Darkangelhome

Kimi Ni Todoke – Belki En Zor Şey, İnsanın Kendini Değerini Fark Etmesidir…


NAME : Kimi Ni Todoke
Directed by : Naoto Kumazawa
Produced by : Takahiro Sato
Written by : Rika Nezu – Naoto Kumazawa
Story by Karuho Shiina (Kimi ni Todoke)

Oyuncular:

Mikako Tabe – Sawako Kuronuma
Haruma Miura – Shota Kazehaya
Misako Renbutsu
Haru Aoyama
Masanobu Katsumura
Mirei Kiritani
Yasuko Tomita
Natsuna Watanabe

KONU : Sawako Kuronuma daha küçük yaşlarındayken onu Halka filmindeki Sadako’ya benzeten arkadaşları tarafından Sadako olarak çağrılmaya başlanan bir kızdır. Oysaki kendi adı olan ” Sawako ” nun anlamı ferahlıktır. Arkadaşları arasındaki rivayetlere göre gözlerine direkt olarak üç saniyeden fazla bakan lanetlenmekte ve başına mutlaka kötü şeyler gelmektedir. Ayrıca onun ruhları görebildiği ve istediği kişiyi lanetleyebildiği de iddialar arasındadır. Bu yüzden bütün okul hayatı boyunca Sawako korkulan, çekinilen, uzaktan saygıyla konuşulunup kaçılan kişi olmuştur.

Aslında Sawako ruhları görmüyor, kimseyi lanetleyemiyordur. Hatta kötü bir kız bile değildir. Masum, kimsenin dikkat etmediği şeylere dikkat eden, insanların fark etmediği iyilikler yapmaya çalışan, aslında arkadaşlarına bir çok yerde yardımcı bile olan ama yaptıkları hiç fark edilmeyen biridir.

Bir gün okulun popüler delikanlılarından Kazehaya’ya yardım ettiğinde Kazehaya o güne dek hiç kimsenin görmediği, çünkü hiç dikkat etmediği bir şeyi görür. O günden sonra Kazehaya genç kıza ulaşmaya, hem kendi güzel ruhunu hem de onu fark etmesini sağlamaya çalışır.

Film gösterime girdiği ilk hafta 234 milyon yen hasılat elde ederek Tüm Zamanların En iyi ikinci açılış hasılatını elde etmiştir. Ayrıca Dallas Asya Filmleri Festivali’nde gösterilmiş, Singapur’da ” From Me to You ” adıyla gösterime girmiştir.

Film aynı adlı mangadan uyarlanmıştır. Manganın iki sezonluk bir de güzel animesi bulunmaktadır. Bence filmi izlemeden önce en azından animeyi seyretmeniz iyi olur. Çünkü hafif, rahat ve tatlı bir anime üstelik çizimleri de çok güzel. Aşağıda animenin her iki sezonunu da Türkçe alt yazıyla izleyebileceğiniz linkleri ve ayrıca filmi de Türkçe alt yazılı olarak izleyebileceğiniz linki veriyorum 😉

ANİME 1. SEZON

ANİME 2. SEZON

FİLMİ BURADAN İZLEYEBİLİRSİNİZ

KİŞİSEL YORUM : Animesini severek izlemiş biri olarak filmini aşırı derecede beğenmedim ama yine de gayet seviyeli, abartılmamış, çok naif bir şekilde işlenmiş ve aslında animenin taşıdığı o tatlı dünyaya yakın bir çizgide işlenmiş olduğunu düşünüyorum. Başrol oyuncusu özellikle başarılı ama kalbimde özel bir yeri olan Haruma Miura’nın bu filmde olması bile bir artı film için. Rolü de sıradışı olmasa da Haruma duygularını iletmeye çalışan Kazehaya rolünde gayet iyi.

Ama en başarılı karakter Misako Renbutsu tarafından canlandırılan Yoshida Chizuru bence. Oyuncu role uygun, filmin taşıdığı ağır havayı dağıtan neşesiyle hayat veren bir karakter. 😉

10/8 Neden? İnsan önce kendi değerini bilmeli. Başkalarının ona biçtiği kalıplarla değil, başkalarının ona yakıştırdıklarıyla değil, başkalarının hakkında düşündükleriyle değil… Kıssadan hisse filmin ve animenin vermeye çalıştığı mesaj, belki de en zor şey insanın kendi değerini fark etmesidir. 😉

7 Yorum

  1. En sevdiğim animelerden kimi ni todoke hatta belki de en sevdiğim olabilir 🙂 Ben izlediğim sıralarda ikinci sezonu bütün olarak yoktu linkler falan hep kırık çıkıyordu sonra da kaldı gitti ama şimdi ilk fırsatımda izleyeceğim onu da hatırlattığın güzel oldu 🙂
    Filmi de beklediğim gibiydi sonuçta anime olduğu için tam yansıtılamayacağı belli bir şey o yüzden beğendim.Yani başka uyarlamalarda olduğu gibi batırmamışlar güzelce yapmışlar.Kıyafet saç gibi şeylere bile birebir uymaya çalışmışlar.Chizuru rolündeki kız da gerçekten iyiydi.

    • Bence de abartmayan ve animenin naife havasına gayet uygun bir film olmuş. Fazlasıyla şekerlenmiş romantik filmleri sevenlere göre değil bu film. Seviyeli ve vermek istediği güzel ve farklı mesajlar var. Romantik bir filmden ziyade bir arkadaşlık ve insanın kendini bulması üzerine bir film. Animesi zaten güzeldi ben de filmi beğendim 🙂

  2. seniduydum

    Ben animesini izlemedim ama filmi de aşırı beğendiğim söylemez..Daha güzel detaylar işlenebilirdi bence biraz sönük bir yapım olmuş..Vermeye çalıştığı mesajın güzel olması ve Haruma Miura’nın başrolde olması filmin bana göre artıları.. İzlenir mi izlenir elbette ama çok yüksek beklentiler içerisinde değilseniz.. Güzel yazınız için teşekkürler 🙂

    • Aynen öyle, gerçekten de çok naif bir film. Zaten ben de yazımda bunun altını çizdim. Bazen vıcık vıcık romantizimden daha fazla hoşuma gidiyor bu tarz sadece ama seviyeli filmler benim. Karakterleri olduğundan farklı göstermemeleri zaten başta olumlu puanı aldı benden. Ben teşekkür ederim yazımı beğendiğin için 😉

  3. seniduydum

    Ben de yapışık cıvık aşk filmlerini sevmem ..Yavaş yavaş başlayan ama masum olanlar her zaman favorimdir..Ama 2 küsür saat süren filmde biraz daha ince detayların olması daha iyi olurdu sanki? Bi de Ryu ve Chizuru ‘nun sonunu daha kesin bir şeye bağlasalardı o çocukcağıza da çok üzülmüştüm ben :/

    • Film bence güzel bir noktada bitti. Bağlayacak başka bir şey kalmamıştı çocuğun en baştan beri amacı duygularını kıza ulaştırmak, sevildiğini fark etmesini sağlamaya çalışmaktı. Bunu da başardı. Bu yüzden ben finali tatmin edici buluyorum.

  4. seniduydum

    Orası öyle tabi 🙂 Final kesinlikle iyi o konuda bir şey diyemem hele ki berbat sonlar yazılmış kore dizileri filmleri izledikten sonra..

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.