Darkangelhome

God’s Gift – 14 days – Gelecek Notların, Geçmişse Sınavındır…


gods-gift_zpswwhqclds

Dizinin Adı : God’s Gift – 14 Days
Orijinal Adı : Shineui Sunmool – 14 Il
Yönetmen : Lee Dong Hoon
Senaryo : Choi Ran
Tür : Dram, Fantastik, Gerilim, Aksiyon
Bölüm sayısı : 16 + Kamera Arkası Özel Bölüm
Yayın Yılı : 2014
Ülke : G.Kore
Dil : Korece

OYUNCULAR

Lee Bo Young – Kim Soo Hyun
Jo Seung Woo – Ki Dong Chan
Kim Tae Woo – Han Ji Hoon
Jung Gyeo Woon – Hyun Woo Jin
Kim Yoo Bin – Han Saet Byul
Baro – Ki Young-Gyu
No Min Woo – Te Oh (Snake)
Jung Eun-Pyo – Ki Dong-Ho

4402_GodsGift14Days_Nowplay_Small_1_zps8dn6mi9z

KONUSU : Bir TV programının yapımcılarından biri olan Kim Soo Hyun’un küçük kızı canlı yayın sırasında kaçırılır ve bir hafta sonra bir gölde ölü olarak bulunur. Kızının ölümünden sonra bunalıma giren ve kendini affedemeyen anne kızının ölü bulunduğu göle giderek intihar eder. Aynı anda eski bir polis dedektifi olan ama şimdilerde özel dedektiflik yapan ve başka bir kadınla yakaladığı için karısı tarafından terk edilmiş mafya patronunun adamları tarafından ayağına bağlanan beton kütleyle göle atılan Ki Dong Chan’da ölümle yüz yüze gelmiştir. Gölün dibinde ölümle kucaklaşan bu ikilinin kaderleri hiç bilmedikleri kadar birbirine bağlıdır aslında. Gölden kurtulan ikili kendilerini birden olayların yaşandığı günün tam 14 gün öncesinde bulurlar. Kim Soo Hyun ve Ki Dong Chan’ın küçük kızı ve başka masum hayatları kurtarmak için 2 haftaları vardır. Bu iki hafta boyunca daha önce bilmedikleri pek çok şeyi keşfedecek, gerçek katilin peşinde geçmişin bütün sırlarını gün yüzüne çıkaracaklardır.

Dizi Hans Christian Andersen‘in 1847 yılında yayınlanmış ” The Story of a Mother ” hikayesinden esinlenmiştir. Hikayenin orijinalinde ölüm iki çocuktan birini seçip diğerinin ölmesi seçeneğini anneye sunmuş, anne seçim yapamayınca Azrail çocuğu alıp götürmüş, anne çocuğundan vazgeçmek zorunda kalmıştır.

Ki Young Gyu rolünde Kpop grubu B1A4 üyesi Baro‘yu izliyoruz. Dizinin elde ettiği en yüksek reyting 12.8% olmuş. Çeşitli büyük ödül törenlerinde pek çok dalda aday olsa da ne yazık ki elleri boş dönen dizilerden biri olan God Gift yapımcılarına göre Kore’de fazla örnekleri yapılmayan bir dal olan gerilim/polisiye dalında yapılmış nadir denemelerden birisi. Eh karşısında You Came From Stars, Heirs gibi reyting canavarı popüler diziler olunca bu polisiye gerilim dizisinin ne yazık ki fazla şansı olamamış. Dizi ayrıca Tayvan’da da yayınlanmıştır.

2017 yılından ekleme : Dizinin Amerikan uyarlaması ” Somewhere Between ” 14 Temmuz itibariye ABC kanalında yayınlanmaya başlıyor. Sevenlerinin bilgisine.^^

GodsGift_14Days_suspects_bc1_zpsqttr3pin

KİŞİSEL YORUM : Kore dizileri denildiğinde pembe romanslar, cılkı çıkmış fantastik yapımlar, nereye bağlanacağını bilemeyen senaryolar yüzünden karman çorman olmuş ama baş rolleri sayesinde tutan yapımlar her tarafı kaplamış durumda. Sağlam ve kaliteli polisiye yapımlar izlemek çok zor. Special Affairs Team TEN gibi yapımlara hasret kaldığımızı belirtmeliyim. Yapımcıların seyirciden fazla destek almayacaklarını bile bile böyle bir yapıma girişmelerini gerçekten çok takdir ettim. Baş rollerdeki kaliteli oyuncular, ters köşelerle dolu senaryosu ve temposu hiç düşmeyen içeriğiyle dolu dolu bir dizi olmuş God Gift. Öncelikle dizinin pozitif yanlarından bahsetmek istiyorum, bir çocuk kitabından esinlenilerek yaratılmış hikayesi gerçekten çok güzel. Dizi annelerin çocuklarına duydukları büyük sevgiye odaklanıyor. Dizilerini sadece aşk varsa seçip izleyen seyircilere göre bir yapım olmadığını şimdiden söyleyeyim. Dizinin oyuncu kadrosu oldukça başarılı.

cho-seung-woo-07_zpslsacj1rm 13574645284_40a7f6fa29_o_zpscpcjrosqGodsGift_JoSeungWoo_bc1_zpsejrpgfa0 gift13-00442a_zps1xklydw3

Cho Seung Woo‘yu bu diziyle keşfettikten sonra ne kadar yetenekli oyuncular varmış ama bizler popüler oldukları için boğazımıza dayatılan, sadece şekil ama yetenek sıfır adamlar yüzünden bu oyuncuları izleyemiyormuşuz diye düşündüm. Çünkü gerçekten inanılmaz bir performans gösteriyor dizi boyunca. Cho Seung Woo babası ve kız kardeşi müzikal oyuncusu/şarkıcı olmasının da etkisiyle kendisi de bu dünyaya adım atmış bir oyuncuymuş. Daha çok tiyatro ve müzikal sahneleyen oyuncu gösterdiği üstün performanslar sonrasında sinema sektörüne de hemen kabul edilmiş tabii ki. Rol aldığı filmlerin bu kadar az oluşunun nedeni hem müzikal sahneye daha fazla yer ayırması, hem de kendi tercihiymiş. Dizilerde oynamayı bile ancak 2012 yılından sonra kabul etmeye başlamış, teklifleri kabul etmeme nedeni de yemeğe ve uyumaya fazla vaktinin kalmayacağını düşünmesiymiş.^^ Ayrıca basın toplantısında bu konuda gelen soruyu da her zaman aynı konularda bilindik senaryoların teklif edildiğini, kendisi ise daha zorlayıcı, değişik, orijinal ve bir oyuncu olarak ona bir şeyler katacak yapımları tercih ettiğini söylemiş. Sanırım onu çok fazla yapımda izleyememizin nedenlerinden biri de bu :/

İlk dizisinde rol almayı bile fanlarından gelen isteklerin yoğunlaşması üzerine kabul etmiş. Düşünün o kadar iyi oyuncu ki askerden döndükten sonra rol aldığı ” Jekyll and Hyde “ müzikali için ona Kore’de şimdiye dek bir müzikal oyuncusuna ödenen en yüksek ücret ödenmiş. Biletlere ilgi o kadar yüksekmiş ki satışa çıktığı birkaç dakika içinde tükenmekle kalmamış siteyi de çökertmiş. XD Cho Seung Woo’ yu yayınlanmış kamera arkalarında izlerseniz nasıl bir oyuncu olduğunu çok daha iyi anlayacaksınız diye düşünüyorum. Diğer oyuncuların aksine o rol yaparken bütün setin sessizliğe bürünerek hayran hayran kendilerini izledikleri performansa kaptırmalarını, sahne biter bitmez rolünden çabucak sıyrılıp ” action ” emriyle birlikte bambaşka birine dönüşmesini görünce tiyatronun bir oyuncuya neler katabileceğini ve ne kadar önemli olduğunu bir kere daha anladım. Bu arada kendisi yine müzikallerde rol almayı seven JYJ grubu Junsu’nun da yakın arkadaşı.^^

Cho Seung Woo’nun dizide sergilediği performans müthiş. Sadece aksanlı bir şekilde oynaması değil, aksiyon sahnelerinde müthiş olmasının yanı sıra dizinin en dramatik sahnelerinin de altından büyük bir beceri ve yetenekle kalkmış olması da izleyici olarak beni fazlasıyla keyiflendirdi. Dizinin adeta lokomotifi olan karakteri olmasaydı sanırım dizi bu kadar iyi olmazdı. Baş rol oyuncusu olan Lee Bo Young’dan kat be kat iyi oyunculuk sergileyerek rol bile çalmış hatundan.^^ Ayrıca müzikal oyuncusu olduğunu güzel sesini bizimle paylaştığı güzel bir sahneyle de sergilemekten geri kalmamış. ♥

godsgift1-00292a_zpsrvicgfld Screenshot2014-04-03at41001AM_zpsa32itx28

Lee Bo Young‘a gelince sanırım bu oyuncunun kapasitesi belli. İyi bir oyuncu ama sadece mimiksel olarak, duygusal olarak değil. Çünkü oynadığı karakterin duygularını bu kadının gözlerinde görmek mümkün değil. Acıyı veya mutluluğu gözlerine yansıtamayan oyunculardan. İzlerken fazla göze batmasa da özellikle duygusal sahnelerde beni rahatsız ediyor bu görünüşü. Dizi boyunca en beğendiğim performansı canlı yayında katile hitap ettiği kısım ve bir de fidyeciyi ayaklarına kapanarak, dövülerek bile olsa bırakmadığı sahneydi. Çok güzel ve yetenekli bir kadın, ayrıca diğer Koreli artistlerin almayıp burun kıvırdıkları böyle senaryoları alacak kadar da cesaretli olmasını takdir ediyorum. Dediğim gibi bir sahnede çok başarılıysa ötekinde çok kötü olması seyirci olarak beni sinir ediyor ne yapayım. XD Cho Seung-Woo ile yakaladıkları kimya da gayet güzeldi. Kader arkadaşı olan ikiliyi başarıyla canlandırmışlar.

Dizinin ana konusu, herkesin hayatını kurtarmak için seferber olduğu Han Saet Byul rolünde küçük oyuncu Kim Yoo Bin gerçekten üstün bir başarı sergilemiş. Naif, yardımseverliği her zaman başına iş açan, okuldaki rekabet ortamından nefret eden, neşeli ve sevimli küçük kızı harika canlandırmış. Dizinin özellikle çocukların bir yarış atı gibi okul, dershane ve özel dersler arasında mekik dokurken ne kadar mutsuz olabilecekleri, aileleri tarafından nasıl zorlandıklarına dair yaptığı öz eleştiriye de çok beğendim. Kore de, aslında genel olarak Asya nüfusunda böyle bir olgu ne yazık ki mevcut. Saet Byul’un en yakın arkadaşı rolünde çaylak bir oyuncu olmasına rağmen gayet iyi bir performans sergileyen Baron’u izliyoruz. Umarım kendisini daha fazla projede izleyebiliriz. Ayrıca My Girlfriend is Gumiho dizisinden hatırlayabileceğiniz No Min Woo’yu burada tanımakta zorlandım. Zaten bu oyuncu gerçek bir yılan gibi, kılıktan kılığa girip duruyor. Kendini fark ettiren ses tonu da olmasa dizi bittikten sonra uyanmanız işten bile değil. XD Dizinin müzik kullanımı, seçilen efektler de gayet yerinde.

baro_zpsjqldhg5k 05052014Idols07_zpsx6mus5re NMW_snake2_zpsnwyrjzms

Şimdi gelelim negatif özelliklerine, öncelikle senaryoda kimse masum değil. Herkes ama HERKES bir şekilde suçlu. Bir yerde yeni suçlular ve yeni olasılıklarla senaryonun temposunun düşmemesinin sağlanması iyi olsa da ” Katil Kim? “ konulu dizilerde bu kadar çok suçlunun bir arada olması tutarsızlık yaratabiliyor. Tek bir katilin araştırılmasını değil, yakalanan her suçlu, her suçun arkasındaki gizemin ortaya çıkmasını ve ana konuya bağlanmasını izliyoruz bunun yerine. Şahsen ben tek bir katil yerine bir çok katilin ortaya çıkması ama hepsinin de ana katille bağlantılı olmasını çok beğendim. Kişiye göre bu beğenilebilir, ters tepebilir de. Ayrıca illa bir bağlantı kurmak için bazen saçmaladıklarını da düşünüyorum. 😀 Özellikle beğenmediğim sahneler ortam arama sahneleri oldu. Karakter bir odaya girer ve orada arama yapar ama nasıl? Ellerini rastgele eşyaların üzerine koyup üstün körü karıştırarak arama yapılmaz kardeşim, en aceminiz, en aptalınız, en sıradan insan bile birkaç sayfayı şöyle bir karıştırıp arama yapılmayacağını bilir. Ayrıca isteri krizine girmişçesine hesap sorulmaz. Sorgulama yapılmaz. Bu sahnelerde Lee Bo Young’un çaresiz anne performansı ortaya koymaya çalıştığı açık ama o zaman kızını da önüne gelen herkese emanet çanta gibi bırakıp gitmesin. XD Kızın hayatı tehlikede kadının kızı bırakmadığı mekan ve kişi kalmadı. XD Senaryodaki ufak tefek ama can sıkan bazı tutarsızlıkları da türe acemiliklerine veriyorum. Özellikle de katille ölüm kalım mücadelesi verildikten, bütün evde kavga dövüş yapıldıktan sonra adamın ortama dönüp BÜTÜN DELİLERİ ve parmak izlerini silmiş olabileceğine asla inanmam. Üstelik adamla ölümüne kavga eden birisi olmasına rağmen ” delil yetersizliği ” denilmesi, şahit olmasına rağmen parmak izi yok diye adamın salıverilmesi saçmalığın daniskası. 😀

20140326075205101_zpswbbafomz Gods Gift - 14 Days_Big_zpsrbolhwqr

 

SPOİLER – FİNAL HAKKINDA SPOİLER YEMEK İSTEMEYEN OKUMASIN! – SPOİLER

Senarist orijinal bir yapıma imza atmak istediği için olsa gerek dizinin finalini yoruma açık bir şekilde bitirmeye çalışmış. Genel olarak Ki Dong Chan’ın öldüğü açık olsa da katil olmasına rağmen dizinin en masum kişilerden biri olan karakterin böyle bir sonla yok edilmesini seyirciler beğenmeyeceği için olsa gerek böyle bir şey yapmış. Ağabey hapishaneden çıkarken onu karşılayanların yüzünün, Ki Dong Chan’ın nasıl öldüğü veya Saet Byul’u nasıl kurtardığının gösterilmemesi, iki suya atlama sesinin olması ve Saet Byul’un ” Şövalyeye ne oldu? ” sorusuna yanıt verilmemesi hep bu yüzden yani.

Bana göre kahinin söylediği ” İkisinden biri ölmeli ” cümlesi gayet güzel bağlandı. Bazen çok sevdiğimiz karakterler ölebilir, seyirci olarak bunu kabullenmemiz lazım. Gerçek hayat adil değildir, iyiler ve masumlar ölebilir. Tabii insanlar en azından bu kurgusal hayatlarda insanların adalete kavuşmasını, iyilerin kazanmasını ve herkesin mutlu olmasını istedikleri için genellikle bu tür sonları sevmez. Bu yüzden dizi hakkında yazılan genellikle bütün yorumlarda ” çok iyi dizi ama finali berbat ” cümlesini görebilirsiniz. Seyirciyi de bir yerde anlıyorum çünkü Ki Dong Chan karakteri yaşadığı haksızlıklar ve sempatik tavırlarıyla seyircinin en fazla empati kurduğu karakter olduğu için haksız ölümü de bizler için şok edici, üzücü bir durum.

Ayrıca açıklanmamış pek çok detay da mevcut. Zengin yaşlı amca gerçekten vaat ettiği gibi Ki Dong Chan’a para bıraktı mı? Ölümünden sonra bu para ailesine ulaştırıldı mı? Hastanedeki polis şefi iyileşti mi? Hapishane önündekilerden biri o muydu? Bütün bu tezgahların arkasındaki kişiler, Genel sekreter, başkanın eşi ve oğlu da dahil olmak üzere hepsi tutuklandı mı? Gerçi özel bölümde tutuklandıklarını görüyoruz ama bu yetmiyor tabii. Kafamızda deli sorularla biten dizi en azından keşke özel bir bölümde seyircilerin bütün sorularına cevap verseydi ama o zaman açık uçlu final bir işe yaramazdı değil mi? 😀

SPOİLER – FİNAL HAKKINDA SPOİLER YEMEK İSTEMEYEN OKUMASIN!!! – SPOİLER

 

10/8 Neden?

Sadece Cho Seung Woo’nun sergilediği muhteşem performans için bile izlenmelidir. Korelilerin yavaş yavaş polisiye gerilim kulvarına ısınmaya başladıklarını görüyorum. Umarım bunun gibi pek çok yapımı izleme şansını buluruz. Amerikan hayranı avukat dizilerinden daha iyidir diye düşünüyorum.^^

Diziyi BURADAN veya BURADAN Türkçe alt yazılı olarak seyredeblirsiniz.

1397383616-image001-o_zpsjetnm7bk

Dizinin başında anlatılan masalla postumu noktalıyorum,

Uyku gafletindeki annenin evladını Azrail alıp götürmüş. Karanlıkta panik içinde evladını arayan anneye Gece Tanrıçası sormuş,

” Evladını bulmak mı istiyorsun? Öyleyse bana güzel saçlarını ver. Ben de sana Azrail’in nereye gittiğini söyleyelim. “

Derken annenin yoluna dikenli bir çalı belirmiş.

” Evladını bulmak mı istiyorsun? Öyleyse beni sıcak bedeninle sımsıkı sar. Ben de sana Azrail’in nereye gittiğini söyleyeyim.”

Nihayetinde kucağında evladıyla yürüyen Azrail’i görmüş. Bu sefer de aralarında bir göl peydah olmuş.

” Evladını bulmak mı istiyorsun? Bana saf ve içten bakan gözlerini ver. Ben de üzerimden aşmanı sağlayayım.”

Anne hiçbir tereddüdü olmaksızın iki gözünü de çıkarıp göre bırakmış.

– Eeee? Çocuğunu bulmuş mu? Hayatta mı?

Teaser

Dizimizin Rock yıldızı Snake (ICON/No Min Woo) ve çıkış parçası Snake Eyes

Cho Seung-Woo ve muhteşem sesi ♥

Reklamlar

3 Yorum

  1. Öncelikle yazın için tenkk yuu 😀 bu dizi zaman zaman karşıma geliyordu ama izlemekte kararsızdım. Yazını okuduğum zaman bi ara izlerim ben bunu demiştim veee dün gece itibariyle şok olmuş bir şekilde bitirdim:D 3 günde heyecanla izledim oldukça beğendiğim bir dizi oldu izlemeyenlere tavsiye edilirrr der spoilerlı yorumlarıma geçerim 😀

    Lağğğğğnnnn böyle bitmek zorunda mıydııı??? Tamam senarist güzel şaşırttı iyi şaşırttı kabul ama kehaneti Dong Chan üstüne almak zorunda mıydı 😦 Bence onla alakası yoktu:P Ayrıca kadın çok rahat bir şekilde kurtarabilirdi adamı, sonuçta atladığı su Fırat nehri değildi:D Dizinin en çilekeş vefalı karakteri Dong Chan iken yüzünün gülmesini beklemiştim açıkcası. Final bölümünün son dakikalarını yok artık hadi bee şeklinde izlediğimi belirteyim ama zaman zaman lan adamın gömleğine zoomlamışlardı neden zoomladılar ki diye düşündüğüm de oluyordu açıkcası:D Başrollerin uyumu güzeldi hele adamın aksanına bayıldım oldukça karizmatik bir abimizmiş takipteyim bundan sonra 😉 Mantıksızlıklar konusunda sana sonuna kadar katılıyorum. Çocuk tehlikede kadının kendisine kelepçelemesi gerekirken eskisinden daha serbest bıraktı çocuğu. Çocukta yani daha bu yaşta bu kadar rahat evden kaçıyorsa ergenlikte düşünemiyorum işin zor ablacım:D Koca olacak bozuntu dizini kır evde otur çocukla dediğinde hah ilk kez doğru bir laf ettin sevimsiz diye tepki bile verdim:D Katilin peşinden koşarken katilin geri dönüp kanıt silmesi kocaman bir oha çektirdi resmen insanı aptal yerine koymuşlardı orda. Hele hele kadın, kırtasiyecinin odasına girdiğinde yatağın altına saklanması da çok mantıksızdı çünkü yatak kapıya bakıyordu rahatlıkla saklanırken görebilirdi. Böyle ayrıntılara ben çok takılıyorum elimde olmadan ve sinirimi bozuyor:D Ama dizi genel olarak güzeldi, bazen yorulduğumu hissediyordum heyecandan:D Dong Chan karakteri çok güzel canlandırılmıştı, öfkesi, sevinci, hüznü valla hissettim ben izlerken^^ Sen bu yazıyı yazmasaydın ben daha çoooook ertelerdim bu diziyi:D Sırada moon lovers yazısı istediğimi belirtir öperim 🙂

    • İşte bu yüzden izlediğim dizi ne kadar eski olursa olsun eğer beğendiysem yorumlamayı tercih ediyorum. Diziye şans verenler çıkabileceği için^^ Gerçekten çooook beğendiğim diziler arasına girdi. Dong Chan’ı canlandıran arkadaş zaten diziyi sürüklüyor. Aksiyon sahnelerindeki başarısı, duygusal sahnelerde seyirciyi sarsabilmesi, komiklik yaptığında güldürebilmesi yeteneğinin kanıtı zaten. Ciddi anlamda çok başarılıydı ve umarım onu daha çok dizide izleyebiliriz. Bu yetenekle sadece müzikallerde rol almasın. 🙂

      Eleştirdiğim noktalara katılmana sevindim. Aslında en başında Ki Dong Chan’ın sarhoşken bu cinayeti işlediği belliydi ama karakteri tanıdıkça o yapmamıştır ruh haline girdik seyirci olarak, konduramadık üzerine, böyle bir karakter çok sevdiği çocuğu öldüremezdi. Senaristin ters köşesi de buydu zaten, alenen katil olduğu belli birini başka başka olaylar ve cinayetler çözdürürken bize unutturdu ve onu sevdirdi, sonra BAM! Di mi ya nehirde nasıl sadece Dong Chan ölmüş olabilir ki? O kadar derin olmadığı karşıdan bakınca bile belli oluyor. 😦 Kızı emanet çanta gibi bırakıp bırakıp gidiyordu sağa sola deli etti kadın beni dizi boyunca. XD Temposu ve heyecan dozu çok yüksek olduğu için de keyif veren bir diziydi. Bize bir sonraki buluşmamızda konuşacak bir şeyler çıktı desene^^ Moonlovers için taslak hazırlamaya başladım. 😉

      • Ayy evet izleyelim ya daha çok dizide oynasın hepi topu 2 dizisi var birini izledik bile 😀 Öteki de 50 bölümlük tarihi bir dizi, hiç tarzım değil 😛 Bam ki ne bam gece gece asabım bozuldu 😀 Daha çok yazı yaz ve beni daha çok diziyle tanıştır lütfen 😀 Buluştuğumuzda bol bol konuşalım 🙂 Moon lovers taslağına da çok sevindim heyecanla bekliyorum :*

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: