Darkangelhome

Shingeki no kyojin: Attack on Titan


Yönetmen : Shinji Higuchi
Prodüktör : Yoshihiro Sato
Uyarlandığı Kaynak : Attack on Titan – mangaka Hajime Isayama
Muzik : Shiro Sagisu
Them song: “Anti-Hero” ve “SOS” – Sekai no Owari
Ülke : Japonya
Dil: Japonca

OYUNCULAR

Haruma Miura – Eren Jaeger
Kiko Mizuhara – Mikasa Ackerman
Kanata Hongō – Armin Arlert
Hiroki Hasegawa – Shikishima
Takahiro Miura – Jean Kirstein
Nanami Sakuraba – Sasha Blouse
Satoru Matsuo – Sannagi
Shu Watanabe – Fukushi
Ayame Misaki – Hiana
Rina Takeda – Lil
Satomi Ishihara – Hans
Pierre Taki – Souda
Jun Kunimura – Kubal

KONU: İnsanlar birden ortaya çıkan korkunç güçlü devlerden kurtulabilmek için ördükleri yüzlerce metrelik duvarların arkasına saklanmıştır. Üç kademelik duvarlar tarım bölgesi, ticari bölge ve kraliyet bölgesi olarak üçe ayrılmıştır. Yüz yıllık huzurun ardından bir gün dış duvardan bile yüksek bir devin ortaya çıkması ve bir ayak darbesiyle duvarda gedik açmasıyla insanlığı zor günler beklemektedir. Büyük kayıplar veren ve ikinci sur bölgesine kaçmak zorunda kalan insanlık tarım bölgesini kaybettiği için açlıkla mücadele etmeye başlar. Bölgeyi istila etmiş devlerden temizlemek ve tarım bölgesini geri alabilmek için özel teçhizatlarıyla mücadele veren askerler tek umutlarıdır. Ancak yenildi çok yakındır ve beklenmedik umudun ortaya çıkışı ise yeni bilgilerin gün ışığına çıkmasına yol açacaktır. Olaylar Eren, Mikasa ve Armin’den oluşan çocukluk arkadaşlarının çevresinde gelişmektedir.

Film aynı adlı mangadan uyarlanmıştır. Ancak hikayeyi değiştirmesinin yanı sıra orijinal mangadaki karakterleri de tamamen farklı yaratması neticesinde sinema eleştirmenlerinden 100/40 puan almıştır. Sinema eleştirmenlerinin yerden yere vurduğu filmin yönetmeni ve görsel efektlerden sorumlu elşemanı kendini kaybederek twitter üzerinden eleştirmenlere yönelik cevaplar vermişler, kendilerinin Hollywood filmlerinin sahip olduğu bütçeye sahip olmadığını ve bu yüzden filminin onlarla kıyaslanmaması gerektiğini söylemişlerdir. Bununla da yetinmeyip yönetmen bey ” Kim filmi izlemeyi hak etmeyen bu insanları ön gösterime davet etti? ” gibisinden çıkışmıştır bir de 😄

Film gösterime girdiği haftayı gişede birinci kapatmış ancak sadece eleştirmenlerden değil seyircilerden de gelen sert eleştiriler sonrasında ikinci hafta 5. sıraya, üçüncü haftasında 6. sıraya gerilemiştir. İlk hafta 466,953 kişi tarafından izlenmiş ve 603,466,200 Yen (4,853,678 USD) hasılat elde etmiştir. Hasılatın şu sıralarda 5 milyon doları geçtiği söyleniyor. Film aynı zamanda Avustralya, Yeni Zellanda, Kuzey ve Güney Amerika’da da gösterime girecek. Film dünya premierini Los Angeles California’da yönetmen ve baş rol oyuncularının katılımıyla gerçekleştirdi. Ancak film daha gösterime girmesinin ikinci haftasında yüksek kalitede İnternete sızarak yapımcılara bir darbe daha vurulmuş oldu. Birinci filmin devamı olan 2. film Eylül ayının son haftasında gösterime girecek. Bu zamana kadar Japon NTV kanalında bir de aradaki olayları konu edinen bir dizi yayınlanacak. Ama bu ikinci filmin kurtulmasını sağlayacak mı göreceğiz.

Mangasından kısaca bahsetmek gerekirse Hajime Isayama tarafından yazılan manga 2009 yılında başlamıştır. 50 milyon kopya Japonya’da,2,5 milyon kopya da deniz aşırı satan manga büyük bir başarıya imza atarak dikkatleri üzerine çekmiş ve sonrasında animeye uyarlanmıştır. Animenin ilk sezonu yayınlanmış, ikinci sezonu ise 2016 yılında yayınlanmaya başlayacak. Manganın yaratıcısı bir gün internet kafede kendisini yakalarından kavrayan bir adama karşı duyduğu korku sonrasında yarattığı mangasında devleri ve onlara karşı duyulan korkuyu işlemeye karar vermiş. Aynı zamanda duvarlar içinde yaşayan ve dışarıya büyük bir korku besleyen insanların da Japonya’nın kültürüne gönderme niteliğini taşıdığını da vurgulamalıyım. Ayrıca Attack on Titan ve Marvel Comics cross bir hikayeye de imza atarak ilgi toplamış, serinin Hollywood’a uyarlamanması konusundaki beklentileri arttırmıştır. ” Attack on Avengers ” yine yaratıcı Hajime Isayama tarafından yazılmış ve Gerardo Sandova tarafından çizilmiştir.

KİŞİSEL YORUM ( SPOİLER İÇERMEKTEDİR)

Kötü. Kötü kardeşim işte kötü bir film. Neresinden tutsak elimizde kalıyor. Filmin en büyük hatası orijinal hikayeyi değiştirerek affedersiniz bok etmesi. Öncelikle Eren ve Mikasa öyle ilişki içinde falan değillerdi. Mikasa da zaten serinin başında küçükken başından geçen olaylar yüzünden soğuk ve hayatın acı gerçekleriyle tanışmış bir karakterdi. Gülümsediği anlar nadir olan korunmaya muhtaç değil aksine koruyan cool bir karakterdi kısaca. Ayrıca Eren’in annesi gözlerinin önünde o ilk saldırıda bir titan tarafından yenilerek üzerinde travmatik bir etki bırakmıştır ki Eren daha sonra bu olay yüzünden hissettiği öfkeyi kullanarak pek çok kez olayların akışını değiştirmiştir. Armin ise pratik ve akıllı çıkışları olan, kimsenin aklına gelmeyecek planları kurabilen bir taktik deha aslında ama filmde bunun esamesi okunmuyor. Karakterleri bu kadar değiştirdikten sonra olay akışları da karman çorman hale gelmiş dolayısıyla.

Örneğin Eren’in her zaman katılmak için heves duyduğu keşif birliği yok kurulmalarına daha yeni karar verilmiş. Dolayısıyla film serisinde Levi gibi çoooook önemli bir karakterin yer almayacağı açıklandı. Zaten bu bile filmden koca bir puanın kırılmasına kafi ama sadece bu mu? Olaylar ve geçişler o kadar hızlı anlatılmakta ki çaresizlik, sıkışmışlık ve eziklik hissini alamıyorsunuz. Animeyi izlerken ekrandan taşan ” herkes ölebilir ” mesajını ve ağır dramatik havayı filmden almak mümkün değil ne yazık ki. Karakterler arasındaki etkileşim bu kadar kötü olunca, senaryoda kafam kadar boşluklar olunca elbette insan izlediğinden soğuyor.

Görsel efektlere gelince devler konunda yarı yarıya olumlu düşünüyorum. Çünkü her ne kadar Japonya teknolojinin göbeği dahi olsa bu tarz filmler yaratma açısından çok acemiler. Ayrıca bir Hollywood filminin bütçesine sahip olmadıklarını söylemelerini de haklı buluyorum. Ne yazık ki Japonya da sinema sektörüne ayrılan bütçeler öyle Hollywood piyasasındakiler kadar yüksek değil.Elbette bu yönetmenin eleştiri kaldıramayan yapısıyla sağa sola saldırmasını gerektirmez. Filmin kötü kardeşim kabul et işe. Sadece karakter ve senaryo değil oyuncu yönetimi de kötü.

Bakıyorum Eren rolünde Miura resmen dökülüyor. Miura aslında iyi oyuncudur, severek izlerdim kendisini ama filmde tanıyamadım. Bu kadar kötü mü oynanır bir karakter?… Sanırsınız ki adamı kolundan zorla sürüklemişler sete. Abi oynamak istemiyorduysan neden girdim filmin oyuncu seçmelerine? Kim zorladı ki seni? Böyle ıkına ıkına oynamalar falan, gözlerinin altına çekmiş rimeli Eren’in taşıdığı psikolojik yıkımı yansıtmakta son derece aciz bir oyunculuk sergilemiş. Zaten filmin Amerika galasındaki tavırları da hoşuma gitmemişti. Gerçekten bu prodüksiyonun parçası olmak istemediğini ama ajansının onu zorladığını düşünmeye başladım o derece yani.

Kiko’ya gelince şimdi kabul etmek gerek pek fazla rolü ve sahnesi yoktu. Göründüğü sahnelerde de elinden geleni yapmış ama canlandırdığı karakter ile mangadaki Mikasa arasındaki dağlar kadar farklar nedeniyle bu yeni yumuşak Mikasa’ya alışamadığımı itiraf etmem gerek. Kanata Hongō Armin rolünde idare eder bir performans sunarken keşke saçlarını en azından Armin’inki gibi kesselerdi ya da rengini sarı falan yapsalardı. Çünkü inanın bazı sahnelerde Miura ile birbirlerine ikiz kardeş gibi benziyorlar ve kim Eren kim Armin ayırt etmekte zorlanıyorsunuz. Diğer yan karakterlerde önemli olanlar vardı ama en önemlilerinden bazıları yoktu. Mesela Annie Leonhart karakteri ki zaten animeyi izleyenler neden bahsettiğimi anlamışlardır. Ayrıca dev fırlatan şişko karakter kadar bayağı bir karakter görmedim. Rezillik resmen animeye, mangaya hakaret.

Filmin dişe dokunur bir müziği yok kapanış jeneriğindeki Sekai no Owari parçası ” Anti-Hero ” yu beğenmemiştim ama bu filme yakışan bir parça olduğunu düşünüyorum artık. Zira orijinal hikayenin sahip olduğu dram ve şiddetten farklı bir film, dolayısıyla daha rock ve sert bir parça yakışmayacakmış bu filme.

Filmi Türkçe alt yazılı olarak BURADAN izleyebilirsiniz.

Attack on Titan’ın animesini Türkçe alt yazılı olarak BURADAN izleyebilirsiniz.

Universal Studyo Japan da bulunan devasa maket

Kaptanımız Levi ♥ Öl de ölelim kapitannnnn~ Bu gözler nasıl da aradı seni 😦


10/4 Neden?

Kötü bir uyarlama da ondan. Daha fazlasını söylemeye gerek yok. Bir uyarlamanın orijinal hikayeye yeni bir bakış getirdiği konulardan değil Attack on Titan. Dayandığı temelleri bir bir kırarsan koca bina yıkılır. Böyle hikayeleri ne kadar aslına uygun aktarırsanız o kadar puan kazanırsınız seyircilerden. ” Aşk ve Gurur ” u uzay çağına dahi uyarlasanız aynı zevki alabilirsiniz ama Attack on Titan’daki intikam güdüsünü yok ederseniz, sırlarına yeterince önem vermezseniz o zaman işte ortaya böyle saman tadında bir film çıkar.

Sekai no Owari – Anti Hero

Filmin traileri

Reklamlar

4 Yorum

  1. Yani sen o kadar zaman filmi bekle karşına saçma sapan uyarlama olmayan bir ‘uyarlama’ çıksın. Yönetmen de pek salak. Elinde misler gibi bir konu+senaryo varken yeniden kafasına göre konu yazmak nereden çıktı yane..

    Film resmen manganın ve animenin hayranlarına hakaret. Mükemmel çizilmiş karakterler çizgilerinden bu kadar uzak aktarılabilirdi sanırım.

    Filmin olmuş dediğim tek yönü duvarı aşan ve nanik yapan dev efektiydi. Filmin tamamı tırt yoksa 😛

    * Hiçbir karakter aslına uygun değil. Bir kere zaten en baştan dalyan gibi oyuncular seçmek yerine genç oyuncular tercih edilmeliydi. Anime karakterler çocuk yaşta iken başlıyor ve ilk titan saldırısı da o sırada oluyor. Karakterler de o saldırının yıkıcı etkisiyle zaten var!! olan keşif birliğine katılmaya karar veriyorlar. Zaten Eren karakteri hali hazırda ‘Kaptan Levi’ye olan büyük hayranlığı bu konuya zemin hazırlamış haldeydi.

    * Karakterler aslına uygun değil dedik mi dedik. Mikasa karakteri zaten aşırı ‘COOL’ bir karakterken fingirdeyen+kikirdeyen biri olmuş. Mikasa’nın mükemmel bir şekilde söylediği ‘Eren’ kelimesini yılışık yılışık söyleyen Mikasa evlerden ırak. Nerede o bizim sert duruşlu, düşüncelerinden, ideallerinden taviz vermeyen, azimli, güçlü, çalışkan ve keşif birliğin en başarılı öğrencisi. pehhh Mikasa karakteri yapmak istemişler ortaya anadolu çorbası çıkmış.

    * Bir de karakterler arasında aslında olmayan aşk+kıskançlık saçmalıkları. Bir de filmin bir sahnesinde çocuğu olan karakter memelerini elletti Eren’e ohaaa yani bu kadar mı çizgisinden çıkılır bir konunun. Tamam anladık seks her halükarda satar diyorsunuz da çok cıkss olmuş yani. Aşırı zorlama yane 😛

    * Kafalarından olmayan hikayeler, karakterler ve konular uydurmuş film ekibi. Oturup ciddi anlamda bu projeyi nasıl b.ka çevirebiliriz diye ciddi bir emek harcanmış. Bir de kalkmış sosyal medyada klavye delikanlılığı taslıyor. Alırlar façanı aşaaa 😛

    * Aman izlemeyin saçmalık zaman kaybı bence. Biz zar zor izledik bitirdik. Birince şükredip bilgisayarın ekranını öpüp alnıma koydum. Gidin animesini izleyin. En azından Levi gibi anime dünyasının en şükela karakterlerinden birisini görmüş olursunuz.

    10 üzerinden -10

    • Doğru söze ne denir? 😀 Benimle birlikte seyrederek acımı paylaşan kardişciğime teşekkürler 🙂 Valla filmi yerinde dediğimiz gibi animesini seyredin çok çok daha iyi^^

  2. po ke

    “Japonlara anime mecbur edilsin, film çevirmek yasaklansın” fikrinin başka bir ispatıdır.

    • Hepsi bu kadar kötü olmuyor ama başa çıkamayacağın prodüksiyona da bile bile lades demeyeceksin arkadaş değil mi ama :p

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: