek istiyorum. Hip Hop ezgilerindeki BLACK Koki’nin ardında bıraktığı deliği kapatabilecek yetenekte şarkıcılar olduklarını adeta herkese gösteriyor. Elbette Koki’nin yeri bizler için asla dolmayacak tıpkı Jin’in yerinin de dolmayacağı gibi ama şu an kimsenin yapabileceği bir şey yok ve grup bizlere hala mükemmel parçalar sunmaya devam ediyorken bize düşen sadece onları alkışlamak olacaktır. Bu parçanın kusur bulabileceğim hiçbir noktası yok. Akıcı temposunda sallanarak dinlemekten başka yapacak bir şey yok.




DANGEROUS – Rucca (Kusabi, Live On)

LYRICS

Bu parça KAT-TUN un her singleda bulunan ” konser ” parçası. Tıpkı ” Perfect ” in gizli bomba olması gibi Dangerous da singleın gizli bombası. Konserlerde seyirciden tepki alabileceğiniz türden. Bu singledaki diğer parçaların aksine tam anlamıyla dans edebileceğiniz tek parça da bu. Kame’nin solo partı yakışıyor hani. Come Here konser turlarında da seyircilerin parçaya seve seve eşlik ettiklerini duyduğumda haklı olduğumu bir kere daha anlamış oldum 🙂

MY SECRET – Forest Young (Fire and Ice) Düzenleyen Steven Lee

LYRICS

MY SECRETS e gelene kadar neredeyse KAT-TUN ballad olmayan bir single mı çıkarmış yaa olmuştum. Bu parça KAT-TUN un en sevdiğim aranjörü Steven Lee’nin dokunuşlarını taşıyan mükemmel bir parça. Adam ciddi anlamda KAT-TUN u tanıyor ve bu gruba uyacak parçalar yapmasını beceriyor. Umarım KAT-TUN da bunun farkına varır ve Steven Lee’ye daha fazla şarkı yaptırır bizlerin de kulaklarının pası silinir. My Secrets tam bir ballad olmasa da bir ballad tadını veriyor. Come Here konser turunun DVD si yayınlanırsa en çok BLACK ile birlikte bu parçanın performansını merakla bekleyeceğim.

Gelelim IN FACT için katıldıkları müzik programları performanslara~ Ne yazık ki tıpkı albümleri gibi singleları için de fazla programa katılmadılar. İlk olarak sunuculuğunu üstlendikleri SC Premium da izledik IN FACT performansını. Detaylı eleştirmesini Uzak Doğu postasında yapmıştım ama bu performası buraya da almam gerekiyordu. Dans koreografilerinin ne denli özenli ve başarılı olduğunu bir kere daha vurgulamadan edemeyeceğim. Junno’nun dans partlarda ön plana geçmeye başladığını görüyoruz ki bence bu geç kalınmış bir karar. Kame’nin yanında en az onun kadar iyi dans eden birinin olması gerekiyor ki Ueda ve Nakamaru bu konuda yanına yaklaşamayacakları için tek seçenek Junno kalıyordu.

KAT-TUN SC PREMIUM IN FACT PERFORMANS

KAT-TUN un ikinci durağı geleneksel Music Station programı oldu. In Fact ın yaz singleı olması dolayısıyla kıyafetlerindeki yaz havasından çok hoşlandım. En azından PV lerindeki gibi çiçek böcek olmamışlardı. XD Performansları SC Premium performansından daha zayıftı bence. Eh sonuçta SC performansına bayağı bir hazırlık yapıp istedikleri kadar tekrar edebiliyor ve en iyi performansı yayınlayabiliyorlar. Ama canlı programda bunu yapma şansları yok. Kame’nin çene hizasındaki mikrofonu sesini yansıtmakta zayıf kalsa da yine de ellerinden geldiğince iyi bir performans sundular. Ancak şarkıya başlamadan önce geleneksel hale gelmiş olan halkayı oluşturmaları her seferinde beni benden alıyor. Çok tatlılar^^

KAT-TUN MUSIC STATION IN FACT PERFORMANS

Son olarak da KAT-TUN birkaç gün önce katıldığı Music Day özel eğlence programında önce Birth sonra da In Fact ı seslendirdi. Bu kez Music Station’dan çok daha iyilerdi. Seyirciler arasında konser turları Come Here’ın penlightlarından taşıyan fanlar olduğu dikkatlerden kaçmadı. *_*

KAT-TUN IN FACT MUSIC DAY PERFORMANS

Bir single inceleme yazımızın daha sonuna gelmiş bulunmaktayız. Umarım KAT-TUN 2014 te daha fazla single çıkarır ve ben de daha fazla inceleme yazısı hazırlarım. Sırada Come Here albümünün tanıtım yazısı var. Siz önce bunu bi sindirin hele 😉

KAT-TUN başına helen her türlü belaya rağmen hala dimdik ayakta kalmasını beceren harika bir grup. Ben de Kame gibi başarılarını kutluyorum. *_* ♥

Bir Cevap Yazın

